دولت چین فروش بخش پرینتر سامسونگ به اچ پی را تایید کرد

عصر کالا- روند فروش بخش پرینتر‌های سامسونگ به اچ‌پی، با موافقت و تایید دولت چین، اکنون مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

دولت چین فروش بخش پرینتر سامسونگ به اچ پی را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، سامسونگ سال گذشته تصمیم گرفت تا با بازساری ساختار و حذف یا ادغام برخی از بخش‌ها خود، سود عملیاتی بیشتری به‌دست آورد. بخش پرینتر‌های این شرکت یکی از زمینه‌های کاری غول فناوری کره است که نیاز به تغییرات اساسی داشت. در همین راستا سامسونگ سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد که فروش این بخش به قیمت 1.05 میلیارد دلار به اچ‌پی را بررسی می‌کند. این تصمیم کمک بزرگی به افزایش سرمایه‌ی در دسترس سامسونگ خواهد کرد و همچنین اچ‌پی نیز آزادی عمل بیشتری در توسعه‌ و عرضه‌ی محصولات خود، به خصوص در بازار آسیا خواهد داشت.

    طبق گزارش‌های منتشر شده، قرارداد خرید بخش پرینتر‌های سامسونگ توسط اچ‌پی مراحل نهایی خود را به‌سر می‌برد. دولت چین این موضوع را تایید کرده است؛ با این حال برخی محدودیت‌ها برای اچ‌پی در نظر گرفته است. این محدودیت‌ها در راستای جلوگیری از انحصار اچ‌پی در بازار پرینتر در نظر گرفته شده است.

    وزیر بازرگانی چین در خصوص خرید بخش پرینترهای سامسونگ توسط اچ‌پی اعلام کرد، در صورت انجام این معامله، اچ‌پی باید پرینترهای لیزری A4 خود را تحت شرایط منطقی و منصفانه در بازار چین به فروش برساند. وی همچنین از اچ‌پی درخواست کرده است تا اطلاعات مربوط به روند قیمت‌گذاری و برخی فعالیت‌های دیگر خود را هر 6 ماه به وزارت بازرگانی چین گزارش دهد.

    طبق محدودیت‌های جدید اعمال شده برای ا‌چ‌پی در بازار چین، این شرکت پس از خرید بخش پرینتر‌های سامسونگ، از خرید سهم هر یک از شرکت‌های فعال در تولید پرینتر‌های A4 منع شده است. اچ‌پی هم‌چنین امکان سرمایه‌گذاری اندک و خرید سهام شرکت‌های فعال این حوزه را نخواهد داشت.

    با خروج سامسونگ از بازار پرینتر، اچ‌‌پی قدرت عمل بیشتری در این حوزه خواهد داشت. همچنین این شرکت اکنون قادر به فروش پرینترهای جوهرافشار تحت برند خود در کشور کره‌ی جنوبی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر