۱۰ اشتباه متداول در استفاده از گوشی هوشمند

عصر کالا- این روزها گوشی های هوشمند برای هر فرد، یکی از مهمترین و ارزشمندترین ابزارها تلقی می شوند و در نتیجه هر گونه آسیب رسیدن به آنها، می تواند خسارات مادی و به ویژه معنوی زیادی داشته باشد؛ بنابراین، توصیه ما به شما این است که همواره این «نبایدها» در مورد گوشی هوشمند خود را مد نظر داشته باشید.

۱۰ اشتباه متداول در استفاده از گوشی هوشمند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، البته در مورد برخی از توصیه های زیر، بحث و مجادلاتی در جریان است و برخی کارشناسان در خصوص برخی نکات نظرات متفاوتی دارند؛ اما آنچه در ادامه می آید، توصیه های کارشناسی عمومی و عرفی پذیرفته شده در مورد صیانت و حفاظت هرچه بهتر و مطمئن تر از گوشی های هوشمند است. توصیه ها بر این است که تا حد ممکن از انجام کارهای زیر در مورد گوشی هوشمند خود خودداری کنید.
    1- خاموش نکردن گوشی
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تک شو،‌ کارشناسان بر این باورند، برای جلوگیری از استهلاک شدید گوشی هوشمند به ویژه در خصوص باتری آن باید حداقل هر یک هفته یک بار آن را خاموش کنید، زیرا روشن بودن گوشی به شکل مداوم منجر به تحت فشار بودن شدید باتری خواهد شد. در نتیجه بهتر است، به جای کوک کردن ساعت گوشی هوشمند خود، یک ساعت زنگ دار بخرید و در طول شب و هنگام خواب به هوشمند خود استراحت دهید.
    2- روشن گذاشتن WiFi و بلوتوث به شکل مداوم
    هنگامی که بدون هیچ استفاده موردی، WiFi یا بلوتوث یا هر دو آنها در گوشی هوشمند فعال و روشن باشد، عملا انرژی گوشی به شکلی بی مورد هدر می رود. متأسفانه اغلب کاربران حتی در زمانی که خارج از منزل یا محل کار هستند و عملا به اینترنت دسترسی ندارند WiFi گوشی خود را روشن می گذارند که مصرف باتری را به شدت افزایش میدهد. بهترین کار عادت به خاموش کردن WiFi در مواقع غیر ضروری یا استفاده از نرم افزارهای مخصوص به این کار است.
    3- استفاده از گوشی در آب و هوای نامناسب
    گوشی هوشمند شما برای کار با یک دمای خاص طراحی شده و چنانچه در آب و هوایی بیش از اندازه سرد یا گرم قرار بگیرد، منجر به خالی شدن سریع باتری یا حتی خاموش شدن ناگهانی آن خواهد شد. این دما بین 0 تا 32 درجه سانتی گراد است. در چنین شرایطی بهترین کار خاموش کردن گوشی یا نگه داشتن آن در جیب لباس است تا از آسیب به باتری یا گوشی به شکل کلی اجتناب شود.
    4- شارژ کردن هوشمند در تمام طول شب
    معمولا بسیاری از ما کاربران عادت داریم گوشی هوشمند خود را در شب و هنگام خواب به شارژ بزنیم تا صبح با باتری پر از آن استفاده کنیم. اما برخی کارشناسان بر این نظر هستند که این کار اساسا ایده خوبی نیست. هرچند این موضوع یکی از آن موضوعات جنجالی است که هنوز بر سر صحت آن توافقی صورت نگرفته، گفته میشود، این کار منجر به آسیب باتری در بلند مدت می شود. برخی کارشناسان بر این باور هستند که بهترین زمان برای کشیدن گوشی از شارژ، قبل از رسیدن به 100 درصد است، زیرا باقی ماندن در شارژ بعد از پر شدن باتری به مرور زمان منجر به کاهش ظرفیت آن می شود.
    5- شارژ بیش از اندازه یا خالی کردن کامل باتری
    «شان بروسکی» مشاور ارشد یکی از شرکت های سازنده تجهیزات شارژ به نام Farbe Technik معتقد است، باتری های از نوع Lithium-ion یعنی باتری هایی که در گوشی های هوشمند هم استفاده می شوند، بهترین کارایی خود را در بازه 50 تا 80 درصد شارژ دارند. خالی شدن کامل باتری هوشمند منجر به وارد شدن آن به حالت دشارژ عمیق می شود که خود منجر به آن می گردد که یون های باتری قادر به ذخیره شارژ نباشند. در واقع اپل بر این عقیده است که باید با باتری ها همانند رویه های تغذیه رفتار کرد. همانطور که هیچ انسانی نباید بیش از اندازه یا کمتر از حد نیاز غذا بخورد، این موضوع در مورد باتری های Lithium-ion هم صادق است.
    6- استفاده از شارژهای متفرقه یا مربوط به گوشی های دیگر
    هر باتری شارژر مخصوص خود با ولتاژ تعریف شده را دارد و بر اساس ظرفیت باتری و نوع آن این شارژر متفاوت است. در نتیجه استفاده از شارژرهای متفرقه هرچند می تواند منجر به شارژ شدن هوشمند شما باشد، در عین حال میتواند آسیب جدی به گوشی یا باتری آن نیز وارد کند. بهتر است پیش از استفاده از یک شارژر متفرقه، از همخوانی آن با باتری هوشمند ـ با استفاده از اطلاعات قبلی در مورد شارژر مخصوص گوشی خود ـ مطمئن شوید.
    7- تمیز نکردن گوشی
    گوشی های هوشمند منبعی از ویروس ها و آلودگی ها هستند. برای آنکه از این موضوع مطمئن شوید، کافی است بدانید وب سایت Mashable گزارش داده که ظرف غذای حیوانات و دستشویی ها جرم و آلودگی کمتری در هر اینچ مربع نسبت به گوشی هوشمند دارند! در نتیجه بهتر است هر چند وقت یک بار به فکر تمیز کردن گوشی هوشمند خود و ضد عفونی کردن آن با اسپری های مخصوص باشید. استفاده با احتیاط از یک سوزن یا خلال دندان برای پاک کردن اجرام از حاشیه های گوشی نیز مناسب است.
    8- عدم استفاده از گذرواژه بر هوشمند
    البته این موضوعی است که بارها در مورد آن هشدار داده شده و اکنون نیز بسیاری از کاربران از الگو یا گذرواژه برای حفاظت ابتدایی از گوشی هوشمند خود استفاده می کنند. این توصیه برای آن دسته از کاربرانی است که بنا به هر دلیل از جمله تنبلی گوشی خود را بدون هیچ گذرواژه یا مکانیزم حفاظتی رها کرده اند. همچنین باید توجه داشت که استفاده از گذرواژه به نسبت با استفاده از الگو ضریب امنیتی فوق العاده بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد، لذا توصیه این است که تا حد امکان به جای استفاده از الگو از گذرواژه بر روی هوشمند خود استفاده کنید.
    9- اجازه به برنامه برای دسترسی به اطلاعات موقعیت جغرافیایی
    نرم افزارهایی مانند نقشه ها و مسیریاب ها برای آنکه به درستی کار کنند، نیازمند دسترسی به اطلاعات مکان جغرافیایی شما یا همان Location Service هستند. همچنین این برنامه ها هر زمان که نیاز به استفاده از این ابزار داشته باشند، شما را در جریان قرار می دهند. سایر برنامه ها اما نیازی به دسترسی به این امکان ندارند و اگر هر برنامه متفرقه ای نیاز به این دسترسی داشت، بهترین حالت این است که به آن شک کنید. در نتیجه بهتر است برای سایر برنامه های غیر متفرقه، Location را خاموش کنید.
    10 ـ فعال کردن اعلان یا Notification برای هر یک از برنامه ها
    اعلان ها صرف نظر از آنکه مدام گوشی شما را به صدا درمی آورند، نیاز به برقراری ارتباط مخابراتی یا اینترنتی مداوم دارند. نتیجه این موضوع نیز کاهش سریع ذخیره باتری است. در نتیجه بهترین راه برای رهایی از مزاحمت های بی مورد و نجات ذخیره باتری غیر فعال کردن اعلان های غیر ضروری در تنظیمات گوشی هوشمند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر