فروش آیفون‌های اپل در بهار ۲۰۱۷ تغییر چندانی نداشته است

عصر کالا- همان طور که احتمالا با خبر هستید، طی ماه‌های گذشته سود اپل از فروش آیفون‌هایش با کاهش همراه بوده است. یکی از دلایل کاهش فروش آیفون‌ها این است که احتمالا کاربران از طراحی تکراری این سری گوشی‌های هوشمند خسته شده اند. اپل در تولید سه نسل از آخرین آیفون‌های خود از طراحی مشابهی استفاده کرده است.

فروش آیفون‌های اپل در بهار ۲۰۱۷ تغییر چندانی نداشته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از تک شات، در هر حال به نظر می‌رسد که این کاهش فروش بالاخره متوقف شده باشد. مطابق با آماری که IDC به تازگی منتشر کرده است، فروش آیفون‌های اول در اولین سه ماهه سال 2017 میلادی نسبتاً ثابت باقی مانده و حتی به میزان بسیار کمی افزایش داشته است. شرکت IDC مدعی شده که اپل در اولین فصل سال جاری میلادی 51.6 میلیون آیفون فروخته است، این در حالی است که میزان فروش آیفون در مدت زمان مشابه در سال 2016 میلادی 51.2 میلیون دستگاه بود.
    در هر حال سهم بازار کلی اپل از فروش آیفون‌ها با کاهش همراه بوده و از 15.4 درصد در مدت زمان مشابه در سال گذشته به 14.9 درصد در سه ماهه اول 2017 رسیده است. فروش محصولات سامسونگ نیز امسال نسبتاً ثابت مانده است گرچه عملکرد این شرکت از اپل بهتر بوده و با فروش 79.2 میلیون گوشی در این سه ماهه به سهم بازار 22.8 درصدی دست یافته است.
    از سوی دیگر تولیدکنندگان چینی نیز به سرعت در حال پیشرفت هستند، سهم بازار هواوی از 8.4 درصد در سال گذشته امسال به 9.8 درصد رسیده، اوپو از سهم 5.9 درصدی به سهم 7.4 درصدی و ویوو از سهم 4.4 درصدی سال گذشته به سهم 5.2 درصدی رسیده است.

    انتظار می‌رود که آمار و ارقام فروش آیفون‌های اپل در سال آینده به صورت چشمگیری تغییر کند زیرا احتمالا آیفون 8 اپل از طراحی ظاهری و سخت افزاری متفاوتی برخوردار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر