سامسونگ بر روی نمایشگر ۴K برای گوشی های هوشمند کار میکند

عصر کالا- فحه نمایش گوشی های هوشمند یکی از قسمت های این دستگاه ها بوده است که در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و امروزه گوشی های پرچمدار از نمایشگر هایی با رزولوشن بسیار بالا بهره مند هستند به طوری که حتی شاید این مقدار وضوح تصویر برای یک گوشی هوشمند غیر ضروری باشد اما به هر حال این کیفیت های خیره کننده باعث افزایش لذت کار با این گجت های محبوب شده است.

سامسونگ بر روی نمایشگر ۴K برای گوشی های هوشمند کار میکند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ اکثر پرچمدراران امروزی از صفحه نمایش QHD برخوردار هستند اما برخی مدل ها مانند Xperia XZ Premium سونی از نمایشگری با رزولوشن خارق العاده ی 4K بهره مند شده اند. سامسونگ که یکی از کمپانی های پیشتاز در زمینه ی تولید نمایشگر محسوب میشود و همواره از نمایشگر هایی با وضوح بسیار بالا در گوشی های گران قیمت خود استفاده کرده در حال توسعه ی یک نمایشگر جدید برای گوشی های هوشمند است که استاندارد ها را جا به جا خواهد کرد.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ تولید هفتمین نسل از نمایشگر های AMOLED را از سه ماهه ی دوم سال میلادی آینده آغاز خواهد کرد. این در حالیست که نسل فعلی نمایشگر های سامسونگ محبوبیت زیادی حتی بین کمپانی های دیگر دارند و اپل از این نمایشگر ها در محصولات خود استفاده خواهد کرد. اما در هر نسل جدید، نه تنها کیفیت ها بالاتر میروند، بلکه مصرف انرژی نمایشگر ها نیز بهبود پیدا میکنند. ضمن اینکه این پنل ها احتمالا قابل خم خواهند بود تا سامسونگ بتواند از آنها در گوشی های قابل خم خود استفاده کند.

    اما این پنل ها دارای کیفیتی فراتر از حد تصور خواهند بود. سامسونگ قصد دارد پنلی 5.5 اینچی را با رزولوشن 4K یا به عبارتی 3840 * 2160 اولترا اچ دی و تراکم پیکسلی 800ppi همراه کند. این اولین بار نیست که گفته میشود غول کره ای به فکر ساخت نمایشگر 4K برای گوشی های هوشمند است و حتی گفته میشد که گلکسی اس 8 از نمایشگر 4K برخوردار خواهد بود اما این اتفاق صورت نگرفت. اما طبق شایعات، گلکسی نوت 8 به صفحه نمایش6.4 اینچی 4K مجهز خواهد بود و نسبت نمایشگر این دستگاه، 18.5:10 خواهد بود بنابراین مقدار رزولوشن نیز 4428 * 2160 خواهد بود.

    همان طور که گفته شد در حال حاضر گوشی های سری پریمیوم سونی از نمایشگر 4K برخوردار هستند که البته دارای محدودیت هایی را ارائه ی این رزولوشن به کاربر هستند. باید دید آیا سامسونگ میتواند این محدودیت را از میان بردارد تا شاهد نمایشگر هایی به رنگ واقعیت در تلفن های هوشمند و فبلت ها باشیم یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر