نقد و بررسی گوشی Huawei P Smart ؛ با کمترین هزینه صاحب یک گوشی خوب شوید!

عصر کالا- گوشی هوشمند Huawei P Smart گوشی نسل جدید شرکت هواوی است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی گوشی Huawei P Smart ؛ با کمترین هزینه صاحب یک گوشی خوب شوید!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این شایعاتی از تولید و عرضه نسل جدید گوشی های Enjoy 7S و سری Y به گوش می‌سید؛ اما از آنجا که این دو سری زیاد مورد استقبال کاربران هواوی واقع نشدند، این شرکت تصمیم گرفت نسخه ای جدید از سری P که بسیار نیز پرطرفدار است را عرضه کند.

    گوشی Huawei P Smart، همان محصولی است که کاربران مدت ها منتظر عرضه آن با نام های مختلف بوده اند و حال شرکت هواوی به صورت رسمی نام آن را ثبت کرده و کاربران باید در انتظار عرضه عمومی آن باشند.

    در ادامه به معرفی گوشی Huawei P Smart و بررسی مشخصات فنی این گوشی می‌پردازیم :

     

    صفحه نمایش
    یکی از نقاط قوت گوشی Huawei P Smart صفحه نمایش 5.65 اینچی IPS LCD آن است. این صفحه نمایش که کیفیت نمایش 1080p دارد با وضوح تصویر 2160x1080 پیکسل ارائه شده است. در کنار ویژگی‌های بالا باید ذکر کرد که رنگ مشکی صفحه نمایش پی اسمارت نسبت به سایر ال سی دی ها عمیق تر طراحی شده است و کنتراستی بالغ بر 1500:1 را به همراه آورده است.

     

    پردازنده، رم و حافظه داخلی
    پردازتده گوشی هواوی پی اسمارت یکی از تراشه های نسل قبل محسوب می‌شود. شرکت هواوی برای ساخت گوشی پی اسمارت از پردازنده Kirin 659 استفاده کرده است، پردازنده ای که نسبتا قوی محسوب می‌شود اما به هر حال متعلق به نسل های قدیمی‌تر پردازنده Kirin است. درباره رم و حافظه داخلی پی اسمارت نیز باید گفت که نسبت به قیمت آن کاملا به صرفه است. دو نوع رم 3 و 4گیگابایتی به علاوه دو نوع حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی در کنار پردازنده Kirin 659 سخت‌افزار اصلی هواوی پی اسمارت را تشکیل می‌دهند.

     

    محتویات داخل جعبه
    در مقایسه با سایر گوشی های میدرنج یا میان رده؛ گوشی هواوی پی اسمارت نیز از لحاظ محتویات داخل جعبه چیزی کم یا زیاد ندارد. یک کابل microUSB به همراه پلاگین 10W به عنوان شارژر و همچنین یک جفت هدفون با میکروفن یکپارچه، محتویات داخل جعبه گوشی هواوی پی اسمارت را شامل می‌شوند.

     

    کیفیت دوربین‌ها
    دوربین دوگانه اصلی و دوربین سلفی مجهز به فناوری پورتره از ویژگی اصلی بخش دوربین در گوشی نسل جدید هواوی پی اسمارت محسوب می‌شود. این گوشی مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دقت لنز f/2.2 به عنوان دوربین اصلی در کنار یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای رعایت ظرافت در عمق تصاویر است. همچنین در کنار دوربین های اصلی گوشی؛ یک فلش LED نیز به چشم می‌خورد. دوربین سلفی این گوشی نیز کیفیت 8 مگاپیکسلی در ثبت تصاویر دارد و البته یک لنز f/2.0 در آن طراحی شده است.

     

    باتری و سیستم عامل
    گوشی هواوی پی اسمارت اگرچه یک محصول میان رده محسوب می‌شود اما در بین نسل جدید گوشی های هواوی عرضه شده است و طبیعی است که سیستم عامل آن به سیستم عامل سایر گوشی‌های نسل جدید هواوی نزدیک باشد. خوشبختانه گوشی هواوی پی اسمارت از این جهت قوی ظاهر شده است و به جدیدترین سیستم عامل اندروید گوگل یعنی اندروید 8 اوریو و همچنین آخرین نسخه از پوسته محبوب گوشی های هواوی یعنی EMUI 8.0 مجهز است. گفتنی است؛ باتری این گوشی نیز ظرفیتی معادل 3000 میلی‌آمپر دارد؛ این میزان از ظرفیت نسبت به گوشی‌های هم رده یعنی Honor 7X و Mate 10 Lite به میزان 10 درصد کاهش یافته است.

     

    فناوری‌های ارتباطی
    در بخش فناوری‌های ارتباطی گوشی هواوی پی اسمارت عملکرد خوبی دارد. این گوشی دارای دو سیم کارت همزمان فعال است. از دیگر ویژگی های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از microUSB، Wi-Fi b/g/n; GPS/GLONASS; FM radio; و بلوتوث نسخه 4.2 اشاره کرد. همچنین گفتنی است؛ هواوی پی اسمارت از فناوری NFC پشتیبانی خواهد کرد.

     

    نقاط قوت و ضعف / نتیجه‌گیری
    خوشبختانه شرکت هواوی توانسته است گوشی نسل جدید و میان رده خود را به بعضی از استانداردها مجهز کند. این گوشی در بخش صفحه نمایش ، اندازه و کیفیت تصویر آن به خوبی ظاهر شده است؛ اما در بخش دوربین و بدنه ضعف هایی دارد. اما این موضوع باعث نشده تا قیمت گوشی هواوی پی اسمارت دور از دسترس شود. این گوشی احتمالا با مبلغی معادل 200 یورو ( در حدود 1 میلیون تومان ) قیمت‌ گذاری خواهد شد.

    در ادامه می‌توانید نقاط قوت و ضعف گوشی Huawei P Smart را به صورت خلاصه مشاهده کنید :

    نقاط قوت :

    صفحه نمایش بزرگ و ultra-wide
    ظرفیت باتری قابل قبول
    عملکرد نرم افزاری خوب نسبت به قیمت
    پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 8 و پوسته EMUI 8
    دوربینی با کیفیت نسبتا بالا و مجهز به فناوری تصویربرداری پورتره
    حسگر اثر انگشت بسیار سریع و حساس


    نقاط ضعف :

    تصاویر پروتره نسبتا کم کیفیت
    عدم پشتیبانی وای فای از 5GHz
    فقدان قابلیت شارژ سریع یا fast charging در این گوشی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر