عرضه پیش نمایش اندروید جدید در اوایل بهار

عصر کالا- گوگل قصد دارد نسخه پیش نمایش تازه ای از سیستم عامل تازه اندروید موسوم به اندروید پی را در اواسط ماه مارس یعنی اوائل بهار عرضه کند.

عرضه پیش نمایش اندروید جدید در اوایل بهار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، هنوز مشخص نیست حرف P در این نامه گذاری مخفف چه کلمه ای است. برخی منابع مطلع این حرف را مخفف کلمه کلوچه یا pie می دانند.

    این اولین بار خواهد بود که یک نسخه آزمایشی و پیش نمایش از اندروید پی در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. یکی از قابلیت های مهم این سیستم عامل این است که جلوی دسترسی غیرمجاز به دوربین و میکروفون گوشی را برای هرگونه سواستفاده می گیرد.

    همچنین امکانات تازه ای برای مدیریت برنامه ها و تعیین سطح دسترسی آنها در نظر گرفته خواهد شد. علاوه بر این، سیستم امنیتی تازه اندروید حفاظت از گوشی و کاربران در برابر بدافزارها را تسیهل کرده و حتی ضبط صدای محیط توسط میکروفون گوشی را بدون رضایت کاربر غیرممکن می کند.

    امکان تقسیم نمایشگر به چند بخش برای نمایش برنامه های مختلف فعال هم در اندروید پی پیش بینی شده است. اما قرار نیست اندروید تازه به حالت دارک مد برای تسهیل استفاده در شب مجهز باشد. زمان عرضه نسخه نهایی اندروید پی هنوز مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر