اپل برای مک بوک هایش چیپست اختصاصی می سازد

عصر کالا- اپل به دنبال توسعه چیپ های اختصاصی بر مبنای معماری ARM برای استفاده در نسل های بعدی کامپیوترهای شخصی مک بوک است تا بتواند اینتل و کوالکام را به طور کامل از زنجیره تأمین خود حذف نماید.

اپل برای مک بوک هایش چیپست اختصاصی می سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، در حال حاضر چیپ های تولیدی اینتل و کوالکام در اکثر کامپیوترهای دسکتاپ و نوت بوک استفاده می شوند و چیپ های ARM نیز حدود 95 درصد از توان پردازشی دنیای موبایل را تأمین می کنند. معماری ARM تحت انحصار هلدینگی به همین نام قرار دارد که مجوز استفاده از آن را به دیگر شرکت ها می فروشد تا بتوانند چیپست های مورد نیاز خود را بسازند.

    کارشناسان این صنعت به Nikkei می گویند با افزایش روز افزون استقبال کاربران از لپ تاپ های کوچک و قابل حمل، به نظر می رسد آینده درخشان تری در انتظار چیپ های ARM باشد. یکی از مدیران اجرایی این حوزه معتقد است:

        نوت بوک ها روز به روز باریک تر می شوند و کاربران نیز به دنبال قابلیت حمل بیشتر و شارژدهی بالاتر  هستند. این وضعیت به نفع سخت افزار مبتنی بر معماری ARM است که به بهینگی مصرف انرژی معروف هستند.

    گفتنیست اپل هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده، اما کاملاً منطقی به نظر می رسد که اهالی کوپرتینو چنین رویکردی را در پیش گیرند. آنها به تازگی یکی از مهندسان ارشد کوالکام را به استخدام خود درآورده و بیشتر سخت افزار و نرم افزار مورد نیازشان را به صورت داخلی توسعه می دهند.

    با این حال، توسعه چیپست اختصاصی با معماری متفاوت و سازگار با تمامی دستگاه ها به زمان نسبتاً طولانی نیاز دارد و اپل حداقل تا دو سال دیگر به اینتل و کوالکام وابسته خواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر