تمام آیفون‌های ۲۰۱۸ به صفحه نمایش اولد مجهزند

عصر کالا- اپل می‌خواهد در هر سه مدل جدید گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ از صفحه نمایش اولد (OLED) استفاده کند.

تمام آیفون‌های ۲۰۱۸ به صفحه نمایش اولد مجهزند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, با اینکه پیشتر مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد و معروف محصولات اپل در موسسه تحقیقاتی KGI Securities – پیش‌بینی کرده بود که  اپل به احتمال زیاد آیفون 9 با نمایشگر 6.1 اینچی را با صفحه نمایش ال سی دی (LCD) ارائه خواهد داد اما شرکت اپل می‌خواهد به منظور جلب رضایت و توجه تمام رده‌های کاربران، یک یا دو مدل از گوشی‌های هوشمند جدیدش را اندکی ارزان‌تر از آیفون 10 (ایکس) معرفی کند چراکه به عقیده بسیاری از کارشناسان، خریداری گوشی آیفون 10 با توجه به قابلیت و قیمت آن اصلا مقرون به صرفه نیست.

    اما تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی منابع آگاه و همچنین روزنامه اکونومیک تایمز کره جنوبی، حاکی است که اپل قصد دارد در هر سه مدل جدید گوشی‌های هوشمند 2018 خود، از نمایشگرهای گران قیمت و با کیفیت اولد (OLED) استفاده کند. این مدل از آیفون‌های جدید احتمالا به یک دوربین در پشت گوشی مجهز خواهد بود ولی حسگر سه بعدی ندارد.

    ظاهر این گوشی بسیار شبیه به آیفون 10 کاملا بدون حاشیه‌های کناری است و از سیستم هوشمند تشخیص چهره نیز  برخوردار است. این مدل از آیفون قرار است با قیمت پایه 550 دلار در بازارهای جهانی عرضه شده و به فروش برسد.

    همچنین گزارش‌های دیگری مبنی بر معرفی و عرضه گوشی دیگری به نام آیفون ایکس اس (iPhone Xs) منتشر شده که قرار است به یک صفحه نمایش اولد با اندازه 5.8 اینچ مجهز باشد. مدل دیگری هم که اپل در نیمه دوم سال جاری 2018 میلادی از آن پرده‌برداری خواهد کرد، آیفون ایکس اس پلاس (iPhone Xs Plus) است که آن نیز از نمایشگر اولد با اندازه 6.5 اینچ  بهره می‌برد.

    البته این خبر در حالی منتشر شده که اپل قصد داشت به منظور کاهش وابستگی خود به سامسونگ – تنها تامین‌کننده پنل‌های اولد برای اپل – از سایر شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرد و اندک اندک آن‌ها را با سامسونگ جایگزین کند. یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش ال سی دی برای اپل، شرکت ژاپن دیسپلی بود که در صورت تایید صحت این خبر، این شرکت همکاری خود را با اپل قطع کند. همچنین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ژاپنی به هیچ وجه از انتشار این خبر خشنود نیستند.

    پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر چانه‌زنی اپل با سامسونگ بر سر کاهش قیمت و تخفیف گرفتن پنل‌های اولد منتشر شده بود. طبق آمار، سامسونگ، در سال جاری 2018 میلادی از این بابت درآمدی معادل 22 میلیارد دلار کسب خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران حوزه فناوری بر این باورند که قیمت پنل اولد برای آیفون‌هایی که امسال قرار است به بازار بیایند، اندکی کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر