هر آنچه باید درباره آیفون ۱۱ بدانید

عصر کالا- شرکت اپل روز گذشته ۱۰ سپتامبر از جدیدترین مدل گوشی خود به نام آیفون ۱۱ رونمایی کرد.

هر آنچه باید درباره آیفون ۱۱ بدانید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از یورو نیوز، این گوشی تازه که دو دوربین دارد و قرار است با بهای پایه‌ 699 دلار وارد بازار شود سر و صدای زیادی به پا کرده است. نگاهی می‌اندازیم به شماری از مشخصات و ویژگی‌های این گوشی همراه جدید:
    اضافه شدن دوربین‌های تازه و فناوری‌های جدید ضبط تصویر

    آنچه در مراسم رونمایی از گوشی آیفون 11 بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب کرده است، تعبیه دو دوربین مجزا در این تلفن همراه است که با چینشی تازه در پنل پشتی آن تعبیه شده‌اند.

    این دو دوربین که مجهز به حسگرهای 12 مگاپیکسلی هستند و توانایی ضبط ویدئوهای با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارند.

    در قسمت جلویی آیفون 11 نیز یک دوربین با حسگر 12 مگا پیکسلی به کار رفته است. باید گفت آنچه این سری‌ گوشی‌ها را با نسخه‌های پیشین متمایز می‌کند، قابلیت ضبط تصویر آهسته توسط دوربین جلویی آنهاست. کاربران می‌توانند با این دوربین ویدئوهایی با حرکت آهسته با کیفیت 4K از خود ضبط کنند. اپل سلفی ویدئوهای حاصل از این قابلیت را «سلوفی» نامیده است.

    همچنین اعلام شده است که با استفاده از نسخه جدید اپلیکیشن Filmic Pro، کاربر گوشی همراه جدید اپل می‌تواند به طور هم‌زمان با هر چهار دوربین (شامل دوربین سلفی) تصاویر را ضبط کند.

    در آیفون 11 همچنین قابلیتی به نام Quick Take به کار رفته است که به کاربران اجازه می‌دهد در حین عکاسی و تنها با فشار دادن و نگه‌داشتن گزینه شاتر، به سرعت شروع به ضبط ویدئو کنند.

    همزمان سیستم تشخیص هویت بصری آیفون، موسوم به فیس‌ آی‌دی، نیز بهبود یافته است و دوربین می‌تواند از فواصل دورتر نیز چهره صاحب خود را شناسایی کند.

    افزایش طول عمر مصرف باتری و قابلیت شارژ معکوس

    ضعف دوام باتری‌های آیفون از مواردی بوده است که در سالیان اخیر توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. مقامات شرکت اپل در معرفی مشخصات گوشی همراه تازه گفته‌اند که آیفون پرومکس 11 پنج ساعت بیشتر از مدل‌ قبلی این گوشی موسوم به آیفون XR دوام می‌آورد، هرچند از میزان ظرفیت دقیق این باتری‌ها هنوز اعلام نشده است.

    از مشخصات دیگر گوشی‌های جدید اپل توانایی پشتیبانی از شارژ معکوس است. این بدین معنی است که با استفاده از آیفون 11 می‌توان دستگاه‌های دیگر مرتبط با اپل را که از استاندارد یکسان Qi برخوردار هستند، شارژ کرد.

    همچنین اپل اعلام کرده است که باتری‌های گوشی‌های جدید از قابلیت شارژ بدون سیم نیز برخوردار هستند.

    توانایی‌های تازه برای محافظت از گوشی

    گوشی آیفون 11 که تراشه پردازشگر فوق سریع A13 روی آن سوار شده است، برای اجرای فرامین کاربران از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اپل موسوم به یوس 13 بهره خواهد گرفت. شرکت اپل می‌گوید که برای محافظت سخت‌افزاری از این فناوری‌‌های جدید تدارک ویژه‌ای دیده است.

    در روی صفحه نمایشگر آیفون 11 شیشه ضدخشی تعبیه شده است تا این تلفن همراه را از آسیب‌های احتمالی محافظت کند. اپل ادعا می‌کند که شیشه‌های محافظ جدید در آیفون 11، که روی صفحه نمایش لیکوئید رتینا سوار شده‌اند، سخت‌ترین شیشه‌هایی هستند که تا کنون در گوشی‌های همراه به کار رفته‌اند.

    مقامات شرکت همچنین گفته‌اند که تلفن همراه تازه، که از بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است،‌ در برابر ضربه و نفوذ گرد و غبار و آب نسبت به نسخه‌های پیشین خود از قابلیت مقاومت بالاتری برخوردار است.

    سفارش گوشی‌های آیفون 11، شامل نسخه‌های پرو و پرومکس، از 22 شهریور امکان‌پذیر خواهد بود و از 29 شهریور این گوشی‌ها به دست خریداران اولیه خواهند رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر