احتمال توقف عرضه برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰ به علت شکایت اینتل

عصر کالا- شرکت اینتل تهدید کرده که جلوی عرضه نسخه‌های جدید ویندوز که با پردازنده‌های ARM سازگار هستند را می‌گیرد، زیرا حقوق مالکیت معنوی این شرکت نقض شده است.

احتمال توقف عرضه برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰ به علت شکایت اینتل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از وی تری، مایکروسافت قصد دارد با اعمال این تغییر کاری کند که دامنه استفاده از سیستم عامل ویندوز گسترش یابد و در کنار رایانه های متعارف بر روی وسایل الکترونیک سیار مانند گوشی ها و تبلت ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. اکثر گوشی ها و تبلت ها از معماری سازگار با پردازنده های ARM. برخوردارند.

    اجرای این طرح مایکروسافت نتیجه همکاری با شرکت کوالکوم است. دو طرف چندی قبل اولین رایانه شخصی مبتنی بر ARM را تولید کردند که در اواخر سال 2017 در دسترس عموم قرار می گیرد.

    اگر چه این خبر برای کسب و کار کوالکوم به شدت نویدبخش است، اما خبر خوبی برای اینتل که بیش از 40 سال بازار ویندوز را به طور انحصاری تحت کنترل داشته محسوب نمی شود و حالا قصد دارد با شکایت حقوقی در برابر این روند نوظهور ایستادگی کند.

    اینتل می گوید تقلید از معماری x86 ISA برای تولید ویندوزهای جدید توسط برخی شرکت ها باید با کسب اجازه از آن صورت بگیرد و حق اختراعات ثبت شده توسط اینتل بدون پرداخت پول ممکن نیست. این شرکت تاکید کرده اجازه استفاده از فناوریهای مبتنی بر معماری x86 را به کسی نخواهد داد و برای تثبیت حق کپی رایت خود به دادگاه شکایت خواهد کرد. مایکروسافت و کوالکوم هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر