کارت حافظه گوشی‌ها هم باید مطابق شبکه ۵G باشد

عصر کالا- به تازگی کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی جدیدی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون رونمایی شده است که علاوه بر سرعت بیشتر، مصرف باتری کمتری خواهد داشت.

کارت حافظه گوشی‌ها هم باید مطابق شبکه ۵G باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، کنگره جهانی موبایل ( MWC ) 2019 بارسلون که بزرگترین رویداد مربوط به گجت های هوشمند و جدیدترین دستاوردهای صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود، حالا میزبان رونمایی شرکت‌های مختلف از محصولات جدیدی است که نظر و توجه کاربران و علاقمندان به فناوری را به سمت و سوی خود جلب کرده است.

    حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کارت‌های حافظه میکرو اس دی جدیدی پرده‌برداری و معرفی شده است که سرعت تبادل اطلاعات آن بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی موجود در بازار است. این محصول علاوه بر سرعت بالای انتقال اطلاعات، مصرف باتری بسیار کمتری نیز دارد و این بدان معناست که کاربران در صورت استفاده از این کارت حافظه جدید، قادر خواهند بود بدین ترتیب از باتری دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند خود بیشتر محافظت کنند.

    به نظر می‌رسد حالا با توجه به گسترش محبوبیت فناوری شبکه اینترنت 5G، حافظه‌های جانبی برای تبادل اطلاعات با حجم بالا نیاز به سرعت بسیار بیشتری خواهند داشت و حالا شرکت‌های مختلف در راستای توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت 5G به معرفی و توسعه کارت‌های حافظه جانبی پرداخته‌اند.

    شبکه اینترنت 5G که پیش‌تر به عقیده کارشناسان و تحلیلگران به‌عنوان یکی از ترندهای اصلی سال جاری میلادی معرفی شده بود، حالا به عاملی برای رقابت تنگاتنگ میان غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است و آنها به شدت در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بپردازند. کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

    بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر