رئیس اتحادیه لوزام خانگی: تولید کالاهای بی کیفیت با نام و نشان خارجی تهدیدی بر صنعت لوازم خانگی است

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوزام خانگی گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت لوازم خانگی تولید کالاهای بی کیفیت با نام و نشان خارجی است که به شکل غیرقانونی و بدون پرداخت مالیات اقدام به تولید کالاهای بی کیفیت می کنند که این تهدیدی برای صنعت لوازم خانگی است.

رئیس اتحادیه لوزام خانگی: تولید کالاهای بی کیفیت با نام و نشان خارجی تهدیدی بر صنعت لوازم خانگی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، «محمد طحانپور» امروز (شنبه) در نشست خبری ششمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی (Iran Homex 2017) در محل این اتحادیه افزود: برخی از تولیدکنندگان داخلی در گوشه ای از شهر تنها با چند نماینده فروش اقدام به تولید کالاهای بی کیفیت می کنند و حتی دیده شده که دفترچه راهنما و برگه خدمات پس از فروش نیز خارجی است.
    وی اظهارداشت: در برخی موارد مشاهده شده که تولیدکننده خود سفارش دهنده کالاهای بی کیفیت است و این تهدیدی برای تولیدات داخلی است.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاکید کرد: باید رتبه بندی کیفیتی در تولیدات داخلی انجام شود و این حق مصرف کننده است که کالای باکیفیت استفاده کند.
    وی با تاکید براینکه باید از تولیدکننده داخلی حمایت شود، گفت: قیمت تمام شده کالاهای تولید داخلی در برخی موارد از کالاهای وارداتی بیشتر است و باید کارگروهی به منظور بررسی این مشکل تشکیل شود
    طحانپور گفت: البته نمی توان به هر شخصی، تولیدکننده گفت و اگر تولیدکننده ای به دنبال حضور مستمر در بازارهای داخلی و صادرات است باید از تکنولوژی مناسب، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب نیز برخوردار باشد.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه رکودی در بازار تولید نداریم، گفت: پارسال 75 درصد افزایش تولید داشتیم.
    وی اظهارداشت: در حال حاضر گردش مالی لوازم خانگی هشت هزار میلیارد تومان است که 75 درصد از این میزان تولید داخلی و بقیه کالاهای وارداتی است.
    وی با اشاره به اینکه سهم بازارهای داخلی در کالاهای کوچک است، افزود: در برخی کالاها همچون بخاری گازی، اجاق گاز، آبگرمکن ایستاده و کولر آبی نیاز به سرمایه گذاری جدید نداریم چرا که بازار داخلی اشباع شده است.
    طحانپور تاکید کرد: در لوازم خانگی نیاز به سرمایه گذاری جدید نداریم اما در مواردی همچون تولید تلویزیون که نیاز به تکنولوژی است توصیه می شود که تولیدکنندگان با همکاری یکدیگر اقدام به تولید کالاهای باکیفیت و مطابق با فناوری های روز داشته باشند.
    وی درباره برخورد با برخی تولیدکنندگان متخلف گفت: در حال حاضر 200 پرونده اخطار پلمپ در شهر تهران وجود دارد بارها اسامی واحدهای متخلف به اتاق اصناف ایران گزارش شده اما متاسفانه اقدام مناسبی در جهت برخورد با این متخلفان انجام نشده است.

    ** کارت های گارانتی 2 تا سه هزار تومانی
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص قاچاق لوازم خانگی گفت: آمار رسمی از قاچاق لوازم خانگی نداریم و بیشتر این کالاها از مرزهای بانه، انزلی و ارس وارد می شود و با قیمت خیلی پایین و با کارت گارانتی تقلبی به فروش می رسد.
    وی افزود: واردکننده‌های کالاهای قاچاق برای صدور هر برگ گارانتی تقلبی 3 تا 5 هزار تومان پرداخت می‌کنند و برای خریدار امکان شناسایی کارت‌های تقلبی از اصلی وجود ندارد، اما خریدار در هنگام خرید باید فروشنده را ملزم کند تا نام شرکت گارانتی را بیان کنند که معمولا متخلفان از بیان نام شرکت خودداری می کنند.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود کالاهای وارداتی کدشناسه و رهگیری داشته باشند و اگرچه زیرساخت های لازم انجام شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.
    حانپور در ادامه درخصوص حضور تولیدکنندگان و شرکت های خارجی به ویژه شرکت های کره ای در داخل گفت: قرار است این تولیدکنندگان هاب منطقه باشند و کالاهای تولیدی آنها از طریق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه صادر شود.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان در خصوص برگزاری ششمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی گفت: این نمایشگاه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و در سه سالن از 25 تا 28 مهرماه با حضور 35 شرکت داخلی و خارجی برپا می شود .
    وی اظهارداشت: این نمایشگاه با شعار مبارزه با ورود و فروش کالاهای قاچاق است و شرکت های خارجی از آلمان، ایتالیا، کره، چین، ترکیه و اسلوونی با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه حضور دارند.
    ششمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی (Iran Homex 2017) 17 تا 20 اکتبر) (25 تا 28 مهر ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.
    این نمایشگاه چهار روزه هر روز از ساعت 8 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر