اپل یک شرکت سازنده عینک های ردیاب چشم را خریداری کرد

عصر کالا- شرکت اپل در راستای توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده در محصولات خود، یک شرکت سازنده عینک های ردیاب چشم به نام SensoMotoric Instruments را خریداری کرده است.

اپل یک شرکت سازنده عینک های ردیاب چشم را خریداری کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، اپل در کنفرانس توسعه دهندگان امسال خود موسوم به WWDC 2017 هیچ ترسی از اعلام برنامه‌های خود در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده نداشت. وب سایت MacRumors متوجه شده است که اپل همین راستا، یک شرکت آلمانی سازنده ردیاب چشم برای استفاده در دو پلتفرم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به نام “SensoMotoric Instruments” خریداری کرده است. هنوز هیچ بحثی در مورد شرایط و یا مدت زمان قرارداد بین آن‌ها مطرح نشده است، اما طبیعیست که کمپانی کوپرتینو قصد دارد از تکنولوژی آن‌ها استفاده کند.
    عینک مورد نظر می‌تواند کاربردهایی عملی در دنیای واقعی نظیر جهت بهبود عملکرد ورزشی (با تمرین کردن در مسیری درست) را داشته باشد. در واقعیت مجازی نیز می‌توان از ردیاب چشم برای کنترل رابط کاربری و یا به حداقل رساندن تنبلی حرکتی استفاده کرد.
    احتمال استفاده از سنسور ردیاب چشم SensoMotoric در عینک هوشمند اپل

    گزارش می‌شود که اپل در حال آزمودن عینک های واقعیت افزوده خود است، بنابراین می‌توان تصور کرد که آن‌ها می‌خواهند از تکنولوژی شرکت تازه خریداری کرده خود در بدنه سخت افزاری محصول جدیدشان استفاده کنند. البته مطمئن نیستیم که نتیجه یک محصول واقعی باشد. این را ما می‌دانیم که اپل به دنبال تقویت و بهبود عملکرد واقعیت افزوده در دیوایس های آی او اسی با استفاده از دوربین گوشی است. البته می‌توان حدس زد اپل برای تکنولوژی واقعیت مجازی نیز به لطف سخت افزارهای شرکت SensoMotoric برنامه ریزی کرده است، اما  در حالی که اپل پشتیبانی از واقعیت مجازی را پذیرفته است، آن‌ها بیشتر تمایل دارند در ابتدا بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده تمرکز کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر