شیائومی از ایران می‌رود؟

عصر کالا- در حالی قرار است از ساعت ۲۴ امشب محصولات سونی، تکنو و شیائومی مشمول رجیستری شوند که هیچ شرکتی محصولات شیائومی را در بازار کشور گارانتی نکرده است و نحوه فعالیت آن از فردا در بازار کشورمان معلوم نیست.

شیائومی از ایران می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، قرار است از ساعت 24 امشب یا به عبارتی بامداد فردا (00:00) رجیستری به سراغ برندهای سونی، تکنو و شیائومی برود و امکان حیات در بازار ارتباطی را از محصولات قاچاق این برندها سلب کند.

    رجیستری (ثبت شناسه) گوشیهای تلفن همراه به دنبال این است تا واردات محصولات این حوزه به کشور قانونی و از طریق مبادی گمرکی صورت گیرد؛ مرحله به مرحله نیز اسامی برندهای مختلفی که مشمول اعلام می‌شدند را اعلام و به سراغ رجیستری آنها رفت.

    به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در زمان اعلام برندهای مشمول، فروشندگان بازار موبایل مدت زمان محدودی را فرصت خواهند داشت تا محصولات موجود در انبار و پشت ویترین‌شان را بفروشند، در ارتباط با برندهای سونی، تکنو و شیائومی نیز همین رویه صادق است.

    با توجه به اینکه بیش از یک هفته است اسامی این برندهای مشمول اعلام شده، فروشندگان بازار موبایل تا ساعات پایانی روز جاری قادر به فروش محصولات‌شان خواهند بود اما از ساعت 24 امشب، فروشندگان و خریداران باید نسبت به رجیستری آگاه باشند.

    مشمول اعلام شدن این برندها باعث شد تا سری به بازار موبایل بزنیم و از وضعیت جاری اطلاعات کسب کنیم؛ بر این اساس با نکته‌ای مواجه شدیم که گویا شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش شیائومی مدتهاست که این محصول را وارد کشور نکرده و به همین منظور روی محصولات شیائومی گارانتی در حال حاضر وجود ندارد.

    اکثر فروشندگان بازار موبایل تهران محصولات این برند را بدون گارانتی ارائه می‌کنند و خودشان هم به تمامی مشتریان متذکر می‌شوند که تنها تا قبل از ساعت 24 امشب می‌توان این محصول را خریداری کرد و بعد از آن با توجه به اجرای رجیستری، این گوشیها در شبکه اپراتورها سرویس نخواهند گرفت.

    با توجه به اینکه اگر گارانتی برای این محصول ارائه نشود، دیگر نمی‌تواند در بازار ایران فعالیت کند، بسیاری از فروشندگان معتقدند که در فرصت کوتاهی از اجرای رجیستری یک شرکت راه‌اندازی خواهند کرد تا گارانتی برای این محصول ارائه شود.

    این موضوع تنها باعث افزایش قیمت محصولات شیائومی در بازار علاوه بر هزینه‌های گمرکی (بندهای قانونی) خواهد شد.

    اما با توجه به اینکه احتمال راه‌اندازی شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش داده شده، برخی هم معتقدند ممکن است مانند آیفون با این برند برخورد شود؛ مجوزهایی را به چند شرکت خدمات پس از فروش برای واردات بدهند و از طریق آنها اقدام به گارانتی محصولات شیائومی کنند.

    با این حال وضعیت برند شیائومی از فردا در بازار کشورمان مشخص نیست؛ مسئولان حوزه ارتباطات و صنعت باید راهکاری را برای واردات قانونمند این برند به کشور بیندیشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر