مهم‌ترین مزیت‌های ساندبار سامسونگ در دنیای سرگرمی آشنا شوید

عصر کالا- طراحان تلویزیون از مدت‌ها پیش شروع به کم کردن ضخامت تلویزیون کرده‌اند و کاهش ضخامت به یک مزیت رقابتی در بازار تلویزیون تبدیل شده است.

مهم‌ترین مزیت‌های ساندبار سامسونگ در دنیای سرگرمی آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از آخرین خبر؛ یکی از راه‌های کاهش ضخامت تلویزیون، کم کردن حجم بلندگوهاست اما این موضوع موجب از دست رفتن صدای باکیفیت و باقدرت می‌شود. ساندبار محصول جدیدی است که تولیدکنندگان برای ارائه صدای فراگیر و باکیفیت به آن روی آورده‌اند. در این مطلب با مهم‌ترین مزیت‌‌های ساندبار سامسونگ آشنا خواهید شد.
    چند سالی است که سینما‌های خانگی به خانه‌های ما راه باز کرده‌اند. این دستگاه‌ها با اسپیکرهای متعدد سعی داشته‌اند که صدایی فراگیر (Surround) در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. بعضا برخی سینماهای خانگی توانسته‌اند در ارائه صدای فراگیر موفق باشند و تجربه خوبی را در اختیار مخاطبان قرار دهند؛ اما این سیستم‌ها نیز مشکلاتی دارند که تولید‌کنندگان را وادار کرده به سوی محصولی جدید به نام ساندبار روی آورند. از جمله مزایای مفید ساندبار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    فضای کم

    یکی از ویژگی‌های مهم ساندبار سامسونگ اشغال فضای بسیار کم است. اگر شما از سینمای خانگی استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که تعداد زیاد اسپیکرها در فضاهای اتاق، مشکلات زیادی را برای چیدمان به وجود می‌آورند. همچنین در صورتی‌ که چیدمان مناسب و چند وجهی این سیستم‌ها رعایت نشود، عملا صدای فراگیری به گوش نخواهد رسید. اما ساندبار تنها با یک اسپیکر خطی، در کمترین فضا در مقابل تلویزیون جای می‌گیرد. همچنین در برخی مدل‌ها یک ساب ‌ووفر که وظیفه تولید صدای باس را بر عهده دارد، می‌تواند در کنار میز یا دورتر از آن در گوشه‌ای قرار بگیرد که با توجه به متراژ کم اکثر آپارتمان‌ها در سال‌های اخیر، این قطعا یک مزیت به حساب می‌آید.

    اتصال بی‌سیم

    یکی دیگر از مزایای ساندبار، اتصال بی‌سیم قطعات آن به منبع صوتی و همچنین به یکدیگر است. در اکثر مدل‌های ساندبار سامسونگ ، اتصال بی‌سیم بین اسپیکر و ووفر و همچنین تلویزیون و یا هر منبع صوتی دیگری مهیاست. کسانی که با دردسرهای سیم‌کشی سینمای خانگی و اتصال اسپیکرهای آن آشنایی دارند، قطعا از این ویژگی استقبال خواهند کرد. همچنین ذکر این نکته اهمیت دارد که سینماهای خانگی خاصی نیز وجود دارند که اسپیکرهای بی‌سیم داشته باشند، اما بعضا قیمت‌های بسیار بالایی دارند که ممکن است برای بیشتر افراد توجیه اقتصادی نداشته باشند؛ اما قیمت‌های ساندبار سامسونگ بسیار مناسب‌تر است.

    کیفیت صدای مناسب

    در این حقیقت که سینمای خانگی با تعدد اسپیکر می‌تواند صدای فراگیرتری پخش کند شکی نیست؛ اما این مطلب به فاکتورهای خاصی از قبیل چیدمان درست و فواصل مناسب ارتباط دارد که ممکن است در بسیاری از فضاها امکان آن وجود نداشته باشد. ساندبار سامسونگ با تکنولوژی‌های به کار رفته سعی دارد که علاوه بر قدرت صدا (به طور متوسط بین 120 تا 340 وات قدرت خروجی)، بتواند صدایی فراگیر را به صورت عمودی و افقی به جهات مختلف ارسال و فضایی شبیه به Surround ایجاد کند. با این حساب در بحث استانداردهای صدای فراگیر، ساندبارها نمره بسیار قابل قبولی دریافت می‌کنند.

    اتصال به USB و موبایل

    امروزه بسیاری از افراد، موزیک‌های مورد علاقه خود را یا روی فلش مموری و یا روی موبایل خود دارند. ساندبارها اغلب با قابلیت اتصال بی‌سیم می‌توانند این امکان را فراهم کنند که شما موزیک‌های روی موبایل خود را روی ساندبار پخش کنید. کسانی که از سرویس‌های آنلاین موزیک نظیر اسپاتی فای استفاده می‌کنند، قطعا این قابلیت را بسیار دوست خواهند داشت.

    استفاده در اتاق خواب و فضاهای دیگر

    شما مجبور نیستید که ساندبار سامسونگ را حتما در مقابل تلوزیون استفاده کنید. امکان استفاده از این دستگاه در اتاق خواب و یا نشیمن و برای اتصال به موبایل و یا فلش مموری نیز وجود دارد. شما می‌توانید از صدایی با کیفیت در سایر فضاها نیز لذت ببرید.


    در کنار تمامی مزایای ساندبار، یک ضعف کوچک ممکن است در نگاه اول چشم‌گیر باشد و آن هم عدم وجود دستگاه پلیر تصویر است. با توجه به این مطلب که امروزه اکثر تلویزیون‌ها ورودی USB دارند، می‌توان محتوای مورد نظر را با استفاده از فلش مموری از طریق تلویزیون پخش و مشاهده کرد. همچنین در صورت نیاز ضروری به استفاده از لوح فشرده، می‌توان یک Player که اغلب هم قیمت پایینی دارند در کنار ساندبار خریداری کرد.
    در پایان می‌توان به این نکته اشاره کرد که دیگر نیازی به سیم‌های اضافی و دست و پاگیر سینمای خانگی نیست. از این پس می‌توان با هزینه‌ای مناسب، صدایی با کیفیت خوب و به صورت کاملا بی‌سیم را تجربه کرد. همچنین طراحی زیبا و مدرن ساندبار سامسونگ ، جلوه‌ای زیبا و حرفه‌ای به سیستم صوتی تصویری خانه شما می‌بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر