کامپیوتر اپل ۱ در یک مناقصه ۱۰۱ هزار دلار فروخته شد

عصر کالا- طبق گزارش‌ها، یکی از هشت کامپیوتر اپل ۱ در دنیا که سالم است و کار می‌کند، در مناقصه‌ای به قیمت ۱۰۱ هزار دلار فروخته شد.

کامپیوتر اپل ۱ در یک مناقصه ۱۰۱ هزار دلار فروخته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، شاید این روزها اپل به خاطر محصولاتی مانند آیفون، آیپد و مک‌بوک شناخته شود؛ اما اپل نیز یک استارتاپ بوده و فعالیتش را با ساخت کامپیوترهای خانگی شروع کرده است. البته محصولاتی که اپل در آن زمان می‌فروخت، دیگر تولید نمی‌شود و تنها می‌توان آن‌ها را در کلکسیون‌ها یا موزه‌ها یافت.

    با این حال، مناقصه‌ای در آلمان صورت گرفته است که طی آن، یک کامپیوتر اپل 1 به قیمت 101.325 دلار توسط کلکسیونری خریداری شده است. شاید این قیمت برای شما بسیار زیاد به نظر برسد؛ اما می‌توان گفت این قیمت نسبت به آنچه احتمال می‌رفت، کمتر است. طبق نظر کلکسیونرها به دلیل اینکه کامپیوتر اپل 1 سالم است، می‌‌تواند قیمتی بین 190 تا 320 هزار دلار داشته باشد.

    شاید کلکسیونر را بتوان فردی خوش‌اقبال دانست؛ اما فروشنده این کامپیوتر نتوانسته است دستگاهش را به قیمت خوبی بفروشد. جالب است بدانید که در حال حاضر تنها 8 دستگاه  اپل 1 در دنیا وجود دارند که سالم هستند و کار می‌کنند.

    سال 2014 گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه یک کامپیوتر اپل 1 سالم، به قیمتی بیش از 900 هزار دلار فروش رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر