LG از این پس در بازار چین فعالیت نمی کند

عصر کالا- خبر جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن، کمپانی ال‌جی احتمالا از این پس در بازار چین فعالیت نخواهد کرد.

LG از این پس در بازار چین فعالیت نمی کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، ظاهرا گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی 6 که یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های امسال است، در کشور چین عرضه نخواهد شد؛ این در حالی است که چین همیشه یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای گوشی‌های هوشمند بوده است. این خبر توسط Daum News کره‌ منتشر شده است. منبع این خبر در گزارش خود اعلام کرده که دلیل این اقدام، سهم کم ال‌جی در بازار گوشی‌های هوشمند چین است و شاید همین موضوع باعث شود شرکت مورد بحث به‌طور کامل فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند.

    این گزارش بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط Strategy Analytics منتشر شده است. باید اشاره کنیم که بر اساس اطلاعات Strategy Analytics، میزان فروش ال‌جی در چین بسیار ناچیز است. ال‌جی هم‌اکنون سومین تولید‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در آمریکا محسوب می‌شود و این در حالی است که این کمپانی در چین محبوبیت کمتری دارد و در واقع سهم بازار ال‌جی در چین کمتر از 0.1 درصد است. از آنجا که پیش از این فروش ال‌جی در کشور مورد اشاره بسیار ناچیز بوده و این شرکت ضررهای زیادی از عرضه‌ی محصولاتش در چین دیده است، به نظر نمی‌رسد گوشی هوشمند جی 6 نیز در این کشور فروش بالایی داشته باشد.

    با وجود بزرگ بودن بازار گوشی‌های هوشمند در چین، رقابت در این ناحیه نسبت به سایر کشور‌های جهان بسیار متفاوت است. در این کشور بازیگران اصلی در بازار گوشی‌ها در واقع شرکت‌های محلی از جمله اوپو و ویوو هستند. البته در این بین اپل یک استثنا است؛ چراکه این کمپانی همیشه فروش قابل توجهی در کشور چین داشته؛ ولی باز هم فعالیت شرکت‌های چینی باعث شده است فروش کوپرتینویی‌ها نسبت به قبل محدودتر شود. اکنون برخی از کمپانی‌های چینی از جمله هواوی و شیائومی به میزانی از بلوغ رسیده‌اند که محصولات آن‌ها صرفا کپی محصولات دیگر نیست و به دلیل عرضه‌ی جهانی محصولات، این دو شرکت موفقیت بسیار بزرگی در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورده‌اند. البته بخشی از موفقیت اپل در چین به دلیل موقعیت نمادین این شرکت است؛ چراکه بسیاری از کمپانی‌های چینی سعی دارند محصولاتی شبیه به ساخته‌های اپل تولید کنند و این در حالی است که محصولات کمپانی ال‌جی کمتر توسط شرکت‌های دیگر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

    به نظر می‌رسد این گزارش تا حدودی صحت داشته باشد؛ چراکه تا به این لحظه هیچ خبری در مورد عرضه‌ی گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 در چین منتشر نشده است. علاوه بر این وب‌سایت چین ال‌جی هیچ اشاره‌ای به گوشی‌ جدید این کمپانی نکرده است. البته هنوز مشخص نیست که ال‌جی تمامی فعالیت‌های خود را در بازار چین متوقف سازند؛ چراکه ال‌جی در زمینه‌های دیگری هم فعالیت می‌کند و در بسیاری از این بخش‌ها، عملکرد موفق‌تری نسبت به حوزه‌ی موبایل‌ دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر