آپدیت اندروید ۱۰ گوشی‌های گوگل را از کار انداخت

عصر کالا- به تازگی اخبار و گزارش‌های منتشر شده در روزهای اخیر نشان می‌دهد که حسگر اثرانگشت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند گوگل بعد از دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۰ از کار افتاده و با اختلال روبرو شده است.

آپدیت اندروید ۱۰ گوشی‌های گوگل را از کار انداخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، اندروید 10 که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، مدتهاست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل را درگیر خود کرده است تا بعد از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود را به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به‌روزرسانی اندروید 10 را منتشر کنند.

    حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت lifehacker، یک باگ و آسیب پذیری در نسخه به روزرسانی شده اندروید 10 وجود دارد که حسگر اثر انگشت را در بسیاری از گوشی های هوشمند اختصاصی گوگل، سری گوشی‌های پیکسل، از کار می‌اندازد و کاربران مدل‌های مذکور را با مشکل و اختلالات فراوانی مواجه می‌کند.

    یکی از کاربران گوشی‌های پیکسل در فروم توسعه دهندگان شبکه اجتماعی Reddit در این خصوص نوشته است: از وقتی که آپدیت اندروید 10 منتشر شد و آن را برای گوشی خود دریافت، دانلود و نصب  کردم، دریافتم که حسگر اثر انگشت گوشی از کار افتاده و من برای وارد شدن و باز کردن قفل گوشی و بسیاری دیگر از فعالیت هایی که نیازمند حسگر اثر انگشت هستند، با مشکل مواجه شدم.

    البته برخی دیگر از کاربران گوشی های پیکسل گوگل نیز خاطرنشان کرده اند که آپدیت اندروید 10 برای سایر قابلیت‌های گوشی‌های مورد استفاده آنها نیز مشکل ایجاد کرده است که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به چرخش خودکار، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش، کنترل های نمایشگر و سایر ژست‌های حرکتی در گوشی اشاره کرد.

    هفته پیش بود که گوشی‌های پیکسل گوگل طبق روال هرساله، نخستین سری گوشی‌های جهان بودند که نسخه به روزرسانی و آپدیت اندروید 10 را دریافت کردند. 

    از مهم ترین ویژگی‌های اندروید 10 می‌توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند،  Focus Mode، آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر