گوشی‌های هوآوی چه قابلیت‌هایی برای کاهش مصرف باتری دارند

عصر کالا- با استفاده از امکاناتی که هوآوی برای گوشی‌های خود درنظر گرفته می‌توان دوام و شارژدهی باتری را افزایش داد. سه گزینه Performance Mode، Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode این امکان را به کاربر می‌دهند تا مصرف باتری گوشی‌ هوشمند خود را کاهش بدهد.

گوشی‌های هوآوی چه قابلیت‌هایی برای کاهش مصرف باتری دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، تمام شدن شارژ گوشی برای هیچکس خوشایند نیست. مخصوصاً هنگامی که دسترسی به شارژر امکان‌پذیر نباشد. با استفاده از روش‌های مختلفی که هوآوی برای گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته، می‌توان مصرف انرژی را به طرز محسوسی کاهش و شارژدهی دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

    huawei-wireless-charging

    برای استفاده از حالت‌های مختلف کاهش مصرف باتری باید این مراحل انجام داد:

    ابتدا وارد منوی Settings شد  و گزینه Battery را انتخاب کرد.

    در این بخش با صرف نظر از گزینه Optimize Battery Usage که از طریق الگوریتم‌هایی خاص سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود، 3 گزینه Performance Mode، Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode وجود دارد که که انتخاب و فعال کردن هر کدام، عملکرد متفاوتی را به دنبال خواهد داشت.

    گزینه Performance Mode برای دریافت بیشترین کارایی و توان پردازشی از دستگاه طراحی شده است. با انتخاب این گزینه، محدودیت‌های موجود بر توان پردازشی دستگاه برداشته می‌شوند و بازی‌های سنگین و پردازش‌های پیچیده به طرز قابل توجهی سریع‌تر و روان‌تر انجام می‌شوند. باید در نظر داشت که انتخاب این گزینه، باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود.

    Smart_Power

    اما اگر هدف ذخیره انرژی و افزایش شارژ گوشی هوشمند باشد، دنبال کردن مراحل زیر می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود.

    نخستین قدم برای کاهش مصرف انرژی دستگاه، استفاده از گزینه Optimize Battery Usage است. با انتخاب این گزینه دستگاه به صورت خودکار با اعمال بهینه‌ترین تنظیمات، بستن نرم‌افزارها و فعالیت‌های اضافی و بررسی مشکلات احتمالی در زمینه تخلیه باتری، مصرف انرژی را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

    هر کاربر می‌تواند بسته به میزان شارژ باقی مانده یا نیاز خود یکی از گزینه‌های Power Saving Mode یا Ultra Power Saving Mode را انتخاب کند.

    Smart_Power2

    انتخاب گزینه Power Saving Mode، محدود شدن فعالیت‌ نرم‌افزارها در پس‌زمینه، کاهش جلوه‌های بصری و غیرفعال شدن همگام‌سازی خودکار و انتخاب گزینه Ultra Power Saving Mode محدود شدن عملکرد دستگاه تنها به تعدادی از نرم‌افزارهای ضروری را در پی خواهد داشت.

    اما این تمام ماجرا نیست و امکانات موجود برای کاهش مصرف انرژی در گوشی‌های هوآوی به همین موارد محدود نمی‌شود. با انتخاب گزینه Battery Usage از میان گزینه‌های موجود در بخش Battery، با صفحه‌ای باز می‌شود که میزان انرژی مصرفی توسط هرکدام از بخش‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری دستگاه را نشان می‌دهد.

    Smart_Power3

    به این ترتیب با تماشای انرژی مصرفی توسط هر بخش، می‌توان مدیریت بهتری روی آن داشت. به عنوان مثال اگر نرم‌افزاری بدون استفاده است اما درصد زیادی از شارژ دستگاه را مصرف می‌کند، به سادگی می‌شود آن را از همین بخش غیرفعال کرد.

    علاوه بر گزینه‌های موجود در بخش باتری، با استفاده از گزینه Screen Resolution موجود در بخش Display نیز مصرف انرژی دستگاه قابل مدیریت است. کاهش یا افزایش رزولوشن در این بخش، کاهش یا افزایش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.

    Smart_Power4

    انتخاب و فعال کردن حالت Smart Resolution بهترین گزینه پیشنهادی در این بخش است. با فعال‌کردن Smart Resolution، دستگاه براساس نرم‌افزار در حال اجرا، به طور خودکار رزولوشن مناسب را انتخاب می‌کند تا مصرف انرژی به حداقل برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر