نوآوری سامسونگ در تولید کولر گازی های جدید

عصر کالا- سامسونگ همواره در حال ارائه نوآوری ها و محصولات جدید و متعددی به ویژه در حوزه وسایل خانگی است.

نوآوری سامسونگ در تولید کولر گازی های جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری سامسونگ، یکی دیگر از تکنولوژی هایی که سامسونگ در تولید کولرهای گازی از آن بهره برده، تکنولوژی Wind-Free سامسونگ می باشد که جریان هوا را به گونه ای بهینه سازی میکند که سهولت فراوانی را برای کنترل هوای خانه برای کاربر به وجود می آورد.
    کولر گازی جدید AR9500M سامسونگ، اولین کولر گازی است که از تکنولوژی سرمایشی Wind-Free بهره برده، که البته سال قبل نیز مدل دیگر آن وارد بازار شد. این دو کولر گازی سامسونگ، دمایی یکنواخت را برای منزل شما فراهم میکنند بدون آنکه یک توده هوا را به صورت ناگهانی وارد فضا کرده و یا اینکه سرمای نامطبوعی را در محیط به وجود آورند. یکی دیگر از نکات مهم در مورد این دسته از کولر گازی های سامسونگ این است که میزان مصرف برق آنها پایین است.
    تیم سامسونگ به جای آنکه از سیستم های تهویه قدیمی و متداول استفاده کند تلاش کرده تا این کولرهای گازی سامسونگ را به گونه ای طراحی کند که کاربر در معرض مستقیم توده هوای سرد قرار نگیرد و در واقع جریان هوا را به شکل ایده ال تنظیم کرده است.

    سامسونگ ابتدا یک روش مناسب را برای انتشار جریان هوا به کار گرفت، سپس بافت های مختلف را در زیر میکروسکوپ مورد بررسی و آزمایش قرار داد. بررسی های مستمر آنها نشان داد کولر گازی که از بافتی مجهز به سوراخ های بسیار ریز با ابعاد کمتر از 1mm استفاده کند جریان هوای مناسب و مطبوعی را تولید میکند.
    تلاش های سامسونگ در این راستا در نهایت به نتیجه مطلوب رسید و آنها از طرح به کار رفته در اسپیکرها استفاده کردند. در طرح اسپیکرها از منافذ هوایی استفاده شده است که گردش جریان هوا را بسیار راحت میکند. این منافذ باعث میشوند تا جریان هوا به صورت آزادانه در گردش باشد و مساله چگالی نیز حل میشود.
    تیم سامسونگ در نهایت تلاش های خود را به نتیجه رساند و کولر گازی را طراحی کرد که به کاربر اجازه میدهد تا قدرت جریان هوا را به راحتی مدیریت کند.

    -

    وقتی که کولر گازی جدید سامسونگ را روشن میکنید ابتدا یک جریان هوای قوی در آن تولید میشود، سپس استفاده از حالت سرمایشی Wind-Free باعث میشود تا هوا در میان بیش از 21000 روزنه منتشر شود که در پنل جلویی آن تعبیه شده اند. به این ترتیب یک هوای یکنواخت و کاملا ملایم و مطبوع، جریان پیدا میکند که شدت این جریان هوا را به هیچ وجه احساس نمی کنید مگر اینکه کولر را لمس کنید.
    در طراحی کولر گازی سامسونگ مجهز به تکنولوژی Wind-Free، از یک عملیات دو مرحله ای استفاده شده، که باعث می شود این کولر بتواند به سرعت همه اتاق و یا فضای موجود را خنک کند.
    در سیستم Fast Cooling، ابتدا دمای اتاق، کاهش پیدا میکند تا به دمای ایده آل کاربر برسد اما در سیستم Wind-Free، یک دمای ایده آل و یکنواخت ایجاد میشود و هیچ نوسان دمایی در آن رخ نمیدهد. استفاده از این تکنولوژی باعث شده است تا هزینه مصرف انرژی کولر گازی سامسونگ تا 72 درصد کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر