عینک های آفتابی جایگزین گوشی های هوشمند می شوند

عصر کالا- مایکروسافت قصد دارد در آینده امکانات سیستم واقعیت افزوده هولولنز را در عینک های آفتابی بگنجاند و به تدریج این عینک ها را جایگزین گوشی های هوشمند کند.

عینک های آفتابی جایگزین گوشی های هوشمند می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با اجرای این طرح شیشه های عینک های آفتابی هوشمند انبوهی از اطلاعات را برای کاربران به نمایش درآورده و تعامل با اشیای مجازی افزوده شده به محیط اطراف را هم ممکن می کنند.
    این عینک های آفتابی ظاهری کاملا مشابه با عینک های آفتابی عادی دارند و می توانند محتوایی که فعلا از طریق هدست های بزرگ هولولنز قابل مشاهده است را از طریق شیشه عینک های آفتابی نمایش دهند.
    نمونه اولیه این عینک آفتابی با قابلیت دید افقی 80 درجه تولید شده و انتظار می رود در آینده تا بدان حد ارتقا یابد که امکانات گوشی های هوشمند امروزی نیز در آن گنجانده شود.
    یکی از مهم ترین چالش ها بر سر راه ساخت چنین عینک های هوشمندی، تولید نمایشگرهای استریو در ابعاد کوچک شیشه عینک های آفتابی است. از همین رو عینک اولیه ساخته شده صدا را به صورت مونو پخش می کند. اما در آینده قرار است تصاویر با دقت و شفافیت بالا و با تفکیک رنگ مناسب از همین طریق به نمایش درآیند.
    استفاده افراد دوربین و نزدیک بین از چنین عینک هایی نیز یک چالش جدی دیگر است که مایکروسافت قصد دارد بر آن غلبه کند. بدین منظور نرم افزار ویژه ای برای اصلاح دید افراد دوربین و نزدیک بین در دست طراحی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر