روش‌‌های جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی

عصر کالا- این اپلیکیشن‌ها هستند که گوشی های هوشمند را جذاب کرده و در واقع به منزله روح گوشی های جدید می باشند. مسئله اینجاست که هنگام نصب، این اپلیکیشن ها مجوز دسترسی به بخش های مختلف گوشی از جمله موقعیت مکانی را می خواهند، اما چطور می توان دسترسی اپلیکیشنی را به موقعیت مکانی مسدود کرد؟

روش‌‌های جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل از کلیک؛ اگرچه اپلیکیشن ها انجام امور روزمره را آسان‌تر کرده‌اند و به جرات می توان گفت اگر وجود نداشتند، گوشی های هوشمند بجز ظاهری زیبا با امکانات 15 سال پیش نبودند اما می توانند امنیت گوشی را نیز به مخاطره بیندازند. هنگام نصب، اپ ها مجوز دسترسی به بخش های مختلف گوشی را از شما می‌خواهند اما صدور این مجوزها بدون خواندن آنها کار درستی نیست. یکی از این موارد که باید به آن دقت کنید، اجازه ی دسترسی به موقعیت مکانی است. مواظب باشید، یک اپ خاص نباید بدون دلیل از حریم شخصی شما مطلع باشد.

    در ادامه روش های را برای جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن ها به موقعیت مکانی شرح می دهیم. از آنجا که این روش ها بسته به ورژن اندروید متفاوت می تواند باشد، در قسمت اول این روش ها را برای اندروید 6 به بالا مطرح می کنیم و در قسمت بعدی برای اندروید 4.3 تا 5.1.

    ابتدا به منوی تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید و وارد قسمت Apps شوید. در این قسمت گزینه App permissions را پیدا کنید و Location permissions را انتخاب نمایید.

    حال لیستی از همه‌ی اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی به شما نشان داده می شود و می توانید اجازه‌ی دسترسی هر کدام را که تمایل داشتید به موقعیت مکانی بردارید. لازم به ذکر است تمام اپلیکیشن ها نا مطمئن نبوده و لازم نیست دسترسی آنها را مسدود کنید، بطور مثال اپ نقشه گوگل یکی از نرم افزاهای قابل اطمینانی است که خطری برای گوشی شما نخواهد داشت.

    مسدود نمودن دسترسی اپلیکیشن ها به موقعیت مکانی در نسخه های قدیمی اندروید به نسبت نسخه های جدیدتر کمی دشوارتر خواهد بود، زیرا در قسمت تنظیمات این گوشی ها، قابلیتی برای جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن ها به موقعیت مکانی وجود ندارد. البته جای نگرانی این کاربران این ورژن ها از اندروید نیز وجود ندارد، زیرا اپلیکیشن های زیادی بر روی گوگل پلی وجود داشته که با دانلود و نصب آن می توانید مانع از دسترسی اپ ها به موقعیت مکانی شوید از جمله‌ی این اپلیکیشن ها که بهترین آن ها نیز محسوب می شود AppOps نام دارد.

    پس از نصب شدن این اپ، تنها کافیست وارد آن شده تا دسترسی های گوناگونی در اختیار شما قرار بگیرد. یکی از قابلیت های اپلیکیشن App Ops، جلوگیری از دسترسی اپلیکیشن ها به موقعیت مکانی است.

    در نرم افزار app ops قسمتی تحت عنوان Location وجود دارد که توسط آن می توانید لیستی از تمام اپلیکیشن های نصب شده که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را مشاهده کنید. در مراحل بعدی همانند اندروید 6 می توانید دسترسی اپلیکیشن های مورد نظر و غیر قابل اطمینان را به موقعیت مکانی مسدود نمایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر