در سال گذشته

پرفروش‌ترین گوشی چینی مشخص شد

عصر کالا- شرکت هوآوی در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بیشترین تعداد گوشی‌های هوشمند را در چین به فروش رسانده است.

پرفروش‌ترین گوشی چینی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت Counterpoint Research به تازگی گزارش و آمارهای جدیدی را منتشر کرده است که میزان فروش برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند را در سال 2017 در چین نشان می‌دهد.

    در این رتبه‌بندی جدید، ضمن آنکه وضعیت فروش هر کدام از این برندهای مختلف فعال در بازار چین را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرده است، میزان فروش هر کدام از این غول های تکنولوژی را در چین به وضوح نشان می‌دهد.

    در نمودارهای مختلفی که این موسسه تحقیقاتی از غول‌های تکنولوژی فعال در چین ارائه داده است، فعالیت و میزان فروش آنها در سه ماهه پایانی سال 2017 میلادی را نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، هوآوی بالاترین سهم را به خود اختصاص داده و با سهم 19 درصدی از بازار چین در فصل آخر سال، در صدر این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

    پس از آن، شرکت چینی اوپو توانسته با در اختیار گرفتن 17 درصد از سهم بازاز چین در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار بگیرد. رتبه سوم تقریبا دو غول تکنولوژی اپل و ویوو را با هم جای داده است چراکه هر دو موفق شده‌اند 15 درصد از سهم بازار این کشور را در سه ماهه آخر سال از آن خود کنند. شیائومی نیز با سهمی 14 درصدی در جایگاه چهارم جای گرفته است.

    این در حالیست که اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سه ماهه سوم سال گذشته 2017 میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2016، تنها هوآوی، شیائومی و اپل توانستند سهم خود را از بازار افزایش دهند و اوپو شاهد یک درصد کاهش بوده است. ویوو نیز در سه ماهه پایانی سال نسبت به بازه زمانی مشابه در دو سال گذشته، توانسته سهم خود را اندکی افزایش بدهد.

    به طور کلی، هوآوی را می‌توان موفق‌ترین و پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در سال 2017 و در بازار چین نامید چراکه این غول تکنولوژی توانسته است با یک رشد و افزایش سه درصدی در مقایسه با سال 2016، سهم خود را از بازار کشور خود به 19 درصد برساند.

    این موسسه تحقیقاتی همچنین پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2017 در چین را نیز اعلام کرده است. این رده بندی به ترتیب 10 گوشی برتر و پرفروش در بازار چین را نشان می‌دهد: وپو توانسته در سال 2017 میلادی فروش بیشتر و درآمد بهتری نسبت به برندهای دیگر در بازار چین کسب کند. آیفون 7 پلاس اپل نیز در جایگاه دوم پرفروش‌ترین گوشی هوشمند به فروش رفته در چین به شمار می‌رود. رتبه سوم از آنِ ویوو ایکس 9، و رتبه چهارم نیز به گوشی دیگری به شرکت اوپو تعلق دارد. آیفون 7 اپل با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی در جایگاه پنجم و رتبه های بعدی نیز به گوشی‌های هوشمند اوپو R11، ویوو Y66، آنر 8 لایت هواوی، شیائومی ردمی نوت 4 ایکس و آنر 6 ایکس اختصاص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر