۱۰ کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!+ عکس

عصر کالا-اگر روش استفاده صحیح از تلفن هوشمند را فرا بگرید. تلفن هوشمند شما زمان بیشتری برایتان کار می کند. در نتیجه شما هم باید خواسته های او را با جان و دل انجام دهید.

۱۰ کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!+ عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰
  • 10 کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!
  • 10 کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!
  • 10 کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!
  • 10 کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!
  • 10 کاری که نباید با تلفن هوشمند خود انجام دهید!+ عکس

به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل ازتک فارس , تلفن های هوشمند در رنگ و سایزهای مختلف همه روزه وارد بازار می‌شوند. اگر سری به خیابان بزنید متوجه می‌شوید که امروزه دست هر پیر و جوان یکی از این تلفن‌ ها وجود دارد. اما بیشتر آن ها نوع استفاده صحیح از این تلفن ها را نمیدانند و باعث خرابیشان می‌شوند. اگر روش استفاده صحیح از تلفن هوشمند را فرا بگرید. تلفن هوشمند شما زمان بیشتری برایتان کار می کند. در نتیجه شما هم باید خواسته های او را با جان و دل انجام دهید. در این پست روش های صحیح استفاده از تلفن های هوشمند را به شما کاربران عزیز آموزش می‌دهیم.

1: استفاده از تلفن در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد

بیشتر تلفن های هوشمند تا حدی از گرما یا سرما را می‌توانند تحمل کنند و اگر بیشتر از حد به آن ها شُک های هوایی وارد کنیم باعث خاموش شدن و خالی شدن سریع شارژ گوشی می‌ شود. سطح گرما و سرمایی که تلفن های هوشمند می‌توانند تحمل کنند بین 0 تا 30 درجه سانتیگراد می‌ باشد. پس بهتر است در هنگامی که با باران شدید و یا گرمای شدید موجه شدید. تلفن هوشمند خود را از جیبتان در نیارید و بگذارید که در همان هوای متعادل جیبتان بماند. این کار می‌ تواند میزان آسیب به تلفن همراهتان را تا 50 درصد کاهش دهد.

توجه: بیشتر تلفن هایی که با نام ضد آب عرضه می‌شوند هم تا حدی می‌توانند آب را تحمل کنند. تلفن ضد آب به این معنی نیست که شما می‌توانید آن را با خود به استخر و یا زیر دوش آب ببرید. بلکه این تلفن ها برای این طراحی شده‌اند که در هنگام باران شدید بتوانید با تلفن خود با خیال راحت کار کنید و یا اگر تلفن هوشمندتان به داخل آب افتاد آن را پس از چند ثانیه خارج کنید. پس بهتر است اینگونه تلفن ها را به استخر و یا زیر دوش آب نبرده.

2: شارژ گوشی در شب

اگر شما هم در هنگام روز با تلفن خود زیاد کار می‌کنید و آن را در شب به شارژ می‌زنید باید بهتان بگویم که این عمل، یک کار کاملاً غلط است و به باتری گوشی شما در حد زیادی صدمه می‌زند. به این دلیل که بیشتر تلفن های هوشمند در یک تا دو ساعت شارژ می‌شوند. شما می‌توانید دو ساعت قبل خواب تلفن خود را به شارژ زده و چند دقیقه قبل از این که به تخته خواب رفته آن را از شارژ جدا کنید. این کار باعث می‌شود دیگر به باتری گوشی شما آسیب نرسد و بتوانید به راحتی از تلفن خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شارژهای سریع استفاده کنید. این شارژها در بازه زمانی کمتری تلفن شما را شارژ می‌کنند.

توجه: همچنین لازم به ذکر است کشیدن شارژر از تلفن همراه در هنگام شارژ باعث آسیب رساندن به باتری گوشی می‌شود. تا حد امکان از این کار خودداری فرمایید.

3: خالی کردن کامل شارژ گوشی و یا شارژ بیش از حد تلفن

اگر شارژ گوشی خود را خیلی خالی کنید و یا آن را بیش از حد درون شارژ بگذارید، باعث آسیب رساندن به باتریش می‌شوید. بهتر است در هنگام شارژ، وقتی حجم آن به 90 درصد رسید آن را از شارژ در آورد و وقتی هم به 15 درصد رسید آن را به شارژ بزنید. اگر شارژ گوشی شما بیش از حد پر شود به طور مثال حدود نیم ساعت در 100 در صد باقی بماند، باعث این میشود که باتری شما آسیب ببنید. همچنین از طرفی اگر شارژ گوشیتان به زیر 15 برسد، موجب آسیب باتری می‌شود. پس بهتر است وقتی شارژ تلفن خود به 90 رسید آن را از شارژ در آورده و آن را در 15 درصد به شارژ بزنید.

4: استفاده از هر نوع شارژی

هر نوع تلفن برای خودش یک شارژر مخصوص بسته به ولتاژ دریاقتی و میزان آمپر باتری دارد که در پک خریداری شده تلفن به مشتری تحویل داده می‌شود. حال اگر به طور مثال باتری گوشی شما 3000 میلی آمپری باشد و آن را با یک شارژر 4000 میلی آمپری شارژ کنید، آسیب شدیدی به باتری خود نیز می‌رسانید. همچنین اگر میخواهید در محیط بیرون از خانه نیز تلفن خود را شارژ کنید می‌توانید از پاور بانک هایی استفاده کنید که درصد شارژشان به آمپر باتری شما نزدیک باشند. پس بهتر از تا حد امکان گوشیتان را با شارژر مختص به خودش شارژ کنید تا آسیبی به باتری آن نرسد.
5: خاموش نکردن گوشی در طول هفته

فرض کنید یک هفته بدون هیچگونه استراحتی کار کنید. چه حالی بهتان دست می‌دهد؟! بهتر است درباره تلفن‌های هوشمند خود هم این فکر را بکنیم. اگر در طول هفته بدون استراحت از آن‌ها استفاده کنیم، بعد از گذشت چند وقت از دستمان خسته می‌شوند و دیگر آن کارایی اول خود را در اختیار ما نمی‌گذارند. بگذارید کمی بیشتر و ساده‌تر برایتان توضیح دهم. منظور از استراحت این نیست که گوشی را یک روز بدون استفاده رها کنید. استراحت یعنی یک روز تلفن هوشمند خود را خاموش و روشن کنید. این کار را بهتر است در هفته یک انجام دهید.  پس بیایید در طول هفته یک بار این کار را انجام دهیم تا تلفن ما کارایی سریع‌تری برای ما داشته باشد.

6: نرسیدن به تلفن

محققان معتقداند که تلفن‌های هوشمند بیشتر از محیط دور و اطراف ما باکتر در خود جای داده اند. به زبان ساده یعنی تلفن‌های هوشمند منبع اصلی آلودگی و ویروس نیز هستند. پس بهتر است هر چند وقت یک بار علاوه بر تمیزی نرم افزاری تلفن‌های خود به پاکیزگی بیرونی آن‌ها هم نیز بپردازیم. با این کار می‌توانیم نیمی از ویروس‌هایی که در کمین ما هستند را از بین ببریم و به راحتی از تلفن همراه خود استفاده کنیم. حال شاید از خود بپرسید که چطور و گونه آن را پاکیزه کنیم. برای این کار شما باید به یک مغازه خدمات کامپیوتری مراجعه کنید و یک اسپری مخصوص پاکیزگی تلفن‌های هوشمند خریداری کرده و گوشی خود را با یک دستمال تمیز از تمامی ویروس ها پاک کنید.
7: استفاده نکردن از گذرواژه

امروزه بیشتر استفاده کنندگان تلفن های هوشمند نیز از گذرواژه برای تلفن‌های خود استفاده می‌کنند. اما باز افرادی هستن که تلفن‌های هوشمند خود را بدون گذرواژه رها کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنند. در میان این دسته افرادی زیادی هم وجود دارند که از الگو به عنوان گذرواژه استفاده کرده و به خیال خود کسی نمی‌تواند رمز آن‌ها را متوجه شود. بهتر است برای گذاشتن گذرواژه از رمز استفاده کنید. رمز شما می‌تواند از حروف و اعداد و یا فقط اعداد تشکیل شده باشد. اما ما برای شما حالت اول را بیشتر پیشنهاد می‌کنیم. پس بهتر است حتماً برای تلفن هوشمند خود یک گذرواژه انتخاب کنید.

8: روشن گذاشتن همیشگی وای فای

متاسفانه این عادت غلط هر روزه بیشتر بر روی کاربران تلفن‌های هوشمند تاثیر گذاشته و باعث می‌شود که همیشه آیتم وای فای در تلفن آن‌ها روشن باشد. این کار حجم زیادی را از باتری گوشی شما به مرور زمان نیز کم می‌کند. پس بهتر است در هنگامی که از منزل خارج می‌شوید وای فای و یا بلوتوث تلفن خود را خاموش کنید. این کار می‌تواند بسیاری از حجم تلفن همراه شما را ذخیره کند.
9: فعال بودن نوتیفیکیشن (Notification) برای هر کدام از برنامه ها

اعلان‌ها و یا Notification همان آیتم‌هایی هستند که در بالای صفحه گوشی شما نقش می‌بندند و باعث به صدا در امدن تلفن شما می‌شوند. این اعلان‌ها برای نمایش نیاز به اینترنت دائمی دارند. همچنین اگر این گزینه برای تمامی برنامه فعال شود، موجب کند شدن گوشی و خالی شدن سریع باتری نیز شده. پس بهتر است برای نگهداشتن بیشتر شارژ تلفن هوشمند خود این گزینه را غیر فعال کنید.

10: روشن گذاشتن همیشگی Location Service

بیشتر نرم افزارهای مسیر یاب و یا GPS برای این که درست و بدون مشکل کار کنند، نیاز به فعال بودن گزینه Location Service دارند. پس بهتر است فقط وقتی درحال استفاده از این نرم افزارها هستید، گزینه Location Service را روشن بگذارید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر