با ویژگی حفظ حریم شخصی؛

این گوشی با حرکات چشم کار می کند

عصر کالا- گوشی هوشمند جدیدی عرضه شده که با ردگیری حرکات چشم انسان ها قادر به انجام برخی فرامین است و قاب پشت وی به طور کاملا چسبنده طراحی شده است.

این گوشی با حرکات چشم کار می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زددی نت، این گوشی در جریان رقابت Crowd Sourced X و از میان 400 گوشی به عنوان محبوب ترین گوشی از نظر طراحی معرفی شد.

    گوشی یاد شده که در سال 2017 روانه بازار می شود، دارای نمایشگر 5.5 اینچی بوده و مجهز به سیستم عامل آندروید است. در گوشی ZTE برای ردگیری حرکات چشم انسان ها دو دوربین تعبیه شده که در بالا و پایین قاب آن قرار دارند. این گوشی دارای یک تابشگر مادون قرمز نیز هست.

    رابط کاربری لمسی این گوشی در حالت ردگیری حرکت چشم، بالا و پایین کردن صفحات را با تکان دادن چشم ممکن می کند بدون آنکه نیازی به لمس گوشی با انگشت باشد.

    گوشی یاد شده نسبت به میزان زل زدن کاربران به نمایشگر حساس است و محاسبات مربوطه را از طریق نور مادون قرمز تابانده شده به چشم افراد انجام می دهد.

    به منظور ارائه این خدمات الگوریتم های پردازش بصری خاصی به کار گرفته شده و مدل سازی سه بعدی از چشم صورت گرفته تا موقعیت چشم دقیقا مشخص شود و مدت زمان زل زدن با دقت بالایی محاسبه شود.

    بدنه پشتی این گوشی از پلیمر خاصی ساخته شده که چسباندن آن به سطوح ثابت عمودی مانند صندلی و دیوار را ممکن می کند.

    یکی از امکانات جالب این گوشی حفظ حریم شخصی کاربران است. نمایشگر این گوشی محتوای اصلی در حال مشاهده را به فردی که در روبروی گوشی است به وی نشان می دهد. اما افرادی که در مجاورت گوشی هستند تنها می توانند کاغذدیواری گوشی را مشاهده کنند. این قابلیت به خصوص در زمانی که افراد در اماکن عمومی مانند مترو، قطار یا هواپیما به سر می برند، مفید است.

    در گوشی یاد شده از پردازنده Snapdragon 823 SoC، حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد شد. دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. گوشی یاد شده همچنین دارای باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری است. قیمت نهایی این گوشی هنوز مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر