افت ۱۰ درصدی سود سالانه ال جی

عصر کالا- ال‌جی الکترونیکس به‌تازگی نسخه‌ی اولیه‌ی گزارش مالی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که با نگاهی به آن مشخص می‌شود سود سالانه‌ی شرکت با افت ۱۰ درصدی مواجه شده است.

افت ۱۰ درصدی سود سالانه ال جی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از تیتر20- شرکت مادر ال‌جی، در نسخه‌ی اولیه‌ی گزارش مالی جدیدش اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2019 موفق به کسب 98/6 میلیارد وون سود عملیاتی شده است. آمار نشان می‌دهد، این شرکت توانسته در بازه‌ی زمانی یادشده از طریق فروش محصولاتش 16/061 تریلیون وون درآمد کسب کند که رقم درخوتوجهی به‌شمار می‌آید. براساس آمار موجود در گزارش مالی جدید ال‌جی، سود عملیاتی و درآمد فروش این شرکت در سال 2019 در مقایسه با سال 2018 به‌ترتیب به‌میزان 30 و 2 درصد رشد داشته است که آمار مثبتی به‌شمار می‌آید.

    با همه‌ی این‌ها، سود عملیاتی کسب‌شده توسط ال‌جی الکترونیکس در سه‌ماهه‌ی چهارم 2019 نتوانست به پیش‌بینی اولیه‌ی تحلیلگران بزرگ بازار برسد. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، ال‌جی الکترونیکس در بازه‌ی زمانی موردبحث 279 میلیارد وون سود عملیاتی داشته باشد، اما این شرکت درنهایت توانست به یک سوم این عدد دست پیدا کند. تحلیلگران در گزارشی که چند ماه پیش منتشر کرده بودند، انتظار داشتند تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند ال‌جی در سه‌ماهه‌ی پایانی 2019 با استقبال بسیار زیادی مواجه شود، اما این اتفاق رنگ حقیقت به‌خود نگرفت و پیش‌بینی تحلیلگران درست از آب درنیامد.

    سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2018 از بدترین فصل‌های مالی ال‌جی در زمینه‌ی کسب سود عملیاتی طی چند سال اخیر به‌شمار می‌آید. این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی دو سال گذشته‌ی میلادی توانسته بود سود عملیاتی 75/7 میلیارد وون را کسب کند که با پیش‌بینی تحلیلگران فاصله‌ی زیادی داشت و از عملکرد نه‌چندان خوب ال‌جی الکترونیکس حکایت می‌کرد. جالب است بدانید که سود عملیاتی ال‌جی در سه‌ماهه‌ی پایانی 2018 در مقایسه با سه‌ماهه‌ی پایانی 2017 به‌میزان 80 درصد افت کرده بود.

    براساس آمار دقیق، سود عملیاتی ال‌جی الکترونیکس در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2019 در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم همین سال افتی 87 درصدی داشته است. افت سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی دور از انتظار نبود و شماری از تحلیلگران آن را پیش‌بینی کرده بودند؛ اما انتظار نمی‌رفت افت سود عملیاتی در این حد باشد. ال‌جی الکترونیکس در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم 2019 اعلام کرده بود که توانسته از طریق بازنگری در کسب‌و‌کار موبایلی‌اش، قسمت مهمی از ضررهای آن را کاهش دهد.

    آمار نشان می‌دهد، در تمام طول سال 2019، مهم‌ترین منبع درآمد ال‌جی الکترونیکس کسب‌و‌کار ویژه‌ی این شرکت که در زمینه‌ی لوازم خانگی فعالیت می‌کند بوده است. در حال حاضر کسب‌و‌کار موبایلی ال‌جی الکترونیکس روزهای چندان خوبی را سپری نمی‌کند و همچنان ضرر به‌بار می‌آورد. از طرفی کسب‌و‌کار تلویزیون‌های هوشمند این شرکت نیز به‌دلیل حضور رقبایی قدرتمند نظیر سامسونگ و البته برخی شرکت‌های چینی همچون TCL با مشکلاتی در زمینه‌ی فروش دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

    با احتساب درآمد کسب‌شده توسط ال‌جی الکترونیکس در سه‌ماهه‌ی چهارم 2019، این شرکت توانسته است در سال گذشته‌ی میلادی سود عملیاتی 2/43 تریلیون وون را کسب کند؛ در ضمن درآمد این شرکت در سال 2019، 62/3 تریلیون وون اعلام شده است. آمار نشان می‌دهد، سود عملیاتی و درآمد کلی ال‌جی الکترونیکس در طول یک سال گذشته‌ی میلادی به‌ترتیب 10 درصد افت و 1/6 درصد رشد داشته است. ال‌جی الکترونیکس در اواخر ماه جاری میلادی، گزارش مالی کامل سال 2019 را منتشر خواهد کرد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر