جایزه ۲۰۰ هزار دلاری سامسونگ برای کشف باگ در محصولاتش

عصر کالا- شرکت سامسونگ اعلام کرد به افرادی که بتوانند در محصولاتش باگ کشف و پیدا کنند، تا سقف ۲۰۰ هزار دلار جایزه خواهد داد.

جایزه ۲۰۰ هزار دلاری سامسونگ برای کشف باگ در محصولاتش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت سامسونگ اعلام کرد به افرادی که بتوانند در محصولاتش باگ کشف و پیدا کنند، تا سقف 200 هزار دلار جایزه خواهد داد.

    شرکت کره ای سامسونگ در بین  رقبای خود آخرین شرکتی است که برنامه‌ کشف باگ در محصولاتش را به راه انداخته است. این شرکت اعلام کرده است به افرادی که بتوانند در محصولات ساخت سامسونگ، مشکلات امنیتی و یا به اصطلاح باگ پیدا کنند، تا 200 هزار دلار جایزه اعطا خواهد کرد.

    در این اعلامیه، 38  مورد از محصولات گوشی همراه سامسونگ شامل این برنامه‌ می‌شوند. یعنی محصولاتی که همچنان بروزرسانی های ماهانه  توسط شرکت سامسونگ برای آنها منتشر می‌شود. از جمله دستگاه‌هایی که شامل این برنامه می‌شوند، می‌توان به گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس، گلکسی نوت، سری گلکسی A، سری گلکسی جی و تبلت‌های سری گلکسی تب اشاره کرد. علاوه  بر این، گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ از جمله  گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 نیز شامل برنامه کشف باگ سامسونگ می شوند.

    این غول تکنولوژی کره ای همچنین اعلام کرده افرادی که بتوانند در سرویس های دیگری همچون دستیار صوتی بیکسبی، سرویس پرداخت سامسونگ پی (Samsung Pay) ، سرویس حساب کاربری و سامسونگ پَس ( Samsung Pass) مشکل امنیتی یا باگ کشف کنند هم شامل دریافت این جایزه خواهند شد.

    باتوجه به درجه اهمیت مشکلات امنیتی کشف شده توسط کاربران و نحوه اثبات آن، این جایزه بین 200 دلار تا 200 هزار دلار خواهد بود.

    پیشتر شرکت مایکروسافت نیز برای کشف باگ و مشکلات امنیتی در سیستم عامل ویندوز 10 ، تا سقف 250 هزار دلار جایزه تعیین کرده بود. فیسبوک هم بدین منظور به تیم های تحقیقاتی و پژوهشی مبلغی را پرداخت می کند. گوگل نیز برنامه مشابهی برای کشف و یافتن باگ در سیستم امنیتی سرویس های مختلف خود راه اندازی کرده بود. همچنین اپل هم در برنامه ای مشابه اقدام به یافتن باگ در محصولاتش کرده بود که البته شرکت و حضور در این برنامه نیاز به دعوت نامه از سوی اپل دارد.

    حالا این سوال در ذهن پیش می آید که چرا شرکت های تکنولوژی چنین اقداماتی را درنظر گرفته و به هکرها جایزه می دهند؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که وجود چنین برنامه هایی موجب خواهد شد هکرها بتوانند از طریق قانونی، به درآمدهای قابل توجهی دست یابند و از آن سو هم مشکلات امنیتی در سرویس ها و دستگاههای مختلف این شرکت ها بزودی شناسایی شده و برطرف خواهد شد تا هکرها بطور غیر قانونی دست به اقدامات نامشروع  و نفوذی نزنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر