نسخه به‌روزرسانی شده سیستم عامل iOS.۱۲ منتشر شد

عصر کالا- اپل نسخه به روزرسانی جدیدی از سیستم عامل آی‌اواس (iOS) را برای آیفون، آی‌پاد و آی‌پد منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌دهد از قابلیت‌های جدید آن بهره‌مند شوند.

نسخه به‌روزرسانی شده سیستم عامل iOS.۱۲ منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، نسخه به‌روزرسانی شده سیستم‌عامل محصولات اپل ( iOS)  از روز سه‌شنبه برای کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد به صورت همگانی و عمومی عرضه شد و علاقمندان قادر خواهند بود با مراجعه به قسمت مربوط به آپدیت و به روزرسانی نرم‌افزاری در تنظیمات دستگاه خود آن را دریافت کنند.

    این نسخه جدید در مقایسه با نسل پیشین خود از قابلیت‌های جدیدی برخوردار است که یکی از آنها تحت عنوان Screen Time است که به کاربران این امکان را می‌دهد برای استفاده از اپلیکیشن‌های موردنظر خود، زمان و مدت معلومی را معین کرده و در صورت استفاده بیش از زمان مقرر، به آنها هشدار دهد. به نظر می‌رسد که اپل این قابلیت را به‌منظور کاهش اعتیاد کاربران به اینترنت و جلوگیری از عدم تحرک بدنی به سیستم‌عامل محصولات خود اضافه کرده است. کاربران در نهایت قادر خواهند بود میزان و ساعات استفاده اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت گزارشی ماهانه و روزانه دریافت کنند.

     یکی دیگر از این قابلیت‌های امکان تعریف و محدود کردن نمایش اعلان‌های مختلف بر روی صفحه نمایش گوشی است که به کاربر اجازه می‌ نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کرده و در صورت عدم تمایل، از نمایش آنها بر روی صفحه نمایش جلوگیری کند.

    یکی دیگر از این قابلیت‌ها بهبود و امکان استفاده از ویژگی memoji در گوشی‌های مجهز به فیس آی‌دی یا تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند ( face ID) است تا بتوانند تصویر خود را از طریق دوربین جلوی گوشی تبدیل به یک تصویر انیمیشنی و کارتونی کنند.

    دستیار صوتی سیری (Siri) نیز بهبود یافته و کاربران با امکان ارسال دستورات جدیدی نظیر "بررسی آخرین اخبار" می توانند کارهای جدیدی را با گوشی هوشمند خود انجام دهند.

    یکی دیگر از تغییرات محسوسی که در این نسخه به روزرسانی شده از iOS وجود دارد، افزایش سرعت سیستم عامل و سریعتر شدن باز و بسته شدن اپلیکیشن و برنامه های مختلف است.

    یک قابلیت جذاب دیگر نیز Group FaceTime است که به کاربران اجازه می دهد به صورت هم زمان با چند نفر از دوستان و اعضای خانواده خود مکالمه گروهی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر