با آسیب پذیری در وای - فای؛

حفره امنیتی یک میلیارد کاربر گوشی های هوشمند را تهدید می کند

عصر کالا- اگر تازه ترین وصله های امنیتی را برای سیستم عامل گوشی خود بارگذاری نکرده اید، بهتر است همین الان این کار را انجام دهید تا از سرقت اطلاعات تلفن همراه خود جلوگیری کنید.

حفره امنیتی یک میلیارد کاربر گوشی های هوشمند را تهدید می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ان بی سی نیوز، محققان موفق به شناسایی آسیب پذیری خاصی موسوم به Broadpwn در تراشه وای – فای که در بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند موجود در جهان به کار رفته، شده اند.

    متخصصان شرکت کننده در کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس آمریکا می گویند هکرها با سواستفاده از مشکل یاد شده می توانند به گوشی های هوشمند افراد نفوذ کرده و کنترل آنها را در دست بگیرند. از تراشه وای – فای برای اتصال گوشی ها به شبکه های بی سیم استفاده می شود.

    هکرها می توانند از گوشی هایی که به این شیوه هک شده اند به عنوان ابزار دسترسی و حمله به دیگر گوشی های مجاور استفاده کنند و آنها را به یک کرم هکر وای – فای مبدل کنند.

    نکته نگران کننده این است که کاربران گوشی های هک شده به هیچ وجه از موفقیت این حمله مطلع نمی شوند و هیچ اختلالی در استفاده آنها از گوشی ایجاد نمی شود.

    بررسی ها نشان می دهد که تقریبا تمامی گوشی های ساخت شرکت های مشهور اعم از اپل، اچ تی سی، ال جی، گوگل و ... از تراشه های وای – فای خانواده Broadcom BCM43xx استفاده می کنند که دارای حفره امنیتی مذکور است. محققان می گویند این امر ضرورت توجه به ایمن سازی سخت افزارهای نصب شده بر روی گوشی ها را دوچندان می کند.

    کاربرانی که از آیفون با سیستم عامل iOS 10.3.3 استفاده می کنند و همچنین کاربرانی که وصله های امنیتی ماه جولای اندروید را بر روی گوشی های خود نصب کرده اند، از این مشکل در امان هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر