به دلیل اقدامات انحصاری؛

توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل شکایت کردند

عصر کالا- دو توسعه دهنده اپلیکیشن از اپل شکایت کرده اند. آنها ادعا می کنند اپل با منع اپلیکیشن های رقیب و دریافت مبالغ گزاف برای دانلود هر اپ نوعی انحصار غیر قانونی در اپ استور به وجود آورده است.

توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل شکایت کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، دو توسعه دهنده اپلیکیشن از اپل شکایت کرده اند. آنان ادعا می کنند اپ استور نوعی قدرت انحصار غیر قانونی دارد و به همین دلیل به ازای فروش اپلیکیشن مبالغ گزافی از توسعه دهندگان در یافت می کند.

    به گفته این دو توسعه دهنده که سعی دارند یک شکایت گروهی علیه اپل ثبت کنند، اپل با منع اپلیکیشن‌های رقیب در اپ استور، به طور ناعادلانه شیوه دانلود اپلیکیشن‌ها در آیفون کنترل می کند.

    این دو توسعه دهنده ادعا می کنند چنین روندی توسعه دهندگان را مجبور می کند تا 30 درصد از درآمد حاصل از فروش برنامه های خود را به این شرکت بپردازند و علاوه بر آن باید قیمت هایی را برای محصولات ارایه کنند که با 99 سنت پایان می یابد.

    در این شکایت نامه آمده است: اپل با مسدود کردن رقبای احتمالی خود در بازار اپلیکیشن‌های iOS آمریکا به قدرتی انحصاری دست یافته است.

    این توسعه دهندگان اپلیکیشن نامگذاری کودک و همین طور اپلیکیشنی مخصوص بسکتبال ارایه کرده اند. آنها خواهان دریافت غرامت از اپل هستند و همچنین از دادگاه خواسته اند تا رفتار ضد رقابتی اپل را ممنوع کند.

    این در حالی است که قانونگذاران در آمریکا مشغول بررسی فعالیت های اپ استور هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر