با استفاده از حسگرهای جدید؛

فناوری تشخیص چهره بالاتر از «فیس آی دی» اپل ارائه می شود

عصر کالا- شرکت هواوی قصد دارد با استفاده از حسگرهای جدید سیستم تازه ای برای شناسایی هویت کاربران تلفن همراه از طریق چهره آنها ابداع کند که از فناوری فیس آی دی شرکت اپل برتر است.

فناوری تشخیص چهره بالاتر از «فیس آی دی» اپل ارائه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اپل با رونمایی از فناوری شناسایی مالک گوشی از طریق چهره وی و باز کردن قفل گوشی از طریق نگاه کردن فرد به آن تا مدتی در مرکز توجه قرار گرفت. اما بعد از مدتی مشخص شد فناوری یادشده از مشکلات نرم افزاری خاصی برخوردار است و در مواردی نمی تواند مالک گوشی را به دقت شناسایی کند.
    این فناوری همچنین در زمینه شناسایی آن دسته از مالکان آیفون که مونث یا غیرسفیدپوست باشند هم ضعیف عمل می کند و حالا هواوی برای مقابله با این مشکل سیستم بهتر و ارزان قیمت تری را با استفاده از حسگرهای Time of Flight (ToF) ابداع کرده که فضای کمتری را هم در مقایسه با سیستم مشابه اپل اشغال می کنند.
    هواوی می گوید استفاده از این سیستم شناسایی هویت را از اوایل سال 2019 آغاز خواهد کرد. سیستم مذکور با دقت بیشتری پستی ها و بلندی های چهره هر فرد را تشخیص می دهد و با دوربین مادون قرمز خود می تواند محاسبات و بررسی های لازم را با سرعت انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر