بررسی پرچمدار جدید و پر سر و صدای ال جی V۳۰ +عکس

عصر کالا- به بررسی پرچمدار جدید ال جی مدل V۳۰ در قالب یک گزارش جامع پرداخته ایم.

بررسی پرچمدار جدید و پر سر و صدای ال جی V۳۰ +عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که در ابتدای سال میلادی ال جی پرچمدار خود یعنی ال جی جی 6 را معرفی کرد،این گوشی باید با رقبای زیادی در  حدود قیمت خود رقابت می کرد تا بتواند بازارش را پیدا کند.با توجه به معرفی پرچمدار های کمپانی های بزرگ مانند سامسونگ برخی فراموش کردند که ال جی قرار است برای معرفی پرچمدار جدید خود در فصل پاییز آماده شود و زمانی که سرانجام این گوشی معرفی شد، موجب شگفتی علاقه مندان فناوری شد.

     

    مشخصات گوشی ال جی V30

    طراحی

    ال جی یکی از بهترین گوشی های هوشمند تا به امروز را عرضه کرده است.صیقل های صفحه فوق العاده بود  اما متاسفانه برجستگی های تیز این گوشی هوشمند از نقاط ضعفش است. گوشی های سری V ال جی منطبق بر اصول خاصی تولید شدند و برای رسیدن به این مرحله روندی را طی کردند.این روند دو سال قبل با معرفی ال جی V10 آغاز شد و هم اکنون با معرفی ال جی V30 پیشرفت کرده است و شما نمی توانید حدس بزنید که این روند ادامه همان شروع ال جی وی 10 است.

    صفحه نمایش

    ال جی V30 گوشی فوق العاده نرم و براق با استاندارد های ال جی است.طراحی فیزیکی این گوشی با لبه های گرد و قاب Gorilla Glass 5 تشکیل شده است.این به ال جی کمک کرد تا بتواند اسکرین دوم که قبلا از آن استفاده می کرد را حذف کند. صفحه نمایش این گوشی OLED شش اینچی می باشد.این گوشی با اندازه صفحه نمایش بزرگی که دارد اما به خوبی می توانید با یک دست از آن استفاده کنید و احتمالا مشکل بزرگی برای جا به جایی این گوشی نخواهید داشت.

    همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی در پشت گوشی قرار گرفته است که دسترسی و استفاده آن را راحت می کند. این گوشی بهترین گوشی ممکن برای خرید نیست-گوشی های سامسونگ فاکتورهای بیشتری دارند- اما ال جی به طرز چشمگیری رویکرد خود در طراحی را بهبود بخشیده است پس V30 پیشرفت خوبی برای ال جی به شمار می رود. ال جی V30 به طور قابل ملاحظه ای باریک و سبک است .

     

    کارت حافظه و جک 3.5 میلی متری

    برخلاف پرچمداران بعضی از کمپانی های بزرگ که امسال معرفی شده اند،ال جی V30 هنوز جک 3.5 میلی متری دارد و از کارت حافظه میکرو اس دی تا 2 ترابایت پشتیبانی می کند که در جایگاه سیم کارت دوم این گوشی قرار می گیرد.به این معنی که یا باید از دو سیم کارت فعال استفاده کنید و یا باید از یک سیم کارت و کارت حافظه استفاده کنید.این گوشی با حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه شده است که برای اکثر مردم کفایت می کند، در غیر این صورت همانطور که گفتیم امکان استفاده از کارت حافظه جانبی وجود دارد.

    بدنه ال جی V30 گواهینامه IP68 را دارد و نسبت به آب و گرد و غبار مقاوم است که در مدل های قبلی ال جی سریV مشاهده نمی شد.

    صفحه نمایش و صدا هنگامی که شما روشنایی روی صفحه نمایش 6 اینچی quad HD را لمس می کنید بسیار زیبا و باکیفیت به نظر می رسد و رنگ ها بدون لرزش هستند .

    نرم افزار

    با عرض پوزش از طرفداران OREO ال جی V30 از اندروید نوقا(7.1.2) استفاده می کند البته احتمال عرضه اندروید 8 برای آن زیاد است.صفحه چند پنجره ای multi-window برای اجرای همزمان دو برنامه کارآمد است.باید از نسبت تصویر  18:9 ال جی V30 تشکر کرد.

    اما چند مورد وجود دارد که احتمالا با آن ها روبرو می شوید،به طور پیش فرض ال جی وی 30،app launcher ندارد بنابراین برنامه های جدید که به تازگی دانلود می شوند در home screen پخش می شوند.

    برنامه های ال جی مانند گذشته پرتنوع و مفید هستندو برخی از ویجت ها بازطراحی شده اند تا بتوانید با توجه به صفحه نمایش بزرگتر V30 از آن ها استفاده بهتری ببرید.  

     

     

    دوربین

    دوربین اصلی(پشت) V30 از دوربین دوگانه تشکیل شده است و یکی از بهترین دوربین هایی است که ال جی تاکنون ساخته است.این دوربین 16 مگاپیکسل کیفیت دارد و با دوربین 13 مگاپیکسلی که در کنارش قرار دارد زاویه دید مناسبی را پوشش می دهد.دوربین اصلی دارای تثبیت کننده تصویر نوری و یک دهانه بسیار گسترده است اما هنوز عالی نیست چرا که برخلاف Note8 و Iphone 8 Plus در صحنه هایی با نور کم تصاویر فوق العاده ای نمی گیرد و متاسفانه این چیزی نیست که فیلتر ها بتوانند آن را حل کند.

    پردازنده

    مانند تعداد زیادی از پرچمداران امسال ال جی V30 نیز از پردازنده Qualcomm's Snapdragon 835 استفاده می کند.همچنین پردازنده گرافیکی  Adreno 540 و رم 4 گیگ از دیگر مشخصات این گوشی است.ال جی V30 سرعت مناسبی دارد و تقریبا می توان گفت درباره برنامه ها و حتی بازی های سنگین مشکل خاصی  ندارد.

     

    باتری

    ظرفیت باتری این گوشی هوشمند 3300 میلی آمپر بر ساعت است.البته این باتری بر خلاف مدل های قبلی سری V از بدنه خارج نمی شود و جداشدنی نیست، باید گفت این موضوع عجیب نیست چرا که باتری های جداشدنی باعث می شوند گوشی ها بزرگتر شوند.باتری ال جی با سرعت خوبی شارژ می شود،به عنوان مثال هنگامی که گوشی شما به طور کامل خاموش شود پس از 15 دقیقه که شارژ شود درصد باتری به 25 تا 30 درصد می رسد.در 15 دقیقه بعدی شارژ باتری نزدیک به 55 درصد می شود یا به عبارت دیگر از فناوری شارژ سریع استفاده می کند.

     

    نتیجه گیری

    ال جی V30 پرچمدار جدید ال جی گوشی با کیفیتی است اما امسال رقابت بین گوشی های هوشمند بسیار شدید است.سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس را عرضه کرده است که با پردازنده ای مشابه ال جی V30  و صفحه نمایش بهتر نسبت به ال جی رقابت درباره طراحی را برده است.همچنین ال جی وی 30 باید با گوشی جدید گوگل نیز رقابت کند.گفتنی است اگر شما به کیفیت صدا و تصویر اهمیت زیادی می دهید ال جی برنده رقابت در این میدان است.به طور کلی باید مهم ترین ویژگی هایی راکه از گوشی هوشمند خود می خواهید، مد نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر