آخرین شایعات درباره سامسونگ گلکسی S۸

عصر کالا: چند ماه به معرفی گلکسی S۸ مانده و خبرگزاری‌ها از حالا شایعه‌پراکنی را شروع کرده‌اند.

آخرین شایعات درباره سامسونگ گلکسی S۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰
  • آخرین شایعات درباره سامسونگ گلکسی S8
  • آخرین شایعات درباره سامسونگ گلکسی S8
  • آخرین شایعات درباره سامسونگ گلکسی S8
  • آخرین شایعات درباره سامسونگ گلکسی S8

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایران‌جیب، تکنولوژی به جایی رسیده که دیگر حضور دکمه هوم را ضروری نمی‌داند و به فکر حذف آن افتاده است. سامسونگ هم احتمالا در پرچمدارش دکمه هوم را ریشه‌کن کرده و دوربین دوگانه را جایگزین دوربین معمولی می‌کند.

هر دورانی هرچقدر هم سخت باشد بالاخره روزی به پایان می‌رسد. سایه سنگین انفجارهای پیاپی گلکسی نوت 7 روی محصولات سامسونگ سنگینی می‌کرد تا این‌که شایعات پیرامون پرچمدار سری اس، گلکسی اس8، شروع شد و اخبار منفی علیه نوت 7 را به حاشیه راند. اگرچه فبلت محبوب سامسونگ در ابتدا آن‌طور که شایسته است ظاهر نشد، این چیزی از ارزش‌های گوشی کم نمی‌کند(!) و کسی نمی‌تواند منکر این حقیقت شود که نوت 7 همچنان یکی از قوی‌ترین گجت‌های موجود است. به هر حال گذشته‌ها گذشته و حالا دیگر نوبت به گلکسی اس8 رسیده است. در ادامه شایعات و اخبار جدیدی که درباره‌ این گوشی منتشر شده را بررسی می‌کنیم؛

دکمه هوم

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم اسمارت‌فون‌های امروزی به سمت تمام‌لمسی شدن پیش می‌روند و دیگر دوران دکمه‌های کلیکی و فیزیکی به سر آمده است. شاهد این مدعا هم پروژه اوشن اچ‌تی‌سی و تعویض دکمه فیزیکی هوم آیفون 7 با یک نمونه لمسی است. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ، پس از اپل دومین کمپانی است که تغییرات اساسی در دکمه هوم پرچمدارش ایجاد می‌کند. مهم‌ترین سوال این است که آیا دکمه و سنسور اثر انگشت به طور کلی حذف می‌شوند؟ در این صورت سنسور اثر انگشت کجا قرار می‌گیرد؟

نظرات مختلفی درباره راه‌های پیش روی سامسونگ مطرح می‌شود. به عنوان مثال می‌توان دکمه فیزیکی هوم را باقی گذاشت اما به تقلید از آیفون با یک پنل لمسی جایگزینش کرد تا تنها ظاهر دکمه هوم را یدک بکشد. راه دیگر این‌که دکمه هوم به طور کلی حذف شود و آیکون‌های نرم‌افزاری وظیفه‌اش را انجام دهند؛ در این صورت سنسور اثر انگشت به پشت یا کناره‌های گوشی منتقل می‌شود و یا حتی ممکن است در دل نمایشگر قرار گیرد! جایگیری سنسور اثر انگشت در نمایشگر آرزویی است که پیش از این مایکروسافت و اپل به دنبال تحققش بودند و پتنت‌هایی هم در این رابطه ثبت کرده‌اند.

یکی دیگر از اهداف همیشگی کمپانی‌ها تولید یک گوشی با نمای جلویی تمام‌صفحه بوده‌ است. یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای معتقد است که سامسونگ در همین راستا قدم بر‌می‌دارد و احتمالا دکمه هوم را از بیخ و بن ریشه‌کن می‌کند! اگرچه با حذف دکمه هوم می‌توان حاشیه پایین نمایشگر را کوچک‌تر کرد، به یاد داشته باشید که هنوز قطعات زیادی آن پایین جای گرفته‌اند که حذف کلی حاشیه پایین نمایشگر را، حداقل در این برهه از تاریخ ناممکن می‌سازد.

دوربین دوگانه
 


همه می‌دانیم سامسونگ و اپل دو رقیب دیرینه‌اند که همیشه سعی در برتری‌جویی نسبت به یکدیگر داشته‌اند. علاوه بر دکمه هوم بخش دیگری از گلکسی اس8 هم تحولی اساسی تجربه می‌کند و آن چیزی نیست جز ماژول دوربین. اپل بالاخره پس از سال‌ها یک تغییر اساسی در گوشی‌هایش بوجود آورد و آن به کار گیری دوربین دوگانه در سری پلاس بود. حالا طبق شایعاتی که از غول کره‌ای به بیرون درز کرده، سامسونگ نیز به دنبال استفاده از دوربین دوگانه در گلکسی اس8 است. اگرچه نمی‌توان این اقدامات را به معنی تقلید سامسونگ از اپل دانست (زیرا امروزه همه کمپانی‌ها به دنبال حذف دکمه، کاهش حاشیه نمایشگر و دوربین دوگانه هستند)، به خوبی نشان‌دهنده رقابت پایاپای میان دو برند امریکایی و کره‌ای است.

در صورت استفاده از دوربین دوگانه سوال بزرگ این است که آیا یک دوربین دوگانه یا دو دوربین جداگانه در قاب پشتی اس8 جای می‌گیرد؟ گزینه اول شامل دو سنسور مجزا در یک ماژول دوربین می‌شود اما دومی تشکیل‌شده از دو سنسور در دو ماژول کاملا جداگانه است. به هر حال ظاهرا خبرگزاری‌ها از این موضوع مطمئن هستند که یکی از سنسورها 16 و دیگری 8 مگاپیکسلی است.
سامسونگ مدت‌هاست به دنبال قطع همکاری با کوالکام و تولید تمام پرچمدارانش با چیپ‌های اختصاصی خودش است اما ظاهرا برای گلکسی اس8 هم این امر محقق نمی‌شود. پرچمدار سامسونگ در دو نسخه با پردازنده 10 نانومتری اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 830 تولید می‌شود که هر دو مدل دقیقا 50 درصد از تیراژ خط تولید را به خود اختصاص می‌دهند.

برخی خبرگزاری‌ها پیش‌بینی کرده بودند که سامسونگ پرچمدارش، گلکسی اس8، را زودتر از موعد معرفی می‌کند تا اخبار منفی گلکسی نوت 7 را تحت‌الشعاع قرار دهد. تا اینجا که هنوز خبر موثقی در این باره منتشر نشده پس احتمالا مثل هر سال مراسم معرفی در فوریه و عرضه در مارس صورت می‌گیرند.

نظر شما درباره گلکسی اس8 چیست؟ آیا حوادثی که گلکسی نوت 7 درست کرد میزان فروش اس8 را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟ آیا جایی برای پرچمدار سامسونگ در سبد خرید خود در نظر می‌گیرید؟

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر