فروش یک مدل قدیمی و سالم کامپیوتر اپل به قیمت ۳۵۵ هزار دلار

عصر کالا- هفته گذشته یکی از شش کامپیوتر Apple I سالم موجود در بازار با قیمت ۳۵۵ هزار دلار به فروش رفت.

فروش یک مدل قدیمی و سالم کامپیوتر اپل به قیمت ۳۵۵ هزار دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سی‌نت، در سال‌های آغازین عصر کامپیوترهای شخصی، کامپیوترهای اپل پیشگامان بازار بودند و اولین محصول این شرکت Apple I‌ نام داشت. این کامپیوتر در ماه جولای سال 1976 در نمایشگاه Homebrew Computer Club برای اولین بار معرفی شد.
    استیو وزنیاک در کتاب خاطرات خود با عنوان iWoz نوشته است که پس از شرکت در نمایشگاه Homebrew Computer Club در سال 1975 میلادی ایده اولیه ساخت چنین کامپیوتری به ذهنش خطور کرده و در طول سال بعد از آن، اولین مجموعه از کامپیوترهای Apple I در پارکینگ خانه استیو جابز توسط بنیانگذاران شرکت اپل ساخته شد.
    پس از نمایشگاه سال 1976 موسسه Byte Shop که متعلق به یکی از بنیان‌گذاران نمایشگاه مذکور بود، پنجاه عدد از این کامپیوترها را خریداری کرد. در آن زمان هریک از این کامپیوترها به موسسه مذکور با قیمت 500 دلار فروخته شد و در بازار با قیمت 666.66 دلار عرضه گردید. از آن زمان شرکت اپل مسیری را طی کرده که آن را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرده است.
    با وجود این که این مبلغ برای یک کامپیوتر 40 ساله بسیار گران به نظر می‌رسد، در واقع این کامپیوتر ارزان‌ترین کامپیوتر Apple I است که در چند سال اخیر فروخته شده است. پیش از این نمونه‌های سالم این کامپیوتر با قیمت 644.261 دلار، 626.967 دلار و 905.000 دلار به فروش رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر