مشخصات و قیمت نهایی آیفون ۸ اعلام شد

عصر کالا- گوشی هوشمند آیفون ۸ با حافظه‌های داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار وارد بازار می شود.

مشخصات و قیمت نهایی آیفون ۸ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصاد نیوز، اوایل فوریه سال جاری منابع آگاه برای نخستین بار ادعا کردند از فرآیندهای داخلی اپل آگاهی دارند و به خوبی می‌دانند این شرکت برای برگزاری مراسم دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند آیفون چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. در خبرهای منتشر شده از سوی منابع آگاه گفته شد گوشی هوشمند «آیفون 8» به همین مناسبت وارد بازار می‌شود و مشخصات متفاوتی دارد.

    به گفته یکی از کارمندان داخلی شرکت اپل، «آیفون 8» با قیمت پایه 1000 دلار عرضه می‌شود. خبرهای منتشر شده همچنین بر آن است که این محصول متفاوت نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی را برای نخستین بار در خانواده گوشی‌های آیفون در خود جا داده است و نمایشگر تا لبه دستگاه امتداد یافته است.

    شرکت اپل «آیفون 8» را به گونه‌ای طراحی کرده است که حسگر اثر انگشت «تاچ آی‌دی» زیر نمایشگر قرار دارد. در قسمت جلوی گوشی هوشمند یک دوربین ویژه کار گذاشته شده است که حسگر سه‌بعدی را شامل می‌شود و «مینگ-چی کو» از مشهورترین کارشناسان امنیتی مرکز «کِی‌جی‌آی» از آن با عنوان «انقلاب بزرگ» یاد می‌کند.

    «سیمونا جانکوسکی» تحلیلگر مرکز «گلدمن ساچس» در این خصوص گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم گوشی هوشمند آیفون 8 با حافظه‌های داخلی 128 و 256 گیگابایت با قیمت 999 و 1099 دلار وارد بازار شود». این اتفا می‌تواند نسبت به مدل 256 گیگابایتی گوشی هوشمند «آیفون 7 پلاس» که هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شود 130 دلار گران‌تر باشد.

    البته اواخر سال جاری میلادی پس از آنکه مدل جدید آیفون وارد بازار شود،‌ شرکت اپل طبق روال سال‌های قبل قیمت مدل کنونی این گوشی هوشمند را پایین می‌آورد. به هر حال جانکوسکی قیمت آیفون را هم‌اکنون به این صورت پیش‌بینی می‌کند:

    آیفون 8 اپل: 999 دلار به بالا

    آیفون 7اس پلاس اپل: 769 دلار به بالا

    آیفون 7اس اپل: 649 دلار به بالا

    جانکوسکی توضیح داد اضل معمولا چند طراحی مختلف از گوشی هوشمند جدید خود را مورد بررسی قرار می‌دهد. بر این اساس این احتمال وجود دارد مدل نهایی «آیفون 8» هنوز تایید نشده اباشد. از زمانی که این شرکت طی سه سال گذشته تولید گوشی هوشمند جدید خود را در دو اندازه 4.7 و 5.5 اینچ آغاز کرد، 2016 میلادی نخستین سالی بود که مد «پلاس» این گوشی هوشمند به عنوان یک استاندارد ویژه در اختیار کاربران قرار گرفت. این اتفاق به دلیل آن بود که اپل در گوشی هوشمند «آیفون 7 پلاس» برای نخستین بار از دو لنز مجزا استفاده کرد.

    کارشناسان پیش‌بینی کردند گوشی هوشمند «آیفون 8» بار دیگر کاربران را برای خرید گوشی‌های گران ترغیب می‌کند. گوشی هوشمند «آیفون 6 پلاس» بیش از 32 درصد گوشی‌های اپل که در سال 2014 میلادی فروخته شده بود را به خود اختصا داد. در مقابل گوشی هوشمند «آیفون 7 پلاس» توانست 60 درصد از تمام آیفون‌هایی که در سال 2016 فروخته شده بودند را به نام خود ثبت کند.

    در پایان مرکز تحلیلی «گلدمن ساچس» به نقل از منابع آگاه داخلی اپل به صورت کاملا موثق مشخصات «آیفون 8» را به قرار زیر اعلام کرده است:

    نمایشگر 5.8 اینچی از نوع اواِل‌ای‌دی (35 دلار به قیمت اصلی گوشی اضافه کرده است)

    نمایشگر بدون لبه، تا ابتدای بدنه دستگاه امتداد یافته

    حسگر سه‌بعدی مخصوص دوربین (20 دلار به قیمت اصلی گوشی اضافه کرده است)

    حافظه ناند/دی‌رَم بهتر و سریع‌تر (بین 16 تا 29 دلار به قیمت اصلی گوشی اضافه کرده است)

    حافظه داخلی دستگاه از 128 گیگابایت آغاز می‌شود

    پردازنده A11

    فاقد کلید اصلی سخت‌افزاری

    مجهز به سیستم‌های هوشمند بیومتریک

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر