کدام برندهای موبایل بازار آمریکا را تسخیر کرده‌اند؟

عصر کالا- از آنجایی که بازار ایالات متحده آمریکا برای تولیدکنندگان موبایل در جهان از اهمیت خاصی برخوردار است، به تازگی گزارشی از سهم برندهای برتر گوشی‌های هوشمند در این کشور منتشر شده است.

کدام برندهای موبایل بازار آمریکا را تسخیر کرده‌اند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، گوگل، شیائومی، لنوو، نوکیا و غیره همگی همواره در تلاشند تا با ارائه و عرضه گوشی های جدید با قابلیت‌های جذاب و منحصر بفرد نظر و اعتماد مشتریان را در کشورهای مختلف جلب کرده و بدین ترتیب سهم بیشتری را در بازارهای مهم جهان به دست بیاورند.

    بازار ایالات متحده آمریکا همواره یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش محصولات مختلف علی‌الخصوص موبایل  و خودرو به شمار می رود که همیشه مورد توجه شرکت های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل قرار گرفته است.  

    بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده در وب سایت counterpointresearch، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت دریافته و اعلام کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های اپل در بازار ایالات متحده آمریکا بسیار بیشتر از سایر برندهای موبایل فعال در این کشور گزارش و اعلام شده است. همچنین بعد از اپل، سامسونگ توانسته است به عنوان دومین برند برتر و محبوب موبایل جایگاه خود را در این بازار به تثبیت برساند.

    در مجموع بازار فروش گوشی های هوشمند در ایالات متحده آمریکا با کاهشی دو درصدی در مقیاس سالانه مواجه شده است و این روند نزولی استقبال کاربران بیشتر برای گوشی های پرچمدار و بالارده مشهود است.

    همانطور که در نمودار و جدول منتشر شده در این گزارش مشاهده می شود، سهم برندهای برتر موبایل در بازه زمانی سه ماهه سوم سال 2018 تا سه ماهه سوم سال 2019 میلادی مشخص شده است که شرکت های اپل، سامسونگ، ال جی، لنوو به ترتیب جایگاههای ثابتی را برای خود در این بازار به ثبت رسانده اند.

    اپل که در سومین فصل از سال گذشته سهمی معادل 39 درصد از بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده بود، در مدت مشابه سال جاری میلادی موفق شد این رقم را به 42 درصد افزایش دهد. اپل به لطف معرفی و عرضه گوشی های سری آیفون 11 موفق شد نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

    اما شرکت کره ای سامسونگ بر خلاف رقیب آمریکایی خود، نتوانسته در این مدت سهم خود را در بازار آمریکا افزایش دهد و همچنان همان 25 درصدی که در سه ماهه سوم 2018 داشت، را باری دیگر در مدت مشابه سال 2019 نیز تصاحب کرده است. البته این شرکت در نخستین فصل از سال جاری با پرش به 28 درصد، یک رشد و افزایش سه درصدی را برای خود به ثبت رسانده است ولی باری دیگر به 25 درصد تنزل پیدا کرده است.

    برخلاف بسیاری دیگر از بازارهای جهان، ال جی موفق شده است جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند و در رتبه سوم بعد از غول های تکنولوژی اپل و سامسونگ قرار بگیرد. هرچند که این شرکت کره ای نیز در افزایش سهم خود در طول این یک سال موفق نبوده است چراکه سهم آن در سه ماهه سوم سال قبل 17 درصد بوده این در حالیست که سهم آن در مدت مشابه سال جاری میلادی به 12 درصد تقلیل یافته است.

    جایگاه چهارم نیز به لنوو که شامل گوشی های برند موتورولا نیز می شود، اختصاص یافته است که سهمی ثابت و هشت درصدی را از آن خود کرده است.

    جایگاه پنجم نیز شامل گوشی های برندهای دیگر که سهمی بسیار کمتر از موارد ذکرشده داشتند، می شود که از جمله مهم ترین آنها گوشی های پیکسل توسعه داده شده توسط شرکت آمریکایی گوگل هستند.

    در این میان گوشی های پیکسل 3a و 3a XL موفق شدند با رشدی 139 درصدی گوی رقابت را از پیکسل 3 بربایند و از آن در میزان فروش و استقابل کاربران سبقت بگیرند.

    همچنین نکته قابل توجه دیگری که در این جداول و آمارها به چشم می خورد، عدم حضور شرکت های چینی همچون هواوی و شیائومی است که در بازارهای جهانی به ترتیب مقام های دوم و چهارم برترین و محبوب ترین گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند ولی تحت فشارهای سیاسی و تجاری و اتهامات جاسوسی دولت آمریکا علیه آنها، از اوایل سال 2018 میلادی به بعد دیگر در بازار ایالات متحده حضور و به تبع آن سهمی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر