گوشی‌های نوت۷ سامسونگ مرجوع می‌شوند

عصر کالا- شرکت سامسونگ با انتشار خبر مرجوع‌سازی محصول پرافتخار خود نوت ۷ به دلیل آتش‌گرفتن ناگهانی،‌ اعلام کرد نقص باطری علت اصلی وقوع این رویداد بوده‌است.

گوشی‌های نوت۷ سامسونگ مرجوع می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری آنلاین، براساس گزارش BBC، این تصمیم درپی دریافت گزارش‌هایی از آمریکا و کره‌جنوبی مبنی بر انفجار گوشی‌های نوت 7 در زمان شارژ‌کردن یا پس از آن گرفته شده‌است. شرکت سامسونگ اعلام کرد هرکسی که این گوشی را خریداری کرده می‌تواند آن را با یک دستگاه جدید تعویض کند.

    به گفته این شرکت تشخیص باطری‌های مشکل‌دار در میان 2.5 میلیون نوت 7 فروخته شده کار دشواری است، از این رو از تمام افرادی که این گوشی را خریده‌اند درخواست شده تا آن را برای تعویض به نمایندگی‌ها تحویل دهند. کو دانگ جین مدیر عامل شرکت سامسونگ موبایل می‌گوید در فرایند تولید مشکلی کوچک ایجاد شده که این نقص را به بار آورده‌است، از این رو یافتن این مشکل بسیار دشوار است و اگرچه مرجوع‌سازی گوشی‌های فروخته شده هزینه زیادی برای سامسونگ به دنبال دارد،‌ اما از آنجایی که ایمنی کاربران برای سامسونگ از اهمیت بالاتری برخوردار است، تصمیم به پس‌گرفتن گوشی‌ها گرفته شده‌است.

    سامسونگ اعلام کرد آماده‌سازی گوشی‌های جایگزین دو هفته زمان خواهد برد. به گفته این شرکت فروش گوشی نوت 7 تاکنون در 10 کشور مختلف آغاز شده‌است،‌اما باطری‌های این محصولات توسط شرکت‌های مختلفی تامین شده‌اند. این نقص فنی محصول جدید سامسونگ درست زمانی رخ داده‌است که تا برگزاری کنفرانس بزرگ اپل و معرفی محصولات جدید این شرکت تنها چند روز باقی مانده‌است.

    طی روزهای گذشته چندین کاربر سامسونگ نوت 7 گزارش دادند که در زمان شارژ کردن، گوشی‌هایشان آتش گرفته یا منفجر شده‌است و شرکت سامسونگ 35 مورد از این گزارش‌ها را به تایید رسانده‌است.

    نوت 7 سامسونگ جدید‌ترین سری از مجموعه فبلت‌های این شرکت است که از زمان آغاز فروشش در 19 آگوست (29 مرداد 95) تاکنون مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر