دستگاه‌های دست اندر کار بر قیمت آیفون نظارت کنند

عصر کالا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با توجه به قاچاقی که انجام می‌شود نهادهای نظارتی وارد کار شده و شرکت‌هایی که دارای نمایندگی هستند تنها پشتیبانی کننده و مسئولیت پذیر باشند تا قیمت‌ها بر حسب نظارت انجام شود.

دستگاه‌های دست اندر کار بر قیمت آیفون نظارت کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر درباره این که نظارتی بر قیمت گوشی آیفون صورت نمی‌گیرد و با قیمت دو برابر به فروش می‌رسد گفت:‌ متاسفانه یکی از مسائلی که در مورد گوشی‌های تلفن همراه مطرح است قاچاق می‌باشد. در واقع بیش از 90 درصد گوشی‌ها قاچاق بوده و حدود 2000 میلیارد تومان گوشی قاچاق وارد می‌شود.

    وی افزود: کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس پیش از تعطیلات جلساتی با مجموعه اپراتورها تشکیل داد تا سازوکاری را با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برنامه ریزی کنند و شرکت هایی که دارای نمایندگی هستند پشتیبانی کرده و مسئولیت پذیر باشند؛ ضمن اینکه قیمت‌ها زیر نظر نظارتی که وجود دارد اعمال شود نه اینکه باری به هر جهت،  هر کالا و محصولی وارد کشور شود.

    این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قاچاق باعث می‌شود عوارض و تعهداتی که برای دولت و مصرف کننده وجود دارد به طور کامل انجام نشود تاکید کرد: جلوی قاچاق باید گرفته شود و برای کنترل آن نیز بایستی اپراتورها وارد عرصه شوند و هم‌چنین وزارت ارتباطات. گرچه ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز نیز باید کنترل و نظارت خود را بیشتر کند.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: نهایتا مجموعه دستگاه‌های دست اندر کار باید وارد کار شوند و اگر حضور نداشته نباشند نمی‌توانند نقش نظارتی خود را اجرا کنند. مجلس هم در این موضوع پیگیری‌ها را انجام داده و قرار است هر ماه یک بار این دستگاه‌ها گزارش مربوطه را به مجلس اعلام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر