بهترین جایگزین برای سامسونگ گلکسی S۹ و S۹ پلاس +تصاویر

عصر کالا- در حالی‌که اسمارت‌فون‌های متعددی در بارار مشاهده می‌شوند، اما در حوزه طراحی، کارایی و کیفیت دوربین تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها توان رقابت با پرچم‌داران جدید سامسونگ را دارند.

بهترین جایگزین برای سامسونگ گلکسی S۹ و S۹ پلاس +تصاویر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، در اینجا به 5 جایگزین برتر برای این دو مدل اشاره شده است. در حال حاضر این محصولات به عنوان 5 رقیب عمده برای گوشی گلکسی S9 محسوب می‌شوند.

     

     گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2XL

    عملکرد روان و دریافت به موقع بسته‌های به‌روزرسانی

    با وجود دریافت بازخوردهای نامناسب در قبال نمایشگر گوشی پیکسل 2XL توسط شرکت گوگل (برخی از این دستگاه‌ها دچار مشکل سوختگی داخلی صفحه نمایش هستند و به هنگام تماشای نمایشگر از برخی زوایا، تمامی صفحه نمایش دچار مات شدگی می‌شود) و طراحی نه چندان شیک و ظریف گوشی‌های پیکسل در مقایسه با اسمارت‌فون‌های سری گلکسی، اما دستگاه‌های سری پیکسل با ارایه روان‌ترین عملکرد در میان کلیه گوشی‌های اندرویدی و احتمالا بهره‌مندی از بهترین دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تا به امروز، بر این محدودیت‌ها غلبه می‌کنند. مسئله مهم این است که با وجود بهره‌گیری گلکسی S9 از تراشه جدیدتر اسنپ‌دراگون 845، هنوز هم رابط کاربری Samsung Experience دچار مکث‌ها و وقفه‌های جزئی بوده و به اندازه رابط کاربری گوشی‌های پیکسل روان و سریع نیست. همچنین در دستگاه‌های پیکسل از اپلیکیشن‌های تکراری و افزونه‌هایی که موجب کاهش عملکرد سیستم می‌شوند، هیچ اثری نخواهد بود.

    بعلاوه گوشی‌های پیکسل تنها گجت‌هایی هستند که به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید را به موقع دریافت می‌کنند. این در حالیست که شرکت سامسونگ هنوز 6 ماه پس از انتشار به‌روزرسانی از سوی گوگل، بسته آپدیت اندروید اوریو را برای هندست گلکسی S8 خود عرضه نکرده است. همچنین محصولات سری پیکسل با وعده پشتیبانی کامل 3 ساله در زمینه ارایه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری توسط گوگل به بازار عرضه شده است.

     

     اپل آیفون X

    گوشی 1000 دلاری آی‌فون X، بهترین آی‌فون عرضه شده تا به امروز محسوب می‌شود و در صورتی که مایل به استفاده از پلتفرم اندروید نیستید، اکوسیستم iOS امکانات متعددی را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما به برنامه iMessage دسترسی خواهید داشت و بسیاری از بازی‌ها در گام نخست و برخی مواقع به تنهایی روی سیستم‌عامل iOS ارایه می‌شوند. اپل‌واچ‌های محبوب اپل تنها با گوشی‌های آی‌فون کار می‌کنند (به‌صورت کامل) و شما از ضمانت دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای سالیان طولانی بهره‌مند خواهید شد.

    بعلاوه در مقایسه با رابط سامسونگ اکسپرینس روی سری گلکسی S9 که دارای وقفه‌هایی جزئی است، رابط کاربری ساده iOS عملکرد روان‌تری دارد. ژست‌های حرکتی جدید iOS لذتی مطلق را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به عنوان گامی بزرگ در جهت تحقق تجربه واقعی استفاده روزمره از گوشی قلمداد می‌شوند. در حالی‌که استفاده از دکمه‌های ناوبری تعبیه شده بر روی نمایشگر دستگاه‌های گلکسی چندان راحت نخواهد بود.

    در مورد دوربین، موضوع تا حدی متکی بر سلیقه کاربران است. آی‌فون و گوشی‌های گلکسی تصاویر متفاوتی ثبت می‌کنند. تصاویر به ثبت رسیده توسط آی‌فون با کنتراست و اشباع بیش از حد خود شناخته می‌شوند؛ در حالیکه هندست‌های گلکسی تصاویری متعادل‌تر و واقعی‌تر را ثبت می‌کنند. در صورتی که برای خریداری جدیدترین گوشی آی‌فون با قیمتی کمی بالاتر مشکلی ندارید، این اسمارت‌فون نیز جایگزینی فوق‌العاده برای گوشی‌های گلکسی به شمار می‌آید.

     

    گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی S8، S8 پلاس و گلکسی‌ نوت 8 سامسونگ

    در اینجا گزینه‌های دیگری پیش روی شماست که احتمالا به کلی شما را از خریداری گلکسی S9 منصرف خواهند کرد. در صورتی که اکنون صاحب یکی از گوشی‌های رده بالای شرکت سامسونگ در سال گذشته شامل گلکسی S8، S8 پلاس یا نوت 8 هستید، احتمالا با خرید گلکسی S9 از امکانات جدید قابل‌توجهی بهره‌مند نخواهید شد.

    اصلاح مکان قرارگیری اسکنر اثرانگشت، بهبود جزیی تعادل و کیفیت تصاویر، امکان ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، اسپیکرهای استریو با کیفیت صوتی مناسب‌تر در کنار ویژگی‌هایی نظیر ایموجی‌های واقعیت‌افزوده و قابلیت ضبط ویدیویی سوپر اسلوموشن از جمله محاسن پرچم‌داران جدید سامسونگ هستند.

    طول عمر باتری بهبود پیدا نکرده و در طراحی دستگاه نیز تغییرات عمده‌ای صورت نپذیرفته است. در حقیقت پیش از عرضه اسمارت‌فون تاشو جدید و آینده‌نگر سامسونگ که این کمپانی برای سال‌ها مشغول طراحی و توسعه آن است، به نظر می‌رسد گلکسی S9 عمدا با طراحی مشابه نسل قبلی ارایه شده است.

     

    ال‌جی V30

    در صورتی که مایل به امتحان کردن گوشی متفاوتی با مشخصه‌ها و شخصیتی منحصربه فرد هستید، ال‌جی V30 یک پیشنهاد فوق‌العاده به شمار می‌آید. ال‌جی V30 قطعا زیباترین گوشی ساخته شده توسط ال‌جی تا به امروز محسوب می‌شود و به سادگی در طیف ظریف‌ترین گوشی‌های تلفن همراه قرار می‌گیرد. وجه شاخص این دستگاه دوربین دوم آن است که میدان دید فوق‌العاده عریضی را ارایه می‌نماید و امکان ثبت چشم‌اندازهای متفاوتی را فراهم می‌کند. در صورتی که نسبت به ضبط صحنه‌های ورزشی یا ثبت تصاویر از ساختمان‌های بزرگ تمایل دارید، این دوربین کارایی مناسبی از خود نشان خواهد داد. در حقیقت، ضبط و ویرایش ویدیو در ال‌جی V30 مشخصه کلیدی آن است و این کمپانی قابلیت‌های جذاب و پیشرفته‌ای را برای ضبط ویدیو و گزینه‌های ویرایشی در نظر گرفته است.

    بعلاوه ال‌جی V30 از خروجی صوتی با وضوح بالا و یک جک هدفون بهره می‌گیرد. لذا شما می‌توانید از هدفون‌های گران‌قیمت خود با امپدانس بالا استفاده کنید و با اتصال آن‌ها به گوشی از کیفیت صوتی فوق‌العاده بالا لذت ببرید.

    بزرگ‌ترین نقطه ضعف ال‌جی V30 به رابط کاربری آن مربوط می‌شود که با وجود تزئینات کارتونی، زیبایی آن تامل برانگیز است. با این وجود، گوشی عملکرد نسبتا روانی داشته و تمامی ویژگی‌های مورد انتظار از یک پرچم‌دار را ارایه می‌نماید.

     

    وان‌پلاس 5T

    بهترین گزینه اقتصادی جایگزین

    نهایتا در صورتی که نمی‌خواهید بودجه هنگفتی را به خرید گوشی جدیدی نظیر گلکسی S9 اختصاص دهید، هنوز هم محصولاتی با کارایی نسبتا مشابه و طراحی زیبا وجود دارند و وان‌پلاس 5T یکی از بهترین پیشنهادات در این حوزه خواهد بود.

    قیمت‌گذاری نسخه آنلاک این گوشی از 500 دلار آغاز می‌شود. همچنین وان‌پلاس 5T از یک صفحه نمایش بدون حاشیه، پردازنده رده بالا اسنپ‌دراگون 835، کارکرد فوق‌العاده سریع، آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید، برخی ترفندهای کاربردی و ساده و رابط‌ کاربری دوست‌داشتنی و سفارشی اندروید با نام OxygenOS بهره‌مند است. همچنین باتری دستگاه شارژدهی مناسبی دارد و دوربین آن نیز عملکردی قابل قبول (و نه فوق‌العاده) از خود نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر