مقایسه قیمت دو گوشی سامسونگ J۷ و A۵

عصر کالا- قصد داریم دو محصول گوشی سامسونگ J۷ و گوشی سامسونگ A۵ را در مقابل هم قرار دهیم، اگر تصمیم دارید بهترین و کم‌هزینه‌ترین محصول را انتخاب کنید با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت دو گوشی سامسونگ J۷ و A۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, قیمت گوشی سامسونگ J7 و گوشی سامسونگ A5 را در نقطه مقابل هم قرار دادیم تا با مقایسه کیفیت و مشخصات هردو، کاربران بتوانند گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. شرکت سامسونگ با ارائه نسل جدید گوشی های خود، در سال 2017، بار دیگر نشان داد که که می خواهد بدنه فلزی را برای گوشی های مدل جدید به کار ببرد. نسل جدید      گوشی های ارائه شده علاوه بر تفاوت در مواد و متریال به کار رفته در ساخت بدنه، از نظر سخت افزاری نیز دچار تحول شده اند. با توجه به بازار رقابت موبایل، تولید کنندگان سعی  می کنند قابلیت های جدید استفاده و سهم فروش خود را بالا ببرند. سامسونگ نیز در سری 2017 خود سعی کرد محبوبیت محصولات را افزایش دهد و فروش بیشتری را تجربه کند.

      قیمت گوشی سامسونگ  J7 و سامسونگ  A5 چقدر است؟
    یکی از مهم ترین موضوعات در خرید گوشی فاکتور صرفه جویی و امکان خرید بهترین محصول با بودجه در دسترس می باشد. اگر می خواهید گوشی سامسونگ A5 با ظرفیت 32 گیگا بایت بخرید در بازار روز باید حداقل 1760000 تومان هزینه کنید،  ولی اگر بخواهید گوشی سامسونگ J7 با ظرفیت 64 گیگا بایت بخرید در بازار روز حداقل 1970000 تومان هزینه کنید. همان طور که مشاهده می کنید تفاوت فاحش قیمت بین دو محصول دیده نمی شود. حال سعی کرده ایم نقاط قوت و ضعف هر دو گوشی سامسونگ را بررسی کنیم تا شما کاربر محترم بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

    مقایسه شکل ظاهری گوشی سامسونگ A5 و گوشی سامسونگ  J7
    گوشی سامسونگ A5 اولین گوشی سامسونگ با بدنه تمام فلزی است. استقبال کاربران از بدنه فلزی باعث شد در سال 2017 سامسونگ با ارائه نسل جدید گوشی سامسونگ J7 نشان دهد که سامسونگ قصد دارد بدنه ای فلزی را برای محصولات خود استفاده کند. این خود نقطه قوتی برای گوشی سامسونگ بود. از نظر طراحی، گوشی های سامسونگ سری J تا حدی شبیه به سری a ساخته شد، با این تفاوت که در گوشی سامسونگ J7 از نوارهای باریک پلاستیکی که بابت آنتن دهی خوب به وجود آمده اند، جلوه زیبایی به قاب موبایل داده شد. گوشی J7 و A5 به ترتیب دارای صفحه‌نمایش 5.5 و 5.2 اینچی با تراکمی برابر 401، 424 پیکسل بر هر اینچ است. در هر دو گوشی سامسونگ صفحه‌نمایش می تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد، از رزولوشن 1080×1920 پیکسل برخوردار است و قابلیت مالتی تاچ دارد و می‌تواند به‌ طور هم‌زمان 10 لمس را تشخیص دهد.

    تفاوت حافظه گوشی سامسونگ  J7 و  گوشی سامسونگ A5
    گوشی سامسونگ A5 دارای حافظه 32 گیگا بایت و رم معادل 3 گیگابایت است. این در حالی است که در گوشی سامسونگ J7 با رم مشابه، ولی حافظه داخلی تا 64 گیگابایت ارتقا یافت. هم چنین با کمک شیار میکرو اس دی تعبیه شده در بدنه آن می توان ظرفیت ذخیره سازی را تا 256 گیگابایت افزایش داد.

    ابعاد و وزن
    گوشی سامسونگ J7، 152.5 میلی متر طول، 74.8 میلی متر عرض، 7.9 میلی متر ضخامت دارد و حدودا 181 گرم وزن دارد. گوشی سامسونگ A5 با ابعاد 146.1 میلی متر طول، 71.4 میلیمتر عرض، 7.9 میلیمتر ضخامت و حدود 157 گرم وزن دارد. گوشی A5 در مقایسه با گوشی J7 کوچک و سبک است.

    شبکه های اتصال
    گوشی سامسونگ J7 و سامسونگ A5 علاوه بر وای فای، می‌توانند شبکه‌های ارتباطی 3 G و 4 Gرا پوشش دهند. این قابلیت دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی را برای کاربر با سرعت زیادی میسر می کند.

    پردازنده
    گوشی سامسونگ J7 مجهز به پردازنده‌ 8 هسته ای با پردازش 1.6 گیگا هرتز، و A5 چهار هسته ای با پردازش 1.2 گیگاهرتز است. پردازش قوی در هر دو گوشی، سرعت بی نظیری را عرضه کرده است و شما می توانید به طور هم زمان فیلم تماشا کنید، موسیقی گوش دهید چندین برنامه را با سرعت های قابل توجه اجرا نمایید.

    رنگ
    گوشی سامسونگ A5 در 4 رنگ منحصر به فرد، طلایی ماسه ای، نقره ای، مشکی، آبی آسمانی و مات ارائه شد. می توانید بهترین رنگ را مطابق با سلیقه خود انتخاب نمایید. گوشی سامسونگ J7 به دو رنگ طلایی و نقره ای آبی بسنده کرد. به نظر می آید سامسونگ قصد دارد تنوع رنگی را در محصولات نسل جدید کاهش دهد و بیشترین تمرکز خود را در افزایش کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری اعمال نماید.

    نرم افزار و سخت افزار
    سامسونگ J7 و A5  به سخت­ افزاری مجهز شده اند تا برای انجام امور روزانه، سر زدن به شبکه‌­های اجتماعی، وب‌­گردی، تماشای فیلم و حتی بازی کردن مطلوب باشد و برای کاربر دردسر ایجاد نکند.

    کیفیت دوربین  گوشی سامسونگ A5 و J7
    دوربین اصلی و سلفی گوشی سامسونگ J7 13 مگا پیکسل است و هیچ فناوری منحصر به فرد در طراحی آن در نظر گرفته نشده است. دوربین سلفی با f/1.9 برای عکاسی در نورهای ضعیف و کم، عکس های قابل قبول و راضی کننده ثبت می کند. دوربین اصلی ساموسنگ A5، سنسور 16 مگا پیکسل و f/1.9  دارد و مجهز به فلش است. در مقایسه با گوشی J7 دارای تشخیص چهره، پانوراما، فوکوس لمسی است. هم چنین عکس های جذاب و قابل قبولی را برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ثبت می کند.

    باتری
    نکته‌‌‌‌ی مهمی دیگری که این روزها برای کاربران از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردار است باتری است. سیستم‌عامل گوشی سامسونگ J7 اندروید نوقا است و باتری لیتیوم‌ یون آن که 3600 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. که در مقایسه با گوشی سامسونگ A5 3000 میلی آمپری، باتری قوی تر و مدت زمان نگهداری بالاتری است. به طور ضمنی می توان گفت که سامسونگ با استفاده از نسخه 7 سیستم اندروید و پشتیبانی از شبکه 4G توانسته است نقطه قوتی به محصولات خود در سری J اضافه کند. چرا که سرعت در استفاده از اینترنت و کاربری برای گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت است.

    در دنیایی که روز به روز تنوع محصولات بیشتر و بازار رقابتی داغ است، شرکت سامسونگ سعی در ارائه بهترین محصول، با بیشترین گزینه کارآمد دارد. روند تولید گوشی سامسونگ A5 و J7 نشان می دهد که این شرکت به فکر ارتقا هر چه بیشتر محصول خود است و در بازار متنوع موبایل توانسته است جایگاه خود را همچنان به عنوان پرچم دار حفظ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر