نگاهی به اقدامات امنیتی سامسونگ برای تلویزیون‌های هوشمند

عصر کالا- امروزه تلویزیون‌ها بیش از پیش به اینترنت متصل می‌شوند و با توجه به همین امر است که شرکت سامسونگ الکترونیکس خود را متعهد می‌داند. تا حراست از تمامی دستگاه‌ها و اطلاعات شخصی کاربران آنها را نیز تضمین کند. تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ هم اکنون نیز از اطلاعات کاربران در اینترنت حفاظت می‌کنند.

نگاهی به اقدامات امنیتی سامسونگ برای تلویزیون‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جی اس ام ؛ سامسونگ، امنیت را اولویت خود قرار داده و لذا اولین تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند است که دو سال متوالی تاییدیه معیارهای مشترک (CC) استاندارد امنیت بین‌الملل را دریافت کرده است. همانند بانک‌ها که از انواع روش‌های امنیتی (دوربین، گاوصندوق و نگهبان) استفاده می‌کنند، تلویزیون‌های هوشمند شرکت سامسونگ نیز برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند شما از یک «راهبرد امنیتی سه مرحله‌ای» برای رسیدن به بالاترین سطح حراست از مشتریان استفاده می‌کند. در این راه حل، قابلیت‌های امنیتی در سه مرحله متفاوت شامل پلتفرم، اپلیکیشن و سخت‌افزار گنجانده می‌شوند.

    مرحله پلتفرم

    در اولین مرحله امنیتی، یعنی پلتفرم، اطلاعات مهم کاربر مانند نام کاربری و رمز عبور، پیش از ذخیره شدن، کدگذاری می‌شوند. یعنی برای حفاظت از داده در زمان ارتباط با سرورهای خارجی و به منظور جلوگیری از سرقت داده‌ها توسط هکرها، از یک روند استاندارد کدگذاری استفاده می‌شود.

    به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در زمان اتصال به سرور ابتدا اصالت گواهینامه ارائه شده توسط سرور را بررسی ‌کرده و سپس چند کلید کدگذاری را برای ارتباط با سرور، ایجاد می‌کنند. در طی ارتباط با سرور، با هدف جلوگیری از جاسوسی و تغییر داده توسط هر طرف ثالثی و جلوگیری از احتمال دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربر، تمامی محتوای مبادله شده کدگذاری می‌شود.

    علاوه بر این تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از صفحه‌کلیدهای مجازی حفاظت شده‌ای به نام «صفحه‌کلید امن» استفاده می‌کنند تا اطلاعات کاربران مانند شماره کارت اعتباری و رمز عبور آنها حفاظت شود.

    مرحله اپلیکیشن

    در ادامه و در مرحله اپلیکیشن، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از موتورهای ضد بدافزار برای جلوگیری از حمله نفوذی‌ها به شبکه شما استفاده می‌کنند. این مرحله با هدف جلوگیری از دسترسی سایت‌های فیشینگ اینترنت به دستگاه شما و تفکیک کدهای آلوده از کدهای خرابکار طراحی شده است.

    تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با هدف تضمین امنیت استفاده از خدمات اینترنتی در تلویزیون، بصورت مشخص از قابلیت‌های امنیتی مضاعفی در کنار قابلیت امنیت هوشمند خود استفاده می‌کنند. مرورگر اینترنت تلویزیون هوشمند سامسونگ مجهز به یک قابلیت امنیتی است که در صورت کلیک کاربر روی سایت‌های مشکوک، هشداری را به شکل پنجره پاپ‌آپ نمایش می‌دهد. این هشدار با دادن اجازه تصمیم درباره ادامه یا توقف اتصال، می‌تواند از درز اطلاعات شخصی از طریق سایت‌های مخفی فیشینگ یا خرابکار جلوگیری کند.

    شرکت سامسونگ برای ایجاد یک لایه مضاعف حفاظت دوگانه، اخیرا یک اپلیکیشن امنیتی تقویت شده به نام «McAfee Security for TV» را برای تلویزیون‌های هوشمند خود معرفی کرده است که پس از فعال‌سازی، بر نرم‌افزارهای خرابکار نظارت و راحتی خیال کاربر را فراهم می‌کند.

    مرحله سخت افزار

    نهایتا و در مرحله سخت‌افزار، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مجهز به یک راه حل مستقل و قدرتمند امنیتی، مبتنی بر معماری چیپ هستند که با تفکیک سخت‌افزاری فضای فیزیکی مورد نیاز نرم‌افزار اصلی تلویزیون، از درز داده‌های کاربران جلوگیری می‌کنند. تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ همچنین از طریق روند تایید هویت مبتنی بر سخت‌افزار، صرفا با یک پلتفرم قابل اعتماد تایزن عمل می‌کنند. فناوری امن با بنیانی قدرتمند در سطح سخت‌افزار، ضمانتی برای ثبات پلتفرم و اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر