احتمال ساخت آیفون تاشو توسط اپل قوت گرفت

عصر کالا- ثبت اختراع تازه ای توسط شرکت اپل احتمال ساخت مدل جدید گوشی آیفون با نمایشگری تاشو و منعطف را افزایش داده است.

احتمال ساخت آیفون تاشو توسط اپل قوت گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اپل اینسایدر، بر اساس اختراع تازه ای که توسط شرکت اپل به ثبت رسیده این شرکت مدلی از گوشی های هوشمند را طراحی کرده که از وسط تا می شوند و دارای نمایشگر منعطف او ال ای دی هستند. تاشدن این نمایشگرها از وسط باعث می شود آیفون جای کمتری را در جیب اشغال کند.

    برای ساخت نمایشگر تاشدنی از مواد منعطفی استفاده شده که با ساختارهای فلزی نیز سازگاری دارند. از جمله این مواد می توان به نیتینول اشاره کرد که آلیاژی متشکل از نیکل و تیتانیوم محسوب می شود و می تواند در صورت تاشدن و خم شدن هم استحکام اولیه را حفظ کند. برخی پلیمرهای منعطف دیگر هم به کار گرفته شده است.

    بر اساس اختراع ثبت شده اپل، ممکن است این گوشی دارای شاسی یا ابزار جانبی باشد که به راحتی قابل افزودن یا جدا کردن از آن باشند. به عنوان نمونه ممکن است دوربین، ابزار کنترل نمایشگر، بلندگوها و حسگرها در بخش بالای گوشی و میکروفون، پردازنده ها و ... در بخش پایین آن به صورت ماژولار طراحی شوند.

    این دو بخش از طریق یک لولا به یکدیگر متصل می شوند که قابلیت چرخش را نیز دارد و برای حفاظت از آنها در برابر ضربه نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر