مقایسه گلکسی S۸ با آیفون ۷ Plus: جدال غول آسیایی با پسر بزرگ اپل

عصر کالا- نسخه کوچک گلکسی اس ۸ سامسونگ (Samsung Galaxy S۸) در حالی که از اندازه‌ی استانداردی برخوردار است، اما از نمایشگری بزرگتری نسبت به فبلت اپل، آیفون ۷ پلاس (Apple iPhone ۷ Plus) برخوردار است. همین قضیه ما را کنجکاو کرده است تا با در کنار هم قرار دادن این دو گوشی، به مقایسه گلکسی اس ۸ با آیفون ۷ پلاس بر روی کاغذ بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه گلکسی S۸ با آیفون ۷ Plus: جدال غول آسیایی با پسر بزرگ اپل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از گجت نیوز ؛ تصاویر مقایسه گلکسی اس 8 با آیفون 7 پلاس را در بخش تصاویر به ترتیب لیست زیر ببینید:

    اندازه

    آیفون 7 پلاس حدود 6 درصد بلندتر و 13 درصد عریض‌تر از گلکسی اس 8 سامسونگ است. اما ضخامت آن با 7.3 میلی‌متر، کمتر از ضخامت 8 میلی‌متری گلکسی S8 خواهد بود.پ
    وزن

    آیفون 7 پلاس حدودا 18 درصد (30 گرم) سنگین‌تر از نسخه کوچکتر گلکسی اس 8 است. گلکسی اس 8 از وزن 155 گرم و آیفون 7 پلاس از وزن 188 گرم بهره برخوردار هستند.

    ساخت

    هر دو سازنده در این زمینه عالی کار کرده‌اند. گلکسی S8 سامسونگ همانند نسل گذشته خود از قاب پشتی شیشه‌ای با فریم باریک آلومینیومی برخوردار است. در آن سمت آیفون 7 پلاس نیز به سبک آیفون های چند سال اخیر اپل از بدنه‌ای تمام آلومینیومی برخوردار خواهد بود.

    رنگ‌ها

    هر دو گوشی در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند، اما تمامی رنگ‌های آن‌ها در هر بازاری قابل خرید نیست. به طور مثال گلکسی اس 8 در آمریکا تنها در نسخه‌های مشکی، نقره‌ای و خاکستری به فروش می‌رسد.

    مقاومت در برابر آب

    گلکسی اس 8 با توجه به دارا بودن تاییدیه IP68، ارائه کننده مقاومت بیشتری در برابر آب نسبت به آیفون 7 پلاس حاوی تاییدیه IP67 است. با این حال، هر دو آن‌ها در برابر پاشش آب و افتادن ناگهانی در آب مقاوم هستند.

    اندازه نمایشگر

    سامسونگ از نمایشگری به نام Infinity Display در دو عضو خانواده گلکسی اس 8 استفاده کرده است که جذاب‌ترین قابلیت این گوشی‌ها خواهد بود. این نمایشگر حاوی حاشیه‌های خمیده‌ای بوده و بیشتر قاب جلویی را در بر می‌گیرد. در حالی که آیفون 7 پلاس از نظر فیزیکی بزرگتر از گلکسی اس 8 است، اما از نمایشگر بزرگتر 5.8 اینچی برخوردار است. در آن سمت آیفون 7 پلاس از یک نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد.

    رزولوشن نمایشگر

    نمایشگر گلکسی اس 8 از وضوح 2960×1440 پیکسل و تراکم پیکسلی 570ppi برخوردار است. در آن سمت آیفون 7 پلاس از رزولوشنی برابر با 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 401ppi بهره می‌برد. هر دو نمایشگر از شفافیت بسیار خوبی برخوردارند و جزو بهترین نمایشگرهای موبایلی جهان هستند.

    نوع نمایشگر

    اپل همچنان از نمایشگرهای IPS در گوشی های خود استفاده می‌کند و در آن سمت سامسونگ نیز تکنولوژی نمایشگرهای AMOLED را گسترش می‌دهد.

    نمایشگر HDR

    پرچمداران سری Galaxy S8 نخستین گوشی های هوشمند جهان هستند که تاییدیه Mobile HDR Premium را از UHD Alliance دریافت کرده‌اند. این تاییدیه بدان معناست که گوشی شما قادر به پشتیبانی از محتوای HDR است.

    نمایشگر خمیده

    به هیچ عنوان نمی‌توان از روی تصویر توضیح داد، اما گلکسی اس 8 همانند دو نسل گذشته محصولات سری Edge سامسونگ از نمایشگر خمیده‌ای برخوردار است.

    نمایشگر حساس به فشار

    تنها آیفون است که از نمایشگر حساس به فشار استفاده می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید با فشار طولانی مدت یا کوتاه مدت عملیات مختلفی را بر روی گوشی خود انجام دهید.

    کلید هوم

    گلکسی اس 8 از کلید هوم روی صفحه حساس به فشار برخوردار است. در آن سمت آیفون 7 پلاس از کلید هوم خازنی برخوردار است که از موتور هپتیک بهره می‌برد.

    اسکنر اثر انگشت

    سامسونگ اسکنر اثر انگشت را به قاب پشتی و درست در سمت راست لنز دوربین گوشی گلکسی اس 8 خود منتقل کرده است. در آیفون نیز اسکنر اثر انگشت درست زیر کلید هوم این گوشی تعبیه شده است.

    تشخیص چهره

    گلکسی اس 8 از قابلیت تشخیص چهره برخوردار است که می‌تواند با شناسایی چهره شما توسط دوربین، آنرا قفل گشایی کند. هرچند این راه ایمن به نظر نمی‌رسد.

    اسکنر عنبیه چشم

    گلکسی اس 8 همچنین از یک اسکنر عنبیه چشم بهره می‌برد که پیشتر نسل اولیه آن را در گلکسی نوت 7 دیده بودیم. این اسکنر بهبود پیدا کرده اما همچنان با مشکلاتی مواجه است.

    پردازنده

    هر دو گوشی بالارده هستند و از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایلی جهان برخوردارند. گلکسی اس 8 در بازار ایالات متحده همراه با چیپست های اسنپدراگون 835 عرضه می‌شود و در دیگر بازارها با چیپست اگزینوس هم رده با آن به فروش خواهد رسید. آیفون نیز از تازه‌ترین پردازنده‌های خود، A10 در زیر قاب گوشی های سری آیفون 7 استفاده کرده است.

    رم

    گلکسی اس 8 از رم دو برابری برخوردار است، اما نباید رم یک گوشی آی او اسی را با گوشی اندرویدی مقایسه کرد. چرا که هر دو سیستم عامل استفاده‌ی متفاوتی از رم دارند.

    حافظه داخلی

    اس 8 سامسونگ تنها در یک نسخه 64 گیگابایتی به فروش خواهد رسید؛ این درحالیست که آیفون در سه سایز مختلف 32 گیگابایتی، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی به فروش می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که نسخه 32 گیگابایتی فاقد رنگ جت بلک است.

    میکرو اس دی

    اگر 64 گیگابایت حافظه داخلی گلکسی اس 8 برای شما کافی نیست، می‌توانید از کارت حافظه میکرو اس دی بر روی آن استفاده کنید. این درحالیست که آیفون های اپل فاقد پشتیبانی از میکرو اس دی هستند.

    جک هدفون

    اپل معروف‌ترین تولیدکننده‌ای است که جک هدفون را از گوشی خود حذف کرده است. این درحالیست که بر روی محصولات سری S8 سامسونگ همچنان شاهد حضور این پورت کلاسیک هستیم.

    هدفون باندل

    سامسونگ گوشی جدید خود را همراه با هدفون های 99 دلاری AKG به فروش می‌رساند؛ این درحالیست که اپل نیز گوشی های خود را همراه با هدفون هایی مجهز به پورت لایتنینگ به فروش می‌رساند. هرچند اپل همراه با این هدفون‌ها یک جک تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلی‌متری را نیز ارائه می‌کند.

    باتری

    هر دو گوشی از باتری با سایز نسبتا مشابه برخوردارند، اما حجم باتری تنها فاکتور به دست آمدن عمر باتری نیست. در مقایسه گلکسی اس 8 با آیفون 7 پلاس ، باتری یکی از مهم‌ترین مواردیست که پرچمدار اپل در آن قدرتمندتر ظاهر شده است.

    شارژ بی سیم

    گلکسی اس 8 همراه با یک پد شارژ (که جداگانه به فروش می‌رسد)، قادر به پشتیبانی از شارژ بی سیم و حتی شارژ بی سیم سریع است.

    شارژ سریع

    گلکسی اس 8 از تازه‌ترین تکنولوژی شارژ سریع کمپانی کوالکام پشتیبانی می‌کند؛ اما آیفون اپل فاقد قابلیتی مشابه است.

    مگاپیکسلهای دوربین

    هر دو گوشی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی برخوردارند، اما دوربین سلفی گلکسی اس 8 از رزولوشن بیشتری برخوردار است که می‌تواند تصاویری شفاف‌تر را ثبت کند.

    گشودگی لنز دوربین (اصلی)

    دوربین گلکسی اس 8 همچنین از اپرچر کمی بزرگتر برخوردار است که می‌تواند عکاسی بهتری را در شرایط نوری کم به ارمغان بیاورد.

    دوربین دوگانه

    آیفون 7 پلاس به دوربین دوگانه پشتی مجهز است که از مهم‌ترین مزیت‌های آن قلمداد می‌شود. یکی از لنز‌های آن استاندارد بوده و دیگری تله فتو است که قادر به ارائه زوم اپتیکال 2 برابری و زوم دیجیتال 10 برابری است. علاوه بر این، قادر به ارائه افکت عکاسی پرتره (Portrait Mode) است.

    تثبیت کننده اپتیکال عکس

    دوربین هر دو گوشی مجهز به سیستم تثبیت کننده اپتیکال عکس (OIS) هستند که ثبت تصاویر شفاف و بدون لرزش را سهولت می‌بخشند.

    پرداخت موبایلی

    گوشی های سامسونگ از سیستم پرداخت Samsung Pay برخوردارند که مزیت بسیار خوبی را نسبت به سیستم پرداخت Apple Pay دارد. شما برای استفاده از آن مستلزم کارتخوان‌های عجیب و غریب و کمیاب نیستید و می‌توانید از اسکنرهای NFC استاندارد استفاده کنید.

    دستیار صوتی

    آیفون صاحب سیری است، درحالی که گلکسی اس 8 از دو دستیار صوتی گوگل و بیکسبی (Bixby) برخوردار است. حتی سامسونگ برای بیکسبی یک کلید فیزیکی نیز در سمت چپ گوشی های جدید خود تعبیه کرده است. متاسفانه ما مطمئن نیستیم چه زمانی بیکسبی از زبان‌های مختلف پشتیبانی خواهد کرد و تمامی قابلیت‌هایش در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

    هدست واقعیت مجازی

    گلکسی S8 از هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما آیفون از هیچ هدستی پشتیبانی نمی‌کند.

    داک دسکتاپی

    همراه با داک Samsung DeX شما می‌توانید گلکسی اس 8 خود را به یک کامپیوتر دسکتاپی تبدیل کنید و همراه با یک کیبورد، ماوس و مانیتور متصل کنید.

    عرضه

    آیفون 7 پلاس پرچمدار سال 2016 میلادی است، در حالی که گوشی های جدید سامسونگ هنوز هم در بسیاری از کشورها به فروش نرسیده‌اند.

    نرم افزار

    بزرگترین تمایز در مقایسه گلکسی اس 8 با آیفون 7 پلاس سیستم عامل آنهاست. گلکسی اس 8 از سیستم عامل اندروید 7 نوقا همراه با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ برخوردار است؛ این درحالیست که تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل آی او اس (iOS 10) در راس بخش نرم افزاری آیفون 7 پلاس قرار گرفته است.

    آغاز قیمت

    قیمت پایه گلکسی اس 8 سامسونگ 720 دلار برآورد شده است. شما می‌توانید با قیمت 769 دلار نیز یک گوشی آیفون 7 پلاس خریداری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر