دبیر انجمن واردکنندگان موبایل:

دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند

عصر کالا- در پی انتشار اخبار مربوط به تغییر تابلوی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که این مسئله مربوط به لوازم خانگی است و در ارائه خدمات و گارانتی گوشی‌های موبایل تغییری ایجاد نخواهد شد.

دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، در روزهای گذشته تغییر تابلوهای سامسونگ و ال‌جی از سطح شهر و فروشگاه‌ها خبر ساز شد و در پی آن رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اعلام کرد که این برندها با نام‌های سام و جی‌پلاس جایگزین می‌شود. علت این تغییر نیز از سوی رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی،‌ حضور ناو کره‌ای در خلیج فارس و افزایش قاچاق عنوان شده است.

    در این میان هم مقامات صنفی و هم شرکت سامسونگ درباره ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به خریداران قبلی خود اطمینان خاطر دادند. اما برای برخی از مخاطبان درباره احتمال تغییر در بخش خدمات مربوط به گوشی‌های همراه این برندها ایجاد شده بود که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از حدود دو سال پیش خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود؛ بنابراین تغییری در این زمینه رخ نمی‌دهد.

    امیر اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌های واردکننده به دولت تعهد محضری می‌دهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که می‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده طبق تعهدشان موظف به ارائه خدمات هستند، گفت: نحوه ارائه خدمات و سرویس به شرکت‌ها مربوط می‌شود، اما با توجه به نظارت شدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به لزوم ارائه گزارش‌های سالانه به شرکت‌های بازرسی،‌ تصریح کرد: در حال حاضر سه شرکت بازرسی وضعیت سرویس دهی به مردم را بررسی می‌کنند و شرکت‌ها را بر اساس ارائه خدمات رتبه‌بندی می‌کنند.

    اسحاقی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی که اخیرا رونمایی شد،‌ اظهار کرد: این سامانه برای همه بخش‌ها طراحی شده، اما فعلا به صورت پایلوت در بخش موبایل فعالیت می‌کند که به سامانه همتا نیز وصل شده است.

    به گفته وی در حال حاضر خریداران می‌توانند کد آی ام ای آی محصول خریداری شده را به *7777# پیامک ‌کنند و اطلاعات مربوط به وضعیت و مدت گارانتی،  شرکت واردکننده و شرکت گارانتی را دریافت کنند.

    اسحاقی با بیان اینکه همه فرآیندهای مربوط به خدمات پس از فروش گوشی‌های همراه  در سامانه جامع گارانتی اتفاق می‌افتد که تحت نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد،‌ گفت: بنابراین مشکلی در زمینه خدمات پس از فروش گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی ندارد و تغییری در این زمینه رخ نمی‌دهد.

    به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، دو سال است که خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود و تقریبا نمایندگی شرکت‌های کره‌ای در بخش موبایل فعالیتی در این زمینه ندارد و تقریبا همه خدمات دهندگان در این بخش ایرانی هستند.

    دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به تغییر رویه دولت در بخش واردات موبایل از سال 1397، تصریح کرد: از اوایل سال گذشته اجازه داد تعداد شرکت‌های واردکننده از 39 به 240 برسد. این شرکت‌ها می‌توانند هر برندی که توان واردات آن را دارند وارد کنند و خدمات لازم را ارائه دهند.

    وی افزود: برخی از شرکت‌های واردکننده خودشان مستقیما برای کالایی که وارد می‌کنند خدمات می‌دهند و برخی با شرکت‌های خدمات دهنده مشهور قرارداد می‌بندند و آن‌ها متعهد خدمات می‌شوند،‌ اما در هر دو حالت تعهد نامه محضری امضا می‌شود.

    اسحاقی با بیان اینکه بازار موبایل رویه خود را پیدا کرده هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه همه مسائل مربوط به ارائه خدمات تلفن‌های همراه در سامانه جامع گارانتی مکانیزه شده، همچنین تعداد زیاد واردکنندگان و رقابت آن‌ها شد و نظارت سازمان حمایت بر این بخش مصرف‌کننده ایرانی به خدمات مورد نیاز خود می‌رسد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

     هفته گذشته هم قطع ارائه سرویس‌های نرم‌افزاری پولی سامسونگ به کاربران ایرانی خبرساز شد که علت آن از سوی این شرکت "محدودیت‌های موجود در زمینه انتقال پول" عنوان شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر