۵ گوشی کمتر شناخته شده اندرویدی با ویژگی‌هایی خارق العاده

عصر کالا- بازار گوشی‌های هوشمند پر است از کمپانی‌هایی که با عرضه محصولات مختلف سعی در گرفتن سهمی از بازار برای خود دارند. در این مطلب از وب‌سایت جی اس ام به معرفی ۵ گوشی اندرویدی کمتر شناخته شده خواهیم پرداخت.

۵ گوشی کمتر شناخته شده اندرویدی با ویژگی‌هایی خارق العاده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از جی اس ام،‌اگر شما یک کاربر حرفه‌ای تلفن‌های هوشمند اندرویدی باشید، احتمالا به سراغ گوشی‌های پرچم‌دار کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی، اچ تی سی و یا سونی خواهید رفت. بر اساس آمار، احتمال استفاده از گوشی‌های هوشمند کمپانی سامسونگ در بین کاربران حدود یک‌به‌پنج است؛ اما به هر نحو، کمپانی‌های مذکور، بخش بسیار زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در اختیار دارند و دراین‌بین کمپانی‌های کوچک و ناشناخته تا حدودی به حاشیه رانده‌شده‌اند.

    اما در سالیان اخیر این چرخه به‌نوعی دچار تحول شده است. بسیاری از کمپانی‌های نوظهور و به‌خصوص کمپانی‌های چینی توانسته‌اند تا محصولاتی میان رده ولی با مشخصاتی در حد نمونه‌های پرچم‌دار تولید کنند؛ به‌عبارت‌دیگر، لازم نیست تا مبلغی بیش از 1000 دلار را برای خرید گلکسی اس 8 بپردازید، زیرا کمپانی‌هایی مانند هوآوی، وان پلاس، زد تی ای و لنوورولا، می‌توانند محصولات هم‌تراز با گوشی‌هایی مانند اس 8 ولی باقیمت کمتر را روانه بازار کنند.

    به همین خاطر، در این مطلب از وب‌سایت جی اس ام برای اینکه حق کمپانی‌ها و محصولات کمتر دیده‌شده در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی را ادا کرده باشیم، قصد داریم به معرفی 5 گوشی هوشمند اندرویدی بپردازیم که کمتر موردتوجه قرارگرفته‌اند و حتی شاید شما نام آن‌ها را تا به امروز هم نشنیده باشید.

    ویوو V5 پلاس: قهرمان گمنام سلفی

    اگر به لیست پرفروش‌ترین کمپانی‌های بازار گوشی‌های هوشمند نگاه کنیم، دو کمپانی سامسونگ و اپل در رده‌های اول و دوم جای گرفته‌اند؛ اما «Vivo» نام یکی از کمپانی‌های فعال در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که به‌شخصه قبل از نگارش این مطلب حتی اسم آن را نیز نشنیده بودم! نام ویوو به خاطر ساخت محصولی با نام Xplay 3S بر سر زبان‌ها افتاد. Xplay 3S اولین گوشی هوشمند با نمایشگر 1440p QHD محسوب می‌شد. سیاست کمپانی ویوو این است که روی ویژگی‌هایی خاص از گوشی‌های هوشمند تمرکز می‌کند. برای مثال، Vivo V5 Plus ازجمله محصولاتی است که می‌تواند در زمینه عکس‌های سلفی، محصولاتی مانند آیفون 7 پلاس و گلکسی اس 8 را به مبارزه بطلبد.

    بر اساس آمار، هر هفته حدود 17 میلیون سلفی در شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌شود و میانگین سنی سلفی گیرندگان چیزی بین 18 تا 24 سال است. کمپانی گوگل نیز ادعا می‌کند که تاکنون حدود 24 میلیون سلفی در سرویس Google Photos آپلود شده‌اند. همین آمار و ارقام می‌تواند نشانگر تب بالای سلفی گرفتن بین اقشار مختلف باشد.

    اما اگر به دنبال گرفتن سلفی‌هایی باکیفیت هستید، Vivo V5 Plus باوجود ناشناخته بودن می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد. برای دوربین پشتی این گوشی یک سنسور 16 مگاپیکسلی درنظر گرفته شده است؛ اما سورپرایز اصلی ویوو در دوربین جلو خلاصه می‌شود. یک دوربین دوگانه با دو سنسور 20 و 8 مگاپیکسلی می‌تواند سلفی‌های با جزئیات کامل و میانگین پیکسلی بالا را ثبت کند.

    از دیگر مشخصات ویوو V5 پلاس می‌توان به بدنه آلومینیومی، نمایشگر 5.5 اینچی، چیپ صوتی Hi-Fi و پوسته اندرویدی Funtouch 3.0 اشاره کرد. قیمت این محصول در حال حاضر 400 دلار است.

    شیائومی می نوت 2: محل تلاقی قدرت و طراحی

    آیا می‌دانید کدام گوشی هوشمند می‌تواند ترکیبی خارق‌العاده از طراحی شیشه‌ای، شاسی آلومینیومی و لبه‌هایی خمیده را ارائه دهد؟ بله! شیائومی می نوت 2. این گوشی جدیدترین و اولین فرزند زبان طراحی جدید شیائومی است و به‌نوعی می‌تواند در زمینه طراحی، گلکسی نوت 7 را برایتان تداعی کند. می نوت 2. در نگاه اول، محصولی خارق‌العاده و با ویژگی‌هایی چشم‌گیر است و می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای نوت 7 باشد.

    این محصول به یک نمایشگر OLED 5.5 اینچی باکیفیت 1080p FHD، اسنپدراگون 821، چیپ گرافیکی Adreno 530، 6 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز شده است. در بنچمارک‌هایی نیز که از این گوشی گرفته‌شده، می نوت 2 توانست عملکردی درخشان را از خود بجای بگذارد؛ به این معنی که هیچ بازی و نرم‌افزاری نمی‌تواند خم به ابروی محصول جدید شیائومی بیاورد. در زمینه کیفیت دوربین نیز، کمپانی چینی یک دوربین 22 مگاپیکسلی را در پشت و یک نمونه 8 مگاپیکسلی را در قسمت جلوی دستگاه قرار داده است.

    اگر با گوشی‌های کمپانی‌های چینی کار کرده باشید، می‌دانید که رابط کاربری و نرم‌افزار آن‌ها شباهت زیادی به سیستم‌عامل iOS دارد. رابط کاربری MIUI شیائومی نیز از این قاعده مستثنا نیست. البته رابط کاربری اختصاصی شیائومی در طول چند سال گذشته بهبودهای قابل‌توجهی را دریافت کرده است و در حال حاضر امکان تعویض پوسته‌های آن نیز فراهم است. نسخه بدون گارانتی گوشی شیائومی می نوت 2 در حال حاضر باقیمت 2,445,000 در ایران به فروش می‌رسد.

    اچ تی سی 10: تجربه‌ای عالی از محتوای چندرسانه‌ای

    شاید تعجب کرده باشید که چرا محصولی مانند اچ تی سی 10 را در این لیست قرار داده‌ایم. دلیل واضح است. اچ تی سی 10 در سال 2016 نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر شود و همچنین نتوانست انتظارات مالی کمپانی تایوانی را نیز برآوره کند. پرچم‌دار اچ تی سی به یک طراحی تمام فلزی و نمایشگر 5.2 اینجی باکیفیت QHD مجهز شده بود؛ اما نقطه قوت اچ تی سی 10 را می‌توان در ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر از محتوای چندرسانه‌ای جستجو کرد.

    اچ تی سی 10 به یک جفت بلندگوی BoomSound در لبه‌های بالا و پایینی خود مجهز شده بود؛ اما روی همین محل جدید قرارگیری بلندگوها نیز بحث‌های زیادی وجود دارد و بسیاری از افراد بر این باورند که قرار دادن بلندگوها در لبه‌های بالا و پایین یک اشتباه استراتژیک از سوی کمپانی تایوانی بوده است؛ اما فارغ از محل قرارگیری، کیفیت بلندگوهای BoomSound واقعا عالی است و می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد از محتوای چندرسانه‌ای را به کاربران ارائه دهد.

    در کنار بلندگوهای بوم ساند، کمپانی اچ تی سی، پردازش صوتی Hi-Res به همراه یک داک 24-bit را نیز برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته بود که اگر این ویژگی‌های صوتی را در کنار یک نمایشگر 1440p قرار دهیم، می‌توان به عمق کیفیت مولتی‌مدیای اچ تی سی 10 پی برد. همچنین فراموش نکنید که دوربین اچ تی سی 10 توانست نام خود را در لیست بهترین‌های سال نیز ثبت کند. نمره‌ای که اچ تی سی 10 در این آزمایشات به دست آورد با نمره گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل برابری می‌کرد.

    البته قیمت نامعقول و بالای 699 دلاری را می‌توان یکی از دلایل شکست HTC 10 دانست. اپراتور تی-موبایل نیز تنها دو ماه پس از رونمایی، عرضه HTC 10 را به دلیل فروش ضعیف متوقف کرد. البته کمپانی اچ تی سی در ارائه تجربه چندرسانه‌ای تنها نبود و کمپانی‌هایی مانند سامسونگ با گلکسی اس 7، وان پلاس 3 و گوگل پیکسل نیز شانه‌به‌شانه کمپانی تایوانی در این زمینه رقابت می‌کردند.

    میزو Pro 6 Plus: همه‌فن‌حریف

    دوربین عالی، عمر باتری طولانی، نمایشگر باکیفیت، طراحی زیبا و قدرت سخت‌افزاری کافی ازجمله مشخصاتی هستند که تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند در محصولات مختلف به دنبالشان می‌گردند؛ اما بااین‌وجود، هرکدام از ما در گوشی هوشمند خود به دنبال یک ویژگی به‌خصوص و شاخص هستیم. برای مثال، من به‌شخصه در موقع خرید گوشی هوشمند، عمر باتری را در مدنظر قرار می‌دهم، اما ممکن است شما به هر دلیلی سخت‌افزار را ارجح بدانید؛ اما اگر به دنبال محصولی هستید که بتواند تمامی خلاءهای موجود در یک گوشی هوشمند اندرویدی را پر کند، Meizu Pro 6 Plus تنها گزینه است.

    کمپانی Meizu باوجوداینکه چندان شناخته‌شده نیست اما توانسته است محصولاتی باکیفیت و قدرتمند را روانه بازار کند. میزو Pro 6 Plus ازجمله محصولات کمپانی میزو است که اگر لقبی غیر از «همه‌فن‌حریف» به آن بدهیم، در حقش اجحاف کرده‌ایم. این گوشی به یک نمایشگر 5.7 اینجی QHD مجهز شده و پردازنده Exynos 8890 نیز به‌عنوان قلب تپنده آن عمل می‌کند. این پردازنده پیش‌ازاین درگوشی‌هایی مانند گلکسی اس 7، 7 اج و نوت 7 مورداستفاده قرارگرفته بود.

    همچنین کمپانی میزو برای دوربین Pro 6 Plus از سنسورهای IMX386 سونی به همراه شاترهای 12 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین پشت استفاده کرده است. از این سنسور پیش‌ازاین در دوربین دوگانه Honor 6X بهره گرفته‌شده بود.

    ازآنجایی‌که میزو Pro 6 Plus از یک پردازنده بروز استفاده می‌کند، بنابراین قدرت سخت‌افزاری آن نیز کافی به نظر می‌رسد. همچنین میزو بجای اینکه در طراحی Pro 6 Plus، از آیفون کمک بگیرید (بخوانید کپی کند)، تقریبا از هر کمپانی، یک ویژگی را به امانت گرفته است. برای مثال دوربین پشتی عمودی و فلاش LED دایره‌ای از گوشی Axon 7 و طراحی آلومینیومی از OnePlus 3 تقلیدشده‌اند. قیمت میزو Pro 6 Plus در بازارهای آسیایی حدود 500 دلار است و در ایران نیز با حدود قیمت 1.500.000 تومان به فروش می‌رسد.

    لنوو P2: دوپینگ اندرویدی

    کمپانی لنوو در حال حاضر مالکیت موتورولا را در اختیار دارد و گوشی‌های با برند موتورولا تاکنون توانسته‌اند به فروش نسبتا خوبی نیز دست پیدا کنند؛ اما گوشی‌های با برند خود لنوو چطور؟ لنوو چندی پیش از اولین گوشی هوشمند همگام با پروژه تانگو رونمایی کرد و بعد رونمایی این محصول، خبرهای چندانی در مورد کسب‌وکار موبایلی لنوو به گوش نمی‌رسد.

    Lenovo P2 نیز ازجمله محصولات لنوو است از ویژگی قابل‌توجهی بهره نمی‌برد. یک پردازنده اسنپدراگون 625 و نمایشگر 5.5 اینجی 1080p این روزها به مشخصاتی رایج در گوشی‌های هوشمند بدل شده‌اند؛ اما چیزی که لنوو پی 2 را متمایز می‌کند، استفاده از یک باتری 5100 میلی‌آمپری است. پی 2 لنوو می‌تواند تا سه روز شارژ دهی باتری را تضمین کند. اگر این حجم از ظرفیت باتری برای شما بسیار زیادی است، لنوو این امکان را فراهم کرده است تا از پاور بانک 5100 میلی‌آمپری P2 برای شارژ کردن گجت‌های پوشیدنی و هدست‌های بلوتوث خود نیز استفاده کنید.

    درسی که می‌توان از Lenovo P2 گرفت این است که نیازهای ما به‌مرورزمان و باعرضه محصولاتی مانند P2 با ویژگی‌هایی به‌خصوص می‌توانند تغییر کنند. این روزها نیز عمر باتری به یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در خرید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و بعید نیست که در آینده شاهد استانداردهای جدیدی در زمینه عمر باتری گوشی‌های هوشمند باشیم. از دیگر مشخصات Lenovo P2 می‌توان به بدنه فلزی، سنسور اثرانگشت، حافظه قابل ارتقا و قابلیت شارژ سریع اشاره کرد. قیمت پی 2 نیز حدود 230 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر