اپل دو مدیر بخش ماهواره گوگل را استخدام کرد

عصر کالا-پس از انقلاب در صنعت موبایل، اپل در حال آزمایش خودروهای خودران و واقعیت افزوده است. استخدام‌های اخیر نشان می‌دهند که اپل به آسمان‌ها نیز چشم دوخته است.

اپل دو مدیر بخش ماهواره گوگل را استخدام کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ بر اساس گزارش منابع آگاه، اپل دو مدیر بخش ماهواره گوگل را برای یک تیم سخت‌افزاری جدید استخدام کرده است. جان فن‌ویک که بخش فضاپیمای گوگل را مدیریت می‌کرد و مایکل ترلا، رئیس بخش مهندسی ماهواره، چند هفته‌ پیش گوگل را به مقصد اپل ترک کردند. این دو به گرگ دافی، بنیان‌گذار شرکت سازنده دوربین Dropcam که اوایل سال جاری به اپل پیوست، می‌پیوندند. سخنگویان اپل و گوگل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند. فن‌ویک، ترلا و دافی نیز حاضر نشدند در این مورد صحبت کنند.

    اپل با این استخدام‌ها، دو متخصص حوزه گران و دشوار طراحی و مدیریت ماهواره را استخدام کرده است. تلاش‌ها در این حوزه به دو بخش تقسیم می‌شود؛ تصویربرداری و ارتباطات. شرکت بوئینگ در اسنادی که سال گذشته به رگولاتوری تحویل داد، از برنامه خود برای ارائه پهنای باند اینترنت از طریق 1000 ماهواره که در مدارهای پایین زمین قرار دارند، خبر داد. یکی از منابع آگاه می‌گوید بوئینگ با اپل در حال مذاکره بوده است تا این شرکت را به‌عنوان شریک تجاری و سرمایه‌گذار خود در این پروژه برگزیند. مشخص نیست آیا مذاکرات بوئینگ و اپل به نتیجه رسیده است یا نه. منابع آگاه در کنفرانس ماهواره که در ماه گذشته میلادی در واشنگتن برگزار شد، اعلام کردند که سرمایه پروژه بوئینگ را اپل تأمین می‌کند. بوئینگ از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است. تیم فارار، مشاوره ماهواره و ارتباطات در TMF Associates با اشاره به بازار گسترده برای اینترنت ماهواره‌ای می‌گوید:

    سخت نیست که بفهمیم چرا اپل به شبکه‌ای از ماهواره‌ها می‌اندیشد.
    پیش از این وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک پیش‌بینی کرده است که بازار اینترنت ماهواره‌ای تا سال 2025 به ارزش 25 میلیارد دلار می‌رسد.

    شرکت‌های تکنولوژی مانند اپل، گوگل و فیسبوک قصد دارند برای میلیاردها نفر که دسترسی به اینترنت ندارند، اینترنت فراهم کنند. سرویس‌های باند پهنی که بوئینگ و دیگر شرکت‌ها در حال آزمایش آن‌ها هستند، تأخیر کم و سرعت بیشتری نسبت به شبکه‌های موبایلی فعلی دارند. راجر راش رئیس بخش مشاوره ماهواره TelAstra می‌گوید:

    افراد مشتاق بسیاری هستند که از شکست‌های گذشته ناامید نشده‌اند.
    اما فارار می‌گوید هنوز تضمینی وجود ندارد که اپل به پروژه بوئینگ بپیوندد. صنعت ماهواره آکنده از ورشکستگی و مشکلات دیگر است. کمپانی تلفن ماهواره‌ای Iridium در سال 1999 اعلام ورشکستگی کرد و Teledesic نیز رؤیای «اینترنت از طریق آسمان» خود را یک دهه پیش به دست فراموشی سپرد.

    ممکن است اپل دو مدیر گوگل را به دلایل دیگری استخدام کرده باشد. اپل سعی می‌کند با استفاده از پهپادها اطلاعات نقشه خود را دقیق‌تر و به‌روزتر کند. همچنین این کمپانی در سال 2015 شرکت Aether Industries را که در زمینه تکنولوژی فضای نزدیک همچون گیرنده رادیویی با پهنای باند بالا و بالون‌های ارتفاع بالا فعالیت می‌کرد، خرید.

    دافی بیشتر در زمینه محصولات مصرفی الکترونیک تجربه دارد و شرکت Dropcam در زمینه دوربین‌های امنیتی فعالیت می‌کند که به اینترنت وصل می‌شوند و تصاویر و ویدئوهایی از خانه ثبت می‌کنند و به دارنده گوشی هوشمند هشدار ارسال می‌کنند. شرکت Nest آلفابت Dropcam را در سال 2014 خریداری کرد. دافی پس از یک دوره پر سروصدا در Dropcam به اپل پیوست تا تیم جدیدی تشکیل دهد که به دن ریچی گزارش می‌دهد.

    فن‌ویک و ترلا در سال 2014 بعد از آنکه گوگل شرکت Skybox Imaging آن‌ها را که در زمینه تصویربرداری ماهواره‌‌ای فعالیت می‌کرد، خریداری کرد،‌ به این شرکت پیوستند. اما گوگل این شرکت را با تغییر نام به Terra Bella به استارتاپ Planet Labs که زمانی رقیب Skybox بود، فروخت. گوگل قصد داشت یک میلیارد دلار در بخش ماهواره خود به رهبری گرگ وایلر سرمایه‌گذاری کند، اما گرگ وایلر گوگل را ترک و شرکت OneWeb را تأسیس کرد و گوگل در نهایت، یک میلیارد دلار در اسپیس ایکس سرمایه‌گذاری کرد.

    فن‌ویک Skybox Imaging را در سال 2009 تأسیس کرد و ترلا به‌سرعت به این شرکت پیوست و اولین کارمند خارجی آن محسوب می‌شود. Skybox ماهواره‌هایی در اندازه یک یخچال تولید می‌کرد که تصاویری با جزییات از سطح زمین می‌گرفتند. پیش از ورود به دنیای استارتاپ، فن‌ویک در نیروی هوایی ایالات متحده کار می‌کرد و ترلا مهندس فضاپیما در دانشگاه جانز هاپکینز بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر