رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی:

۲۵ هزار دستگاه تلفن همراه با اجرای رجیستری غیرفعال شد

عصر کالا- آخرین آمار از طرح ثبت تلفن همراه حاکی از غیر فعال شدن ۲۵ هزار دستگاه تلفن همراه در کشور است که از این میزان حدود ۵ هزار دستگاه شامل گوشی‌های مسافری است که با پرداخت گمرکی دوباره فعال شدند.

۲۵ هزار دستگاه تلفن همراه با اجرای رجیستری غیرفعال شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، مهدی محبی رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی درباره شرایط فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیر فعال شده گفت: صاحبان موبایل‌هایی که به صورت مسافری وارد ایران شده و به دلیل عدم پرداخت گمرکی و استفاده از مدت زمان 30 روزه غیر فعال شده است، می‌توانند با مراجعه درگاه الکترونیکی سامانه اظهار تلفن همراه سازمان گمرک نسبت به پرداخت حق گمرکی تلفن همراه خود اقدام کنند تا تلفن همراه این دسته از افراد دوباره فعال شود.

    رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی درباره برخی از گوشی‌های تلفن همراه اپل که قبل از 14 آذرماه و اجرای طرح ثبت تلفن همراه برای این برند در شبکه فعال شده بودند اما با مشکلی در سیستم غیر فعال شده‌اند، اظهارداشت: مسئله غیر فعال شدن برخی گوشی‌های برند اپل که قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه برند اپل در شبکه فعال و رجیستر شده بودند اما هم اکنون غیر فعال شده است، تایید می‌شود. در حال حاضر  با استعلام از اپراتورهای تلفن همراه این مشکل در حال رفع است و اگر صاحب دستگاه مستنداتی از ثبت موبایل در شبکه تلفن همراه داشته باشد موبایل دوباره در شبکه ارتباطی فعال می‌شود.

    وی با اشاره به ورود سازمان تامین اجتماعی به صنعت واردات موبایل، گفت: تمامی دست اندرکاران حوزه موبایل و صنف آی تی همواره اعلام کرده‌اند که باید این صنف در اختیار بخش خصوصی باشد اما زمانی که حاکمیت صلاح می‌داند و مجوز می‌دهد، بخش دولتی نیز وارد این صنعت می‌شود. مسئله مهم این است که واردات موبایل  یا هر تجهیز دیگری بدون مجوز امکان پذیر نیست و این شرکت از طرف سیستم دولتی مجوز دارد. 

    محبی درباره شائبه ایجاد شده مبنی بر عدم اجرای طرج رجیستری برای تبلت‌ها گفت: عدم اجرای رجیستری برای تبلت‌ها کذب است و طرح رجیستری برای تبلت‌ها از همان برند اپل آغاز شد و با مشمول شدن موبایل‌های برندهای جدید در طرح رجیستری، تبلت‌ها نیز شامل طرح می‌شود؛ در واقع تا به امروز از میان چهار برند اعلام شده در طرح رجیستری فقط دو برند اپل و گوگل دارای تبلت هستند که رجیستری برای تبلت‌های این برندها اجرایی شده است. 

    وی افزود: به دلیل عدم صدور مجوز برای واردات تجهیز تبلت، بخش بسیار بزرگی از بازار تبلت از طریق قاچاق تامین می‌شود که باعث شده تا اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌ها با مشکلات فراوانی روبرو باشد. احتمال می‌رود اجرای طرح ثبت تلفن همراه برای برندهای مطرح و پرفروش به سال آینده موکول شود.

    رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تاکید کرد: آخرین آمار از طرح ثبت تلفن همراه حاکی از غیر فعال شدن 25 هزار دستگاه تلفن همراه در کشور است که از این میزان 5 هزار دستگاه مربوط به گوشی‌های مسافران به ایران بوده و در حدود 5 هزار دستگاه شامل گوشی‌های مسافری است که وارد کشور شده بودند و با اتمام زمان فعالیت در شبکه غیر فعال شدند اما صاحب دستگاه با پرداخت گمرکی اقدام به ثبت تلفن همراه کرده است. همچنین 12 هزار دستگاه موبایل فعال در شبکه ارتباطی با رجیستری غیر فعال شدند و دیگر اطلاعاتی از وضعیت آن ها در دسترس نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر