مایکروسافت در حال تبدیل به اپل بعدی است

عصر کالا- همزمان با قدرت نمایی مایکروسافت در زمینه تولید انواع لپ تاپ و تبلت برخی کارشناسان معتقدند که این شرکت از نظر سخت افزاری نیز در حال پیشرفت است و شاید در سال های آتی به رقیبی جدی برای اپل مبدل شود.

مایکروسافت در حال تبدیل به اپل بعدی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارس، مایکروسافت تا یک دهه اخیر تنها یک شرکت بزرگ نرم افزاری بود که به علت عرضه سیستم عامل ویندوز برای استفاده در رایانه های رومیزی و همین طور عرضه برنامه های محبوب تجاری و خانگی مانند آفیس ، اس کیو اس سرور و غیره شناخته شده بود.

    اما با افزایش محبوبیت گوشی های هوشمند و تبلت ها و دیگر سخت افزارهای قابل حمل فضای تنفسی برای مایکروسافت محدودتر و محدودتر شد و این شرکت قدرت مانور گذشته را از دست داد و مجبور شد هم در زمینه تولید نرم افزارهای همراه و هم برای تولید سخت افزارهای پیشرفته رایانه ای وارد عمل شود.

    اگر چه تلاش های اولیه این شرکت برای حضور در بازار گوشی های هوشمند با استقبال سرد از سری گوشی های لومیا به نتیجه نرسید، اما لپ تاپ های هیبریدی سرفیس که قابل استفاده به عنوان تبلت هم هستند، با استقبال قابل توجهی مواجه شده اند.

    دیلی نیوز در این زمینه گزارش می‌دهد این شرکت ویندوز 10 را هم به شیوه ای انعطاف پذیر طراحی کرده که هم با گوشی های هوشمند و هم با تبلت ها و رایانه های شخصی سازگاری دارند و لذا توانسته جایگاه از دست رفته اش را تا حدی بازپس بگیرد.

    رایانه شخصی سرفیس استودیو با نمایشگر 28 اینچی یکی از تولیدات تازه مایکروسافت است که می تواند به رقیبی جدی برای رایانه های مک اپل مبدل شود. این رایانه با نمایشگر فوق دقیق با دقت بی سابقه 4500 در 3000 پیکسل شفافیت و وضوح فوق العاده ای را برای کاربران به ارمغان می آورد.

    رسیدن به این سطح از شفافیت با وجود 13.5 میلیون پیکسل در نمایشگر رایانه شخصی سرفیس مدیون استفاده از پردازنده های گرافیکی جدید شرکت ان ویدیا، پردازنده های اینتل core i5  یا  i7 و همین طور 32 گیگابایت رم است.

    قاب این رایانه شخصی آلومینیومی است و ضخامت آن تنها 13 میلمیمتر است و دارای بازوهای تنظیم کننده ای است که مشاهده نمایشگر را با زاویه و فاصله مناسب برای کاربر ممکن می کند.

    مایکروسافت نرم افزارهای مختلف خود را هم برای استفاده از طریق این رایانه شخصی بهینه سازی کرده و دسترسی به سرویس های کلود مانند Google Docs و Office 365 را هم از طریق ویندوز 10 ممکن کرده است.

    این شرکت امیدوار است از این طریق بر تعداد کاربران خدمات کلود آزور مایکروسافت هم افزوده شود. البته در حال حاضر محبوب ترین سرویس کلود Amazon Web Services است، اما در حال حاضر آزور در حال رشد تدریجی است و سود حاصل از آن در سه ماهه اول سال 2016 برای مایکروسافت با افزایش 49 درصدی به 6.32 میلیارد دلار رسیده است.

    پیش بینی ها حاکیست در سال های آینده با ایجاد یک چرخه قدرتمند میان رایانه های سرفیس، نرم افزار ویندوز 10 و خدمات کلود آزور مایکروسافت درآمدهایی تازه و کلان برای این شرکت ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر