از طریق دوربین سلفی موبایل؛

فناوری جدید سامسونگ بدون انگشتان تایپ می کند

عصر کالا- سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه CES از پروژه های جدیدی رونمایی کند. یکی از آنها اسکن پوست سر و دیگری فناوری تایپ کردن بدون استفاده از انگشتان است.

فناوری جدید سامسونگ بدون انگشتان تایپ می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، سامسونگ مانند همیشه قصد دارد در نمایشگاهCES امسال نیز پروژه های جدید C-Lab خود را رونمایی کند.

    یکی از این پروژه ها Selfie Type است. همانطور که نام آن نشان می دهد با استفاده از دوربین سلفی دستگاه و هوش مصنوعی حرکات انگشت را به ضربه های انگشت روی کیبورد تبدیل می کند. به طور دقیق سلفی تایپ یک کیبورد مجازی است که با دوربین سلفی موبایل فعال می شود. همچنین این فناوری مجهز به یک موتور هوش مصنوعی است که حرکات انگشتان جلوی دوربین سلفی را بررسی و به حروف در کیبوردQWERTy تبدیل می کند.

    برای استفاده از این فناوری نیاز به هیچ گونه سخت افزار اضافی نیست و می توان آن را در موبایل های هوشمند، تبلت و لپ تاپ به کار برد.  بنابراین لازم نیست کاربر با استفاده از این فناوری برای پاسخ به پیامک موبایلش را در دست بگیرد.

    علاوه بر آن احتمالا این شرکت قصد دارد به افرادی که دچار ریزش مو هستند نیز کمک کند. پروژه Becom آن، با استفاده از یک دستگاه قابل حمل، هوش مصنوعی و اپلیکیشن موبایل پوست سر فرد را برای وجود پوست مرده( شوره)، تراکم فولیکول های موها و نشانگرهای دیگر بررسی می کند و در نهایت بهترین راه حل را به کاربر پیشنهاد می کند.

    علاوه بر این موارد پروژه دیگری به نام SunnySide، دستگاهی شبیه پنجره است که نور خورشید مصنوعی تولید می کند و طی گذر زمان به فرد کمک می کند بدون قرار گرفتن در معرض مضرات نور واقعی خورشید به بدن فرد ویتامین«دی» می رساند.

    یکی دیگر از پروژه های این آزمایشگاه UltraV است که با استفاده از حسگر اشعه های مافوق بنفش را ردیابی و به فرد کمک می کند تا شرایط پوستی خود را بررسی کند.

    در کنار این موارد سامسونگ پروژه های دیگر را نیز نمایش می دهد. درهمین راستا در CES  ربات انسان نمایPiBo متعلق به استارت آپ «سیرکولار» نیز به نمایش در می آید که  می تواند با افراد گفتگو کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر