دعوا بر سر تامین پنل‌های اولد اپل

عصر کالا- رقابت تنگاتنگی میان شرکت‌های ژاپنی شارپ و ژاپن دیسپلی با شرکت‌های کره ای سامسونگ و ال جی دیسپلی بر سر تامین و تولید پنل‌های اولد برای اپل ایجاد شده است.

دعوا بر سر تامین پنل‌های اولد اپل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، سامسونگ دیسپلی در سال 2017 بزرگترین تامین کننده و تولید کننده پنل های اولد گوشی های آیفون و محصولات اپل به شمار می رفت و ال جی دیسپلی هم سهم اندکی در تامین این پنل ها و سایر قطعات محصولات اپل داشت. اما هم اکنون گزارش‌های منتشر شده جدید حاکی از آن است که تغییراتی در زمینه تامین کنندگان قطعات و پنل های اولد محصولات اپل در راه است.

    شرکت های دیگری قرار است به رقابت تنگاتنگ میان سامسونگ و ال جی دیسپلی بپیوندند که می توان به شرکت های ژاپنی شارپ و ژاپن دیسپلی (JDI) اشاره کرد. به نظر می رسد این رقابت در سال 2018 میان غول های تکنولوژی ژاپنی و کره ای باشد.

    بسیاری از تحلیلگران براین باورند که افزایش تولید و عرضه پنل های اولد و رقابت گسترده در میان تامین کنندگان آسیایی برای محصولات اپل در نهایت منجر به افزایش موجودی و کاهش قیمت نهایی آن خواهد شد و این امر برای شرکت آمریکایی اپل اتفاق و خبر بسیار خوشایند و خوشحال کننده ای بنظر می رسد چراکه در تولید گوشی های پرچمدار خود نظیر آیفون 10 (ایکس) می تواند بجای پرداخت بسیار بالا و هزینه های گزاف تولید پنل اولد، از نمونه هایی با قیمت تمام شده پایین‌تر استفاده کند.

    گزارش‌های منتشر شده از سوی دیجی تایمز نشان از تولید و عرضه پنل های اولد توسط شرکت ژاپنی شارپ در نیمه دوم سال جاری میلادی 2018 دارد  که هم به منظور استفاده در محصولات تولیدی خود همچون تلویزیون و گوشی و هم در محصولات اپل تولید خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر